Op mijn zelfgemaakt forumapplicatie wil de de e-mailfunctie gaan uitbreiden.
Wat er reeds inzit is dat als men een nieuw topic invoert wordt via een e-mail de moderator hiervan op de hoogte gesteld.
Ook wordt bij een reply de topicstarter op de hoogte gebracht via een mail.
Wat ik nu wil gaan maken is dat gebruikers rubrieken kunnen aangeven waar men een e-mail van wilt ontvangen als er een aktiviteit (nieuw topic/reply) in plaatsvind.
Mijn normale werkwijze is dat ik ongeveer weet hoe het moet en begin te kloppen en met "trail and error" e.e.a. werkend krijg. Op dit moment weet ik niet hoe ik kan beginnen dus heb ik een paar goede startideeen nodig.
database structuur:
tabel rubrieken bestaande uit
-ID
-rang
-ModeratorID
-naamvanRubriek
tabel gebruikers bestaande uit
-UserID
-naam
-persnr
-afdelingsID
Wat er reeds inzit is dat als men een nieuw topic invoert wordt via een e-mail de moderator hiervan op de hoogte gesteld.
Ook wordt bij een reply de topicstarter op de hoogte gebracht via een mail.
Wat ik nu wil gaan maken is dat gebruikers rubrieken kunnen aangeven waar men een e-mail van wilt ontvangen als er een aktiviteit (nieuw topic/reply) in plaatsvind.
Mijn normale werkwijze is dat ik ongeveer weet hoe het moet en begin te kloppen en met "trail and error" e.e.a. werkend krijg. Op dit moment weet ik niet hoe ik kan beginnen dus heb ik een paar goede startideeen nodig.
database structuur:
tabel rubrieken bestaande uit
-ID
-rang
-ModeratorID
-naamvanRubriek
tabel gebruikers bestaande uit
-UserID
-naam
-persnr
-afdelingsID