Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[ASP] forumapplicatie uitbreiden met mailing list

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn zelfgemaakt forumapplicatie wil de de e-mailfunctie gaan uitbreiden.
Wat er reeds inzit is dat als men een nieuw topic invoert wordt via een e-mail de moderator hiervan op de hoogte gesteld.
Ook wordt bij een reply de topicstarter op de hoogte gebracht via een mail.

Wat ik nu wil gaan maken is dat gebruikers rubrieken kunnen aangeven waar men een e-mail van wilt ontvangen als er een aktiviteit (nieuw topic/reply) in plaatsvind.

Mijn normale werkwijze is dat ik ongeveer weet hoe het moet en begin te kloppen en met "trail and error" e.e.a. werkend krijg. Op dit moment weet ik niet hoe ik kan beginnen dus heb ik een paar goede startideeen nodig.

database structuur:
tabel rubrieken bestaande uit
-ID
-rang
-ModeratorID
-naamvanRubriek

tabel gebruikers bestaande uit
-UserID
-naam
-persnr
-afdelingsID

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je zou een koppeltabel kunnen maken waarin je de tabel rubrieken aan de tabel gebruikers koppelt. Het bestaan van een record in die tabel betekent dan dat die persoon van die rubriek updates wil krijgen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
^^ Wat hij zegt; maar:
Mijn normale werkwijze is dat ik ongeveer weet hoe het moet en begin te kloppen en met "trail and error" e.e.a. werkend krijg.
Spaar jezelf een hoop moeite en neem eens een tutorial door ofzo zodat je wéét waar je mee bezig bent. Je ontwikkelproces zal dan soepeler én sneller verlopen en daarbij ook nog eens stabielere oplossingen geven. Je vraag is eigenlijk dusdanig basic dat je dat zelf ook prima had kunnen bedenken als je wat basiskennis had gehad. Met copy/pasten en maar wat aanfrotten kom je er niet en ga je vandaag of morgen geheid op je bek.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op woensdag 17 september 2008 @ 15:41:
Je zou een koppeltabel kunnen maken waarin je de tabel rubrieken aan de tabel gebruikers koppelt. Het bestaan van een record in die tabel betekent dan dat die persoon van die rubriek updates wil krijgen.
Ok, dus als een gebruiker bij een bepaalde rubriek een vinkje zet.
Zal in een nieuwe tabel de UserID en het ID van de rubriek in 1 record komen.

Lijkt te gaan werken, bedankt voor het idee !!