Toon posts:

[TELENET] Opzeggen van het contract

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Belgische provider : TELENET

Ik wil veranderen van provider omdat telenet echt duur is
ik ben al klant sinds 2002 en ik heb al 2 jaar TurboNet voor 61,32 maar ik heb altijd extra kosten en loopt het meestal tot 70 euro / 80 euro , welke extra kosten weet ik zelf niet(niet omdat ik over mijn limiet zit) .
Klantendienst

Nu wil ik mijn contract opzeggen maar hoe of wat weet ik niet , normaal gezien heb ik een contract van 1 jaar , maar ik heb ergens gelezen dat het mogelijk is om een brief te versturen met
"Met dit schrijven deel ik u mee dat ik zo snel mogelijk mijn internet-abonnement wil beëindigen.
"
en dat je dan een bepaalde tijd hebt (1maand denk ik ) om het te stoppen

Nu is mijn vraag welke kosten zal ik dan verder hebben? moet ik dan de rest van het jaar betalen of hoe zit dat al die adertjes onder het gras zou ik heel graag weten en gelieve een deftige uitleg met hoe en wat ik dat zou doen .

Ook een van de redenen dat ik mijn contract wil opzeggen is dat het telefonie zeer duur is
Mijn ouders bellen niet veel maar krijgen wel elke maand een factuur van ca. 180euro
Dus onze totale kosten zijn ong 250/maand voor telenet en zo zijn mijn ouders dat al 1 jaar aan het betalen , ervoor was het nog klein beetje goedkoper en in 2002 was het gewoon prachtig maar nu ...

Als ik nu mijn contract succesvol zou opzeggen welke provider zou ik dan beter pakken?
(telefonie+internet)

MVG Ivan

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Je krijgt niet zomaar die extra kosten op je factuur. Ergens zul je toch extra verbruikskosten hebben gemaakt.

Wat die opzegging betreft. Vaak heb je gewoon een contractstermijn die in de lopende Algemene voorwaarden staat. Mocht je er dus eerder van af willen, dan zul je inderdaad extra kosten krijgen. Meestal zijn die gelijk aan het aantal maanden abonnementskosten tot het einde van je contract. Dus dat laatste maakt het niet echt goedkoper.

PSN: djmurcielago