Toon posts:

externe harde schijf wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met mijn Lacie harde schijf.

Ik sluit hem aan op mijn pc via de usb-poort. Toen ik dat deed werd hij niet herkend, terwijl hij het altijd gedaan heeft.
Ik heb de drivers eraf gegooid en toen de harde schijf opnieuw aangesloten. Hij gaf aan nieuwe hardware ontdekt en installeerde netjes de drivers. Er stond apparaat is gereed voor gebruik.

In mijn explorer was hij vervolgens niet te vinden. In apparaatbeheer staat hij wel weergegeven en er staat dat hij correct werkt.

Toen dacht ik dat hij misschien een schijfnaam aan had genomen die bezet was, maar als ik kijk in computerbeheer bij schijfbeheer en bij verwisselbare opslag, staat hij weer niet.

Ik snap er niks meer van :P Iemand een gouden tip?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Krijgt de schijf wel stroom? Is het een 2.5" zonder voeding of een 3.5 met voeding? Sluit je hem aan op een USB2 poort. Heb je de chipset-drivers daarvoor geinstalleerd? Kun je hem op een andere pc testen? Hem je hem aan een andere USB poort aangesloten? Kun je de harddisk direct aan je pc aansluiten?

p.s. het OS vermelden is wel handig, 2K, XP of Vista?

[ Voor 22% gewijzigd door Noork op 17-09-2008 16:42 ]

Verwijderd

Het zou me eerlijk gezegd niets verbazen als dit 'exit' van je HD betekent... Dat het OS het nog herkent als harddisk en dat de drivers geïnstalleerd worden zegt helaas weinig over de staat van de harddisk (analoog: een kapotte printer aansluiten zal in veel gevallen ook leiden tot herkenning).

Voel je de disk opspinnen?

Helaas weinig constructieve tips van mijn kant dus, maar houd er in ieder geval rekening mee.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op woensdag 17 september 2008 @ 16:39:
Krijgt de schijf wel stroom? Is het een 2.5" zonder voeding of een 3.5 met voeding? Sluit je hem aan op een USB2 poort. Heb je de chipset-drivers daarvoor geinstalleerd?

p.s. het OS vermelden is wel handig, 2K, XP of Vista?
Hij krijgt stroom ja en hij zit op een USB2-poort. Alle drivers zijn goed geïnstalleerd. Ik heb hebt geprobeerd op 2 xp computers en 1 vista.
De disk is druk aan het draaien ja.

Als hij kapot is zou echt vreselijk zijn :| Heb net een zooi foto's van iemand anders erop gezet omdat ik zijn pc ging formatteren.

Verwijderd

Probeer 'm eens op een andere pc aan te sluiten?

Hopelijk heb je die pc nog niet geformatteerd, al lijkt het uit je bericht of dit inmiddels al wel geschied is. ;(

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-02 05:28
Is het een USB kabel met een dik stukje?

Wel toevallig, ik had net precies hetzelfde probleem. Het zat in de USB kabel. Ik gebruikte de USB kabel van de PSP (mijn E HDD is mini USB) maar dat werkte niet, nou zat er bij de HDD zelf hetzelfde stekkertje maar dan met een dik stukje er aan/in/op. Deze werkte wel.

Dus, probeer is zon kabel :Y

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Verwijderd

Topicstarter
het is inderdaad zo een soort uitgang.
Ik heb thuis nog zo een harddisk dus ik probeer vanavond dan dat kabeltje wel uit.

In ieder geval alvast bedankt voor de tips :P

Verwijderd

Het idee van het kabeltje is inderdaad goed! Daar was ik in mijn doemdenkmodus al aan voorbij gegaan doordat de pc alles wel herkende. Hopelijk is dat de oplossing!

• misvid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
Had hetzelfde probleem met mijn Lacie 160GB. Ben er nu uitgekomen doormiddel van deze URL:
http://www.lacie.com/nl/support/faq/faq...

Misschien heb je hier iets aan.

(oplossing stond niet in deze thread en kwam hier verdwaald terecht vandaar nog een reactie na een jaar van mij)

[ Voor 19% gewijzigd door misvid op 04-06-2009 15:33 ]

Macbook Pro / Dell Inspiron 6400 / HP Slimline / iPod Touch / PSP / XBOX 360

Pagina: 1