Toon posts:

[TFT] 17",EN 1440x900 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag.

Ik ben al 3 dagen op zoek maar toch kom ik er niet uit, misschien kunnen jullie mij helpen!

juli 2008 heb ik een Compaq Presario A900 notebook gekocht.
Deze notebook heeft een 17 inch widescreen met een resolutie van 1440x900.
Voor een aantal programma's zou ik graag een 2e tft scherm erbij willen hebben die ik thuis op mijn laptop kan aansluiten. Ze moeten samen kunnen werken als dual-screen.
Dit tweede scherm moet naast mijn laptop komen te staan die ik dan op een platformpje zet.

Ik ben dus op zoek naar een 17 inch widescreen met een resolutie van 1440x900, die even groot is als mijn laptopscherm zodatik ze naast elkaar kan zetten.
Mijn laptopscherm is 37x23 cm.
Ik heb meerdere 19 inch schermen gevonden die wel dezelfde resolutie aankunnen, echter dat zijn grotere schermen en dan kijk ik dus naar 2 verschillende schermen qua afmetingen.
Ook heb ik veel 17 inch schermen gevonden die een resolutie van 1024x768 draaiden o.i.d.
Het extrene beeldscherm ziet er dan wel goed uit, maar dezelfde resolutie wordt dan op mijn laptopscherm getoont en dan heb ik dus zwarte balken aan de zijkant wat ik natuurlijk NIET wil.

De vraag is dus, is er een goed 17 inch TFT scherm die een resolutie aankan van 1440x900, ongeveer even groot is als mijn laptopscherm EN niet zulke grote zijkanten heeft aangezien de schermen tegen elkaar komen te staan.
Budget tot de 300 euro.

Ik heb echt al wel gezocht naar een scherm die aan mijn eisen voldoet, ik ben die helaas nog niet tegen gekomen...

Alvast hartelijk bedankt!

Verwijderd

http://tweakers.net/price...eMin=0&scoreMax=5&x=9&y=5
Lijkt me niet zo moeilijk. :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2008 17:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, dit heb ik dus niet gevonden/gezien.

Bedankt voor je hulp, het word waarschijnlijk die Asus want die Hannspree dingen zien er niet uit en met dell heb ik slechte ervaringen.

Nogmaals bedankt!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-03 09:11
Dat scherm lijkt mij in principe een prima keuze, maar ik wil graag nog even kwijt dat ik niet goed snap waarom je per se hetzelfde formaat EN dezelfde resolutie wilt hebben. Nu snap ik dat twee schermen naast elkaar met ongeveer hetzelfde formaat er leuk uitziet, maar dezelfde resolutie lijkt mij echt niet essentieel. Moderne laptops (en dat heb je) kunnen echt wel twee schermen met twee verschillende resoluties aansturen, dus van de zwarte balken die je noemt zul je echt geen last hebben mits je de boel leuk configureert.
Ik werk zelf al langer met een 15" laptop en een 20" tft er naast en ik moet zeggen dat die extra ruimte meer dan welkom is, beide schermen draaien een heel andere resolutie maar de vensters reizen nog even soepel heen en weer en dat ziet er lang niet gek uit.

Gezien je budget denk ik dat je heel gelukkig kunt worden met het genoemde Asus scherm, maar doe jezelf een plezier en overweeg met zoveel geld in de knip ook eens een groter alternatief met hogere resolutie ;)

http://twitter.com/randalpeelen

Verwijderd

Topicstarter
Je snapt dat ik dus 2 even grote schermen wil hebben, maar jij zou op 1 scherm een grotere resolutie willen hebben?

Ik heb met een halfuurtje software-stoeien de zwarte balken weggekregen op mijn laptop als ik een 15 inch scherm aansluit, maar het is niet ideaal.

Ik vind een resolutie van 1440x900 echt zat.. ik speel geen spelletjes ofzo en kleiner hoeft het niet want ik zie nou al zo weinig.... 8)7

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:04
Voor 115 euro koop je een scherm met jou wensen. Blijkbaar heb je toch behoefte aan meer oppervlakte, dus waarom geen 19" met 1440x900? Is toch wat ruimer.

Voor 300 euro koop je zelfs een 24", ik denk dat je daar best aan kan wennen. Je kan gewoon per monitor de resolutie instellen he.

Verwijderd

Topicstarter
Een 19 inch ding kan er inderdaad ook naast, die is dan wel groter.. maar ach..

Voor de prijs hoef je het niet te laten nee.. het enige probleem is dat er dan ZOVEEL modellen zijn dat ik door de bomen het bos niet meer zie..

Ik denk dat ik voor een Samsung Syncmaster of een Asus scherm ga.. of toch een 17 inch..

Nog even nadenken dus.

In ieder geval bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1