[MMORPG] DOFUS - Eindelijk in het Nederlands!

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 214656

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img117.imageshack.us/img117/570/dofuslogoam9.jpg
Wat is DOFUS?
DOFUS is een Online Multiplayer Massa Rollenspel Game, ook wel MMORPG (Massive Multiplayer Online Role-Playing Game) genoemd. In de provincie van Amakna zijn drakeneieren verdween die men Dofus noemt. En met de eieren het rustige dagelijkse leven dat de bevolking gewend is om te leiden. Terwijl steeds vreemde fenomenen zich voordoen in de bossen van de eeuwige provincie, zijn honderden avonturiers op zoek naar deze eieren met magische krachten.
Kruip in de huid van een van de 12 classes en meng je in de zoektocht naar de Dofus. Werk je karakter op door vreemde wezens te verslaan, vette items te verzamelen en een van de vele beroepen te beoefenen.

Afbeeldingslocatie: http://img123.imageshack.us/img123/9821/iopus5.png

Classes
Sram
Xelor
Pandawa
Ecaflip
Eniripsa
Iop
Cra
Feca
Sacrier
Sadida
Osamodas
Enutrofs

Afbeeldingslocatie: http://img123.imageshack.us/img123/6871/sacrich9.png

Handige links
Officiele Community Website
Officiele DOFUS Forum
Download DOFUS
DOFUS Wiki

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 214656 op 09-01-2009 12:41 ]

Anoniem: 240934

mwah beetje kinderachtig meer iets voor mijn broertje

Topicstarter
Dat dacht ik in eerste instantie nou ook, toch is het erg leuk.

Anoniem: 184982

ziet er op het eerste gezicht niet geweldig uit, maar wie weet. proberen kan geen kwaad en download gaat toch erg snel (300 kb/s = klein spel)

haha, prachtig begin van het spel:

ze pakte hun wapens op en dit leidde tot een prachtige massamoord

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 184982 op 17-09-2008 20:33 ]

Anoniem: 274511

Heb het spel een tijdje geleden gespeeld.
Het was niet spectaculair maar ook niet slecht.
Overigens is het spel in Flash gemaakt.

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-03 20:59
Zo dit spel is al een tijdje geleden dat ik het gespeeld heb, maar ik weet nog wel dat vroeger je heel erg beperkt was in de gratis versie :( Daarom was ik opgehouden na enkele dagen, omdat ik er toen achter kwam hoe klein het deel was waar je mocht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Ik speel dit spel nu al ongeveer 2.5 jaar. Wel met langdurige onderbrekingen maar nu een jaar lang zonder onderbreking. Ik vind het het beste spel dat ik ooit gespeeld heb. Turn-based MMORPG met simpele graphics maar een zeer goede gameplay. Ook niet belachelijk duur zoals WoW dus ideaal voor mij.

Ik vrees echter dat iedereen met een comment komt als: 'Het ziet er kinderachtig uit' of 'De graphics zijn super slecht'. Hier erger ik me altijd aan want je speelt een spel toch niet voor de graphics?

Anyway, ik raad het iedereen aan om in elk geval het eens te proberen MAAR in de titel hier staat: Eindelijk in het Nederlands! Het vertalen is nog niet geheel afgerond + dat ik me erger aan de vertaling, het Engels speelt veel leuker vind ik dan.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44492

Ik heb het spel ook en ben nu een lvl 8 tijd mannetje ofzo? :D Wel een leuk spel met vooral veel diepgang, wat ik overigens niet had verwacht van zo'n 'klein flash' spelletje. Me nickname is Overmaze voeg me maar toe als iemand beetje wil dofus-en :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Anoniem: 44492 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 22:25:
Ik heb het spel ook en ben nu een lvl 8 tijd mannetje ofzo? :D Wel een leuk spel met vooral veel diepgang, wat ik overigens niet had verwacht van zo'n 'klein flash' spelletje. Me nickname is Overmaze voeg me maar toe als iemand beetje wil dofus-en :D
Een Xelor bedoel je denk ik, die heb ik ook :) Op welke server speel je?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44492

Ja een xelor denk ik. Ben nu lvl 13 en heb teleport geleert om me soms uit lastige situaties te redden. :P
Als het goed is speel ik op de server solar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Anoniem: 44492 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:04:
Ja een xelor denk ik. Ben nu lvl 13 en heb teleport geleert om me soms uit lastige situaties te redden. :P
Als het goed is speel ik op de server solar. :)
Ah ok, ik speel op Rosal die server is wat ouder dan degene waar jij op speelt. Teleport is inderdaad handig in sommige situaties ja. :)

Ik ben op dit moment bezig een set te maken, ik heb nog ongeveer 4m kamas nodig om deze te kunnen laten maken |:( :P

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-04 16:24

Zyppora

155/50 Warlock

Het ziet er niet verkeerd uit, simpele graphics, maar het heeft wat. Kan iemand mij het volgende vertellen:

- Ik zie dat je het gratis kan spelen (klopt dit?), maar dat er ook een betaalde versie is. In hoeverre verschilt het betalend spelen van het gratis spelen?

- Hoe groot is de download ongeveer? En wat voor eisen stelt het spel aan je rig?

- Hoe is de gameplay? Wordt je zonder houvast in een overweldigende wereld geplempt waarin je maar mag uitzoeken hoe de controls werken, of wordt je eerst compleet uitgelegd welke hotkeys waarvoor dienen, etc? Is het een grindfest, party-oriented gameplay, etc? Hoe zijn de quests/missions? Hoe is de verscheidenheid van items, customizen van je toon, etc?

- PvP? PK?

- Zitten er nog bugs in? Zo ja, van welke is het bekend dat ze niet binnen afzienbare tijd opgelost worden? Ik vind het in principe niet erg om een buggy game te spelen (geen app is perfect bugvrij), maar als het bijv. om de haverklap crasht of er 5 minuten over doet voordat ik eindelijk kan spelen houdt het voor mij snel op.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Zyppora schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 10:48:
Het ziet er niet verkeerd uit, simpele graphics, maar het heeft wat. Kan iemand mij het volgende vertellen:

- Ik zie dat je het gratis kan spelen (klopt dit?), maar dat er ook een betaalde versie is. In hoeverre verschilt het betalend spelen van het gratis spelen?

- Hoe groot is de download ongeveer? En wat voor eisen stelt het spel aan je rig?

- Hoe is de gameplay? Wordt je zonder houvast in een overweldigende wereld geplempt waarin je maar mag uitzoeken hoe de controls werken, of wordt je eerst compleet uitgelegd welke hotkeys waarvoor dienen, etc? Is het een grindfest, party-oriented gameplay, etc? Hoe zijn de quests/missions? Hoe is de verscheidenheid van items, customizen van je toon, etc?

- PvP? PK?

- Zitten er nog bugs in? Zo ja, van welke is het bekend dat ze niet binnen afzienbare tijd opgelost worden? Ik vind het in principe niet erg om een buggy game te spelen (geen app is perfect bugvrij), maar als het bijv. om de haverklap crasht of er 5 minuten over doet voordat ik eindelijk kan spelen houdt het voor mij snel op.
toon volledige bericht
Er is inderdaad de mogelijkheid om gratis te spelen maar dan wordt je beperkt tot slechts een klein gebied. In dit gebied is het moeilijker om hoge lvls armor te kopen en om een hoger lvl dan 50-60 te behalen.

De download is heel klein maar vervolgens wanneer je hem installeert zal hij de rest downloaden maar dit is ongeveer 150mb zo uit mijn hoofd.

Je begint in een wereld die 'incarnam' wordt genoemd, dit is om je een beetje wegwijs te maken in het spel. Doormiddel van een quests krijg je een beetje een idee van het spel.

Een grindfest.... tja, kweet niet echt wat je daar onder verstaat. Je leveled het snelst in een groep zolang als je groep lvl niet teveel afwijkt van het groep lvl van de mobs. Solo is ook goed te doen tot lvl 150 ongeveer.

Ehm quests heb je wel maar zijn niet echt belangrijk en brengen ook niet echt veel op. De quests in incarnam zijn wel handig en er is nog 1 quest waarmee je een 'dofus' kunt bemachtigen maar deze quest is extreem moeilijk. En verder zoals ik al zei, er zijn wel heel veel quests maar die zou ik alleen doen als je het leuk vind om quests te doen.

Er zijn veel verschillende items maar hiervoor kan je beter even op dofus.wikia.com kijken, daar kun je ook heel veel vinden.

Pvp zit erin alleen daar wordt de laatste tijd veel aan verandert om dit meer 'balanced' te krijgen. Je kunt gewoon player vs. player in een challenge, dan gaat het in principe nergens om.

Er is een Bonta side en een Brakmar side en als je 1 van de 2 gekozen hebt kun je ook een speler van de andere side aggressen waardoor jij punten kunt winnen ( of verliezen) en zo een hogere rang kunt behalen, deze rang wordt weergegeven dmv soort van 'vleugels'.

Ook zijn er nog de Prism fights. Ook hier is het weer bonta vs. brakmar. Dit gaat dan om gebieden die je kunt bezetten en ook hier kun je punten verdienen en wanneer jouw side zo'n gebied bezet krijg je ook nog een x-aantal % extra xp, drop kans in dat gebied tijdens een gevecht.

Bugs....af en toe kom je ze tegen, bekenden zijn de bugged squares. Het is namelijk turn based en in een gevecht zit je als het ware op een soort schaakbord tenminste zo moet je dat een beetje zien. Allemaal vakjes en het aantal vakjes dat je vooruit kun lopen is gelijk aan je MP. Nou heb je bij het begin van een fight meestal een 8-tal keuzes voor de positie vanwaar jij je gevecht wilt beginnen. Zo af en toe wil het nog wel is voorkomen dat je op 1 van die squares niet kunt beginnen. Dit komt gelukkig niet vaak voor. Verder weinig bugs eigenlijk, of ik heb ze nog niet opgemerkt.

Ik hoop dat ik zo een beetje antwoord op je vragen heb kunnen geven :)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-04 16:24

Zyppora

155/50 Warlock

Hartelijk dank voor de uitleg :) Ik zal het spel zeker eens proberen, want het klinkt goed.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gister heeft Dofus Nederland zijn 50.000 lid mogen verwelkom in 2 maanden tijd!
Linkje naar nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Niet slecht, had verwacht dat het minder zou aanslaan. Maar hoeveel van die 50.000 spelen er nu nog werkelijk ;)

Ik zie in het nieuwsbericht staan: Ook gaan we beginnen met de Nederlandse Dofus afleveringen.
Betekent dit dat Dofus op de Nederlandse televisie komt??

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wes46 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 09:22:
Niet slecht, had verwacht dat het minder zou aanslaan. Maar hoeveel van die 50.000 spelen er nu nog werkelijk ;)

Ik zie in het nieuwsbericht staan: Ook gaan we beginnen met de Nederlandse Dofus afleveringen.
Betekent dit dat Dofus op de Nederlandse televisie komt??
Denk niet dat het op de TV komt. Heb even op de community websites gekeken van andere talen en daar vond ik Episodes: Linkje

Deze zullen ze wel hebben vertaald. Wel weet ik dat er een Wakfu (ander spel van Ankama) serie is in Frankrijk. Erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Ah ok zulke afleveringen. Ja ik weet dat Wakfu op de franse televisie is, hoop dat het hier ook ooit nog komt.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ook, ziet er erg gaaf uit, deed me denken aan de good old days met Dragon Ball Z :)
Zijn er nog meer Dofus spelers op Tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een leuk filmpje gevonden; Een paar spelers van Dark Vlad die een Pandora level 200 killen. Zo'n beestje heeft gewoon 8000 HP!

http://www.youtube.com/watch?v=iYLyV3NxOQI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Trouwens, wist je dat Dofus de trend game voor 2009 in Nederland is? Linkje naar bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Anoniem: 214656 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:03:
Ik heb een leuk filmpje gevonden; Een paar spelers van Dark Vlad die een Pandora level 200 killen. Zo'n beestje heeft gewoon 8000 HP!

http://www.youtube.com/watch?v=iYLyV3NxOQI
Zo heel sterk is die niet hoor. Ik heb hem verslagen met mijn Xelor lvl 138 en Eni lvl 87. Je moet alleen wel beetje geluk hebben met zijn summon.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Van wat ik heb gezien hadden ze er nog redelijk moeite mee, met 7 man. Er is ook nog ergens een Pandora Archer te zijn, heeft 2 keer zo veel HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Pandora Archer heb ik nog nooit van gehoord. Pandora Master wel, dat is de eindbaas in de Pandikaze dungeon.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De Episodes staan online, elke week weer een nieuwe! Je kan ze hier lezen. Wat ook gaaf is zijn de Bandieten, een nieuwe update waarbij ze de nieuwe klasse "Bandieten" presenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Echt elke keer als ik nieuwe dingen zie van Dofus in NL dan denk ik telkens wat een rot benaming :P

Maar ben het engels gewend en dat vind ik echt een stuk mooier, ook al klopt de vertaling wel.

iRacing

Pagina: 1