Toon posts:

Onmogelijke underrun gebeurt toch! :'( :'(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aaargh .. ik word niet goed!

Ik heb sinds 2 dagen dat als ik CDtjes fik ik af en toe een buffer-underrun krijg, en m'n CD'tje is dan wel leesbaar, maar niet alles staat er op.

Die underrun is onmogelijk, want ik heb een Plextor met Burn-Proof en die burnproof is ook enabled.

Ik fik bv. net 1 CD (Unbreakable DivX) en op 97% krijg ik de volgende error. Terwijl ik 5 minuten daarvoor nog een andere CD heb gefikt (Bedazzled DivX) zonder problemen.

Ik fik op 12x 80 min BASF/EMTEC's. Die geven me nooit gezeik. Hij was nu nog op minuut 77 en een beetje, van de 79.57 die er op passen.

Wat kan er aan de hand zijn ineens? Dit slaat echt nergens op. M'n PC staat te idlen (nahja, }:O), op 1 Ghz met 256 Mb RAM, een ATA100 schijf op 7200 rpm en burnproof!

Ik draai Win2K Pro, en fik dit met WinOnCD 3.7 die bij de Plextor 12/10/32 IDE zat. Met Nero 5 heb ik die error nog niet gezien. DE Plex heeft firmware 1.07

Ik heb iet toevallig nieuwe drivers geinstalled voor het moederbord of zow, of andere zooi veranderd.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/umopepisdn/zooi/underrun.gif

Help mij .. voordat ik mijn PC wat aandoe :'(

Verwijderd

Waarom gebruik je dan geen Nero5? Ik gebruik het al altijd en heb er nog nooi problemen mee gehad :)

Verwijderd

Je software moet het wel ondersteunen. En als dit een oude versie is, dan onderteunt deze dat niet..

NERO werkt echt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof gewoon ook niet dat het aan de software ligt. Er moet ergens iets fout zitten, maar wat ..

En ik vind Nero5 niet handig. Ik gebruik het liever alleen voor ISO's.

• psyduck
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-04 17:01
Wat Aiken zegt is waar niet alle software ondersteunt burnproof maar ik dacht dat winoncd vanaf versie 3.7.564 wel burnproof ondersteunde maar dat je het dan zelf moest actieven door je register aan te passen.

in iedergeval hoort er ergens in je winoncd dir ergens 2 bestanden te staan namelijk:
1) BurnProof-on.reg
2) BurnProof-off.reg
Tja en ik denk dat je wel weet wat je dan kunt proberen.

in iedergeval ik denk dat dit wel de moeite waard is om te proberen of dit het probleem oplost weet ik niet want eigenlijk hoort hij ook zonder burnproof een cd te kunnen branden.

Verwijderd

Topicstarter
De burnproof is actief. Ik heb al 100 CDtjs zonder gezeik gefikt. De WinOnCD ondersteunt ook de burnproof, en het zat notabene bij de Plextor. Plextools zegt ook dat burnproof werkt. En idd, op mijn config moet het zonder ook makkelijk kunnen.

Ik heb dus al weken niks aan me setup/config veranderd, dus er moet iets anders mis zijn.
De underrun (of iig die melding), een schrijffout dus, gebeurt meestal op 95% tot 99%. En dit is zonder overburnen. Gewoon netjes binnen de marge van de CD. Bv. 690 mb op een 700 mb schijf (702 zelfs).

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:43

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Het ligt aan de cd'tjes die zijn af toe prut! :r

Ik heb deze foutmelding ook al 3 keer gehad.... ik gebruikte toen spindels van een kameraad... :(

Whatever.

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:17

peeweeherman

energieleverend.nl

aan de software kan het niet liggen, ik gebruik dezelfde (retail versie van plextor)

had deze week een BSOD en na een enter ging het zaakje gewoon door :o

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Verwijderd

Die basf/ emtecs daar heb ik ook een keer 20 cd's van gehad. ALLEMAAL VERNEUKT DOOR ZO'N BUFFERUNDERRUN inderdaad in combinatie met winoncd 3.7!!! Sorry voor t geschreeuw, maar volgens mij ligt t echt aan die kut krengen. Met Philips had ik daarna nooit last meer, geen enkele bufferunderrun gehad.

suc6

Nogmaals, volgens mij ligt t echt aan de combo winoncd- basf/emtec.

Met andere cd's, hoe kut ook, ze doen t allemaal in combinatie met winoncd, behalve die basf's. Tenminste, dat is mijn persoonlijke ervaring!!!!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:21

Illusion

(the art of)

ik weet niet of het wat uitmaakt, maar je kan in ieder geval de nieuwste firmare der in zetten (versie 1.20??)
mijn plex doet bij nero in ieder geval nooit gek

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 22 februari 2001 21:20 schreef Illusion het volgende:
ik weet niet of het wat uitmaakt, maar je kan in ieder geval de nieuwste firmare der in zetten (versie 1.20??)
mijn plex doet bij nero in ieder geval nooit gek
Dat zeg ik dus .. die zit er al in .. 1.07 |:(

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

s3mt3x

I choose not to know...

