Pinout iMac voeding gezocht

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 164112

Topicstarter
Al een paar dagen zit ik me gek te zoeken naar de Pin-out van een Imac voeding (de versie met 5 pinnen) Afbeeldingslocatie: http://www.dedeystere.be/voeding.jpg
Ik kan helemaal niets vinden over deze versie, alleen de 20/24 pin versies

http://www.applemacparts....id=1355&products_id=63434

Heeft hier iemand ervaring mee? Weet iemand de pin out of waar ik deze kan vinden

Edit: De voeding is defect, dus uitmeten zit er niet in, ik wil proberen een ATX voeding om te bouwen zodat deze hier op past :Y)
De 230V kabel komt recht van de stekker, de 5pin gaat niet direct naar het moederbord, komt op een vrouwelijke 5pin terecht bij de inverter

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 164112 op 19-09-2008 19:14 ]

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Laat ik ten eerste maar eens vragen waar je het voor nodig bent?!
Het lijkt wel wat op een aangepaste versie van een molex stekker maar die heeft maar vier pinnen, wel vijf kabeltjes. Zie ook Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/31/Molex_female_connector.jpg/800px-Molex_female_connector.jpg

Edit: heeft maar vier kabeltjes, beetje verkeerd geteld :+

[ Voor 9% gewijzigd door sergev op 17-09-2008 19:35 ]

Anoniem: 112308

Waar prik je die 4-pins stekker in dan? Gaat het moederbord in?

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 22:35

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

gewoon voor een paar euro een multiemetertje halen en het op meten. Mits hij het nog doet natuurlijk. Wat ben je er eigenlijk mee van plan?

edit:
Ik bedenk me net is dit niet het hoogspannigs gedeelte van het backlight? Dan wel even oppassen!

[ Voor 30% gewijzigd door Tweak-Freak op 17-09-2008 19:48 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat voor een iMac is het precies. Als je dat niet weet kan How to identify your iMac misschien helpen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Topicstarter
Het is een vroege Intel Imac de Witte soort, maar dit soort voeding werd ook gebruikt voor de late G5's.
Het is een T7400 om precies te zijn (De Code onderaan zegt EMC 2118 - - 20-inch iMac (Early 2006)

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Maar dan weet niemand hier nog steeds niet waar je het voor gaat gebruiken. Is je voeding om gort geholpen? Dan zou ik eerst met een multimeter alles testen. Miss kun je het zelf nog wel repareren. Als je dat niet wilt zou ik eens naar een apple repair centre bellen, en vragen of ze dat voor je kunnen bestellen. Vaak kun je het daar ook wel laten doen, maar dat doen we als echte tweakers natuurlijk niet!

Topicstarter
sergev schreef op donderdag 18 september 2008 @ 13:18:
Maar dan weet niemand hier nog steeds niet waar je het voor gaat gebruiken. Is je voeding om gort geholpen? Dan zou ik eerst met een multimeter alles testen. Miss kun je het zelf nog wel repareren. Als je dat niet wilt zou ik eens naar een apple repair centre bellen, en vragen of ze dat voor je kunnen bestellen. Vaak kun je het daar ook wel laten doen, maar dat doen we als echte tweakers natuurlijk niet!
Dit staat allemaal in de start post, voeding is helemaal kapot, reeds geprobeerd de zekering te vervangen maar dit mocht niet baten, ik wil net zoals je zelf zegt "als echte tweaker" liever een gewone (ATX/ of iets anders naar specs) inbouwen; een nieuwe voeding kost me snel over de 100 € en deze iMac heb ik (defect) gekregen, ik heb geen garantie dat de rest van de onderdelen naar behoren werkt en daardaar vind ik die 100€ het risico niet waard
Zwerft hier toevallig geen Apple Repair center medewerker rond? Iemand die eventjes die 5 kleine pinnetjes kan uitmeten voor me ofzo ? Alvast bedankt voor wie me op weg kan helpen _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 164112 op 18-09-2008 14:32 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:40

BCC

spuit 11

[ Voor 90% gewijzigd door BCC op 18-09-2008 14:38 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Anoniem: 272788

[knip]

[ Voor 98% gewijzigd door dusty op 19-09-2008 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132776

Valt hij niet binnen dit programma? http://www.apple.com/support/imac/repairextensionprogram/

Heb je ook gekeken naar gebarsten of bol staande condensatoren?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 132776 op 19-09-2008 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 132776 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:37:
Valt hij niet binnen dit programma? http://www.apple.com/support/imac/repairextensionprogram/

Heb je ook gekeken naar gebarsten of bol staande condensatoren?
Geen (verlengde) garantie meer (anders zou deze zeker al niet bij mij terecht zijn gekomen ook;))
Nee, geen bolle Condensatoren, wel zichtbare schade op verschillende plaatsten op de achterzijde, duidelijke tekenen van kortsluiting

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 164112 op 19-09-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick271280
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02:28
Volgens mij heb je het over deze voeding: http://www.welovemacs.com/6613780.html
Is wel Amerikaans, maar misschien kun je ze mailen. Zij zullen vast wel meer weten over zo'n pin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maverick271280 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:34:
Volgens mij heb je het over deze voeding: http://www.welovemacs.com/6613780.html
Is wel Amerikaans, maar misschien kun je ze mailen. Zij zullen vast wel meer weten over zo'n pin.
Dat is net de zelfde voeