Toon posts:

Harddisk zomaar overzetten in andere kast?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mij af: ik heb op m'n werk voor een prikkie een andere Compaq-kast kunnen krijgen (nog met alle hardware werkend erin). Kan ik daar probleemloos de harddisk van mijn andere Compaq in zetten, om moet je toch alles weer herinstalleren? Ik wil namelijk de nieuwe kast gebruiken (is mooier :P en net effe compacter), maar de harddisk in mij oude kast is 2 keer zo groot. Dus die wil ik als master erin zetten en die andere als slave. Bovendien ben ik altijd een hele dag kwijt met alles weer opnieuw te installeren en uit te zoeken en vergeet ik ALTIJD een paar programma's/documenten/ander waardevol spul }:O.

Is dit mogelijk of denk ik te simpel en loopt alles in de soep als ik klakkeloos de schijf overzet?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:20

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Wat is de rest van de hardware in beide kasten? Daar zal het vooral aan liggen, niet aan de vorm / grootte van de kast....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

als je gewoon je hardware: moederbord, processor, geheugen, harde schijf, brander etc. hetzelfde laat en gewoon ombouwt van de ene naar de andere kast is er niets aan het handje. Druk je daarentegen je oude harde schijf op een nieuw en anders mobo, dan moet je vrijwel altijd zeker opnieuw gaan installeren. Dit ivm drivers voor chipset, videokaart, processor etc.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• darkjeric
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-02 15:16
Dat zal meer afhangen welke hardware in die andere PC zit dan van de kast zelf hoor. Als het exact hetzelfde moederbord is: geen probleem, zal feilloos werken. Andere videokaart ed kun je fixen door de juiste driver er dan op te zetten (wel eerst de videodriver verwijderen voor je die HDD oversteekt!). Maar als het een volledig ander moederbord is (lees: andere chipset) dan mag je al heel gelukkig zijn als je OS zelfs maar opstart vanaf die HDD, met andere woorden, dan zul je wel je OS moeten herinstallen.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties. Ik vrees inderdaad dat ik dus opnieuw moet installeren. Heb net even een blik naar binnen geworpen, maar het moederbord is inderdaad net anders. Maar ik kreeg ineens een geniale ingeving: ik maak de harddisk uit de nieuwe kast gewoon slave in de oude, zet daar alle belangrijke dingen op, en installeer Windows dan maar weer opnieuw in de nieuwe kast.