Tja, mijn ervaring is ook: bad media, waarschijnlijk.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 23 februari 2001 00:35 schreef s3mt3x het volgende:
Tja, mijn ervaring is ook: bad media, waarschijnlijk.
Fijn is dat dan. Je betaald toch niet voor defecte media?

Ik heb maar net WinOnCd er af gekieperd, herinstalled + update en Plextools ook opnieuw gedaan. Maarja .. dat helpt niet tegen de media.

Maar die exacte CDtjs heb ik al 100en keren foutloos gefikt!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Bij mij wilde WinONCD 3.7 (legaal) niet opstarten, heb effe gezocht op *.vbs, en ja hoor :(:(:(:(:(:(

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Op vrijdag 23 februari 2001 00:38 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Fijn is dat dan. Je betaald toch niet voor defecte media?

Ik heb maar net WinOnCd er af gekieperd, herinstalled + update en Plextools ook opnieuw gedaan. Maarja .. dat helpt niet tegen de media.

Maar die exacte CDtjs heb ik al 100en keren foutloos gefikt!
Vroeger was t Basf nou is t Basf/Emtec, kweetniet hoor, maar ik heb echt 20 cd's verneukt van de 20........(zie m'n vorige post)

Verwijderd

Op vrijdag 23 februari 2001 00:44 schreef FrankGuthrie het volgende:
Bij mij wilde WinONCD 3.7 (legaal) niet opstarten, heb effe gezocht op *.vbs, en ja hoor :(:(:(:(:(:(
Hoe bedoel je dit nou :? Virus ofzo :?

Verwijderd

Virusje ?

Verwijderd

Niet ieder vbs-je is een virus hoor. Kun je ook hele handige dingen mee doen.
Wat was dat voor vbs-je dan?

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Je verteld niet of je van hdd of cd afbrand :)

Wat natuurlijk wel veel uitmaakt, als je vanaf CD brand kan het zijn dat je van opgehoopt stof in je CD-lezer last hebt. en een enkel geval kan dat ook in je brander wezen,

Wat het ook kan zijn is dat BASF onlangs van blauwe CD's naar gele is overgestapt. Daar is mijn Sony brander ook niet zo blij mee. :(

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik fik gewoon vanaf me IBM DTLA ATA100 7200 rpm en 2 mb cache (35MB/sec+)

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

De cd's die je gebruikt zijn gewoon bout! :r

Dus ff andere cd's aanschaffen. :)

Whatever.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De helpdesk vraagt om help;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 23 februari 2001 13:32 schreef meendering het volgende:
De cd's die je gebruikt zijn gewoon bout! :r

Dus ff andere cd's aanschaffen. :)
Ehh, ik heb er nog 30 staan! En ik heb met deze CD's nooit problemen gehad ..

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op vrijdag 23 februari 2001 14:45 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ehh, ik heb er nog 30 staan! En ik heb met deze CD's nooit problemen gehad ..
LOL! :)

Geef ze aan je moeder en de familie, die kunnen ze mooi gebruiken als onderzetters! >:)

Whatever.

Verwijderd

Neem gewoon een 3610 (hier wel bekend neem ik aan) Doet het altijd.. en toen ze die bedacht hebben, hadden ze nog nooit van Burn-proof gehoord!

leuk, maar je hebt er niks an

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Gewoon uitlsuiten.. paar x simuleren op dezelfde speed, als ie het de ene keer wel doet en de andere keer niet.. effe naar 10 X en weer testen (ik weet het, duurt erg lang).. Waarschijnlijk zijn het die Basf dingen .. Ik heb zelf een 12 x SCSI en daarmee nog nooit een BU gehad, zelfs bij bijv het opstarten van IE5 tijdens het op-de-vlieg fikken van audio. Gebruik altijd Mitsui, Philips, Sony of Maxell.

Zet ook die (nutteloze) koe uit !
(Dit moet ik hier volgens mij niet te hard roepen ;) )

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Ik had net zoiets maar toen ik DMA aan zette was het over

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

met CDR-ID http://home.residentie.net/~schaduw010/files/CDR_ID.zip
kun je zien van welke fabrikant CDR's zijn en welke dye er gebruikt is, dan kan je kijken of je probleem alleen optreedt met bepaalde CDR's en je kunt kijken of je misschien verschillende CDR's hebt van BASF...

Verwijderd

Op vrijdag 23 februari 2001 22:13 schreef Bartelomeus_Diaz het volgende:
Neem gewoon een 3610 (hier wel bekend neem ik aan) Doet het altijd.. en toen ze die bedacht hebben, hadden ze nog nooit van Burn-proof gehoord!

leuk, maar je hebt er niks an
Wat is dat nou weer voor een domme opmerking :? Natuurlijk heb je er wel wat aan....

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
xxx xxxxxx !

xxx xx xxx xxxx xxxxxxx-xxxxx ?? xxx xx xxx xxxx xx xxxxx ??

* FreeRider has already found it !

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Hmm.....

HlpDsk met een probleem :P

[cynische mode]
Help mij .. voordat ik mijn PC wat aandoe
ik zou mn pc gewoon wat aandoen er hier een burnproof slotje opgooien :)

[/cynische mode]
Pagina: 1