power calibratiefout met NEC ND-4550A

Pagina: 1
Acties:

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:25
Draai Windows xp pro media center 2005 en heb al 2,5 jaar een goedwerkende NEC ND4550a brander.

Nu wou ik laatst een data CD'tje branden en krijg ik steeds dezelfde foutmelding, als volgt:

power calibratiefout
F:_NEC DVD_RW ND-4550A
ongeldige schrijfstatus
Kon endtrack niet uitvoeren

sessie fixatiefout
Brandproces mislukt met 40x

Deze foutmelding vind plaats voordat hij de cd begint te branden.

Nu heb ik deze foutmelding gegoogled en ben op wat forums terecht gekomen die deze foutmelding doen voorkomen als een 'scheve' of vuile laser. Ik heb mijn brander open gemaakt (zo ver ik kon als leek) en schoongemaakt. Dit heeft niet geholpen. Ik had de moed al een beetje opgegeven en bijna een andere brander besteld toen ik er vandaag achter kwam dat ik met Alcohol wel een imagebestandje kon branden. :?

Dus Nero verwijderd met alle cleantools en een andere versie ervan opnieuw geinstalleerd. Krijg nog steeds dezelfde melding. Ook met windows media player kan ik geen cd branden.

Is er iemand die me wat meer over het probleem kan vertellen en eventueel een oplossing bied. Is me brander overleden of valt dit op de een of andere manier te reanimeren.

kortom:
branden met alcohol 120% werkt wel (een image)
data cd branden met alle andere brand tooltjes op mijn pc niet (zie bovenstaande error).

UPDATE: ander merk cd gekocht en deze brand hij wel. Dit terwijl hij het merk cd hiervoor wel altijd brandde. :?

[ Voor 3% gewijzigd door virtualJac op 17-09-2008 18:50 ]

there's no tweak without the tweaker

• Fiber-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-02 08:09
Heb ik met mijn LG ook wel eens gehad, maar bij mij lag het aan het merk CD's wat niet lekker werkte met m'n brander.
Al andere media geprobeerd?

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:25
Fiber- schreef op woensdag 17 september 2008 @ 17:04:
Heb ik met mijn LG ook wel eens gehad, maar bij mij lag het aan het merk CD's wat niet lekker werkte met m'n brander.
Al andere media geprobeerd?
Verrek... een ander merk geprobeerd en nu doet hij het wel. Erg vreemd omdat ik uit het spindel lege cd's al meerdere cd's gebrand had. Is hij het merk beu of? :?

there's no tweak without the tweaker

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Volgens mij is het toch een teken dat je brander aan het sterven is. Ik meen dat het iets te maken heeft met de goedkopere lasers die ze tegenwoordig gebruiken, die worden steeds zwakker. Dat zou ook verklaren dat een ander merk cd minder problemen oplevert, maar het zou me niks verbazen als het probleem zich met dit andere merk ook heel snel gaat voordoen.