Zyppora schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 10:48:
Het ziet er niet verkeerd uit, simpele graphics, maar het heeft wat. Kan iemand mij het volgende vertellen:
- Ik zie dat je het gratis kan spelen (klopt dit?), maar dat er ook een betaalde versie is. In hoeverre verschilt het betalend spelen van het gratis spelen?
- Hoe groot is de download ongeveer? En wat voor eisen stelt het spel aan je rig?
- Hoe is de gameplay? Wordt je zonder houvast in een overweldigende wereld geplempt waarin je maar mag uitzoeken hoe de controls werken, of wordt je eerst compleet uitgelegd welke hotkeys waarvoor dienen, etc? Is het een grindfest, party-oriented gameplay, etc? Hoe zijn de quests/missions? Hoe is de verscheidenheid van items, customizen van je toon, etc?
- PvP? PK?
- Zitten er nog bugs in? Zo ja, van welke is het bekend dat ze niet binnen afzienbare tijd opgelost worden? Ik vind het in principe niet erg om een buggy game te spelen (geen app is perfect bugvrij), maar als het bijv. om de haverklap crasht of er 5 minuten over doet voordat ik eindelijk kan spelen houdt het voor mij snel op.
toon volledige bericht
Er is inderdaad de mogelijkheid om gratis te spelen maar dan wordt je beperkt tot slechts een klein gebied. In dit gebied is het moeilijker om hoge lvls armor te kopen en om een hoger lvl dan 50-60 te behalen.
De download is heel klein maar vervolgens wanneer je hem installeert zal hij de rest downloaden maar dit is ongeveer 150mb zo uit mijn hoofd.
Je begint in een wereld die 'incarnam' wordt genoemd, dit is om je een beetje wegwijs te maken in het spel. Doormiddel van een quests krijg je een beetje een idee van het spel.
Een grindfest.... tja, kweet niet echt wat je daar onder verstaat. Je leveled het snelst in een groep zolang als je groep lvl niet teveel afwijkt van het groep lvl van de mobs. Solo is ook goed te doen tot lvl 150 ongeveer.
Ehm quests heb je wel maar zijn niet echt belangrijk en brengen ook niet echt veel op. De quests in incarnam zijn wel handig en er is nog 1 quest waarmee je een 'dofus' kunt bemachtigen maar deze quest is extreem moeilijk. En verder zoals ik al zei, er zijn wel heel veel quests maar die zou ik alleen doen als je het leuk vind om quests te doen.
Er zijn veel verschillende items maar hiervoor kan je beter even op dofus.wikia.com kijken, daar kun je ook heel veel vinden.
Pvp zit erin alleen daar wordt de laatste tijd veel aan verandert om dit meer 'balanced' te krijgen. Je kunt gewoon player vs. player in een challenge, dan gaat het in principe nergens om.
Er is een Bonta side en een Brakmar side en als je 1 van de 2 gekozen hebt kun je ook een speler van de andere side aggressen waardoor jij punten kunt winnen ( of verliezen) en zo een hogere rang kunt behalen, deze rang wordt weergegeven dmv soort van 'vleugels'.
Ook zijn er nog de Prism fights. Ook hier is het weer bonta vs. brakmar. Dit gaat dan om gebieden die je kunt bezetten en ook hier kun je punten verdienen en wanneer jouw side zo'n gebied bezet krijg je ook nog een x-aantal % extra xp, drop kans in dat gebied tijdens een gevecht.
Bugs....af en toe kom je ze tegen, bekenden zijn de bugged squares. Het is namelijk turn based en in een gevecht zit je als het ware op een soort schaakbord tenminste zo moet je dat een beetje zien. Allemaal vakjes en het aantal vakjes dat je vooruit kun lopen is gelijk aan je MP. Nou heb je bij het begin van een fight meestal een 8-tal keuzes voor de positie vanwaar jij je gevecht wilt beginnen. Zo af en toe wil het nog wel is voorkomen dat je op 1 van die squares niet kunt beginnen. Dit komt gelukkig niet vaak voor. Verder weinig bugs eigenlijk, of ik heb ze nog niet opgemerkt.
Ik hoop dat ik zo een beetje antwoord op je vragen heb kunnen geven