Toon posts:

Kernel 2.4.2 is stable!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kernel 2.4.2 is stable lees ik net, dat wou ik even met jullie delen :)

O je een groot verschil met de vorige (2.4.1) kernel is dat de bug (of 2) die je HD kon vernielen :( is verwijderd

Iemand die hier last van heeft gehad?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Gelukkig geen last van gehad :)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

2.4.2 draait als een tiet.
Maarja, dat deed 2.4.1-ac13 ook al. En 2.4.0 ook al. Er is ook een bug uit gesloopt die je systeem kon laten vastlopen op de NE2K-pci driver.....heb ik gehoord. (GROOT voordeel van 2.4.1 was dat Reiser d'r in zat)

Downen allemaal. Wie achter loopt kan niet meepraten :P.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem al gedowned (vannacht al) alleen ik wil mijn bak niet down gooien omdat ik al zo'n lekkere uptime heb :9!!

Verwijderd

sorry!

• Aaargh!
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op donderdag 22 februari 2001 07:11 schreef quinty het volgende:
(..)
O je een groot verschil met de vorige (2.4.1) kernel is dat de bug (of 2) die je HD kon vernielen :( is verwijderd
(...)
die bug kon je HD niet vernielen maar alleen je filesystem.
was trouwens alleen van toepassing op ReiserFS

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Humz, hopen dat 2.4.2 nu wel normaal loopt bij mij (Athlon 600 e.v.a.).

2.4.1 deed heel vaag, :?, terwijl 2.4.0 met precies dezelfde config perfect draaide..

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Op donderdag 22 februari 2001 18:50 schreef quinty het volgende:
Ik heb hem al gedowned (vannacht al) alleen ik wil mijn bak niet down gooien omdat ik al zo'n lekkere uptime heb :9!!
moet ik een handje helpen >:) >:) :Y)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Er is een progje om van kernel te wissen zonder te rebooten. Ben alleen even vergeten hoe het heet (maar het staat iig op freshmeat).

Verwijderd

Had in 2.4.1 probs met m'n IDE CD-brander...kon niet echt goed lezen, steeds fouten...I/O error blabla, of het nou aan m'n SMP kernel + 1 cpu was of een rotte driver, onder 2.4.2pre4 werkte het iig weer, met 1 cpu zonder SMP support in kernel...dussuh, ik weet het nog niet :D

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 22 februari 2001 19:50 schreef TiNRiB het volgende:

[..]

moet ik een handje helpen >:) >:) :Y)
Hmmm dat kan ik zelf ook nog wel hoor! Maar heb geen zin om "halt" in te tikken!

Ik ga maar eens op freshmeat kijken met welk progje je de kernel kunt updaten zonder te rebooten (lijkt me trouwens niet te kunnen en lijkt me al helemaal niet lekker gaan maar ach wie ben ik om dat te zeggen :))

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
2.4.2 draait perfect! Alleen ik had ACPI ENABLEd en moet acpi=no-idle toevoegen om niet met een verschrikkelijk sloom systeem te eindigen. Dit was mijn probleem dus ook met 2.4.1 blijkt nu...

Ook moest de Makefile voor het maken van de bzImage nog veranderd worden voor nieuwe ld, maar al met al: B-)!

Expanding the inexpandable

• deef-
  • Laatst online: 05-01-2025
Wel een leuk akkefietje gehad,

was in linux aan het kloten met ata/100 instellingen, en toen plopte mijn hardschijf kapot. SWAP was corrupt, en windows kapte er ook mee, continue rebooten.

EN IK HAD DIE 45 GIG IBM SCHIJF NET 1 MAAND GELEDEN GEKOCHT GVD!!! IBM-45Gig GXP
|:(

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

God, wat triest eigenlijk: je compu zo lang mogelijk aan laten staan? Wat voor nut dient dat in vredesnaam??? Save a tree (8>

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

// off topic
save a tree???
ooit wel eens van "de koe" gehoord??!?!?
gaan er al lichtjes branden, kappen die bomen, bouw er een weiland van! DPC Go!
// off topic
that's all.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Op donderdag 22 februari 2001 18:50 schreef quinty het volgende:
Server uptime: 12:45pm up 1 day, 17:31, 0 users, load average: 0.00, 0.00, 0.00

hmm? :?

Verwijderd

Op vrijdag 23 februari 2001 01:12 schreef deef- het volgende:
EN IK HAD DIE 45 GIG IBM SCHIJF NET 1 MAAND GELEDEN GEKOCHT GVD!!! IBM-45Gig GXP
Da's balen. (of juist niet, want als ie stuk is krijg je vaak een grotere weer. M'n 10gig maxtor kon ik na een maand inruilen voor een 20gig. >:) Mijn ibm 45gig GXP loopt als een zonnetje. De beste drive die ik ooit in m'n systeem heb gehad :) Sneller en stiller dan alle anderen. 8-)
Pagina: 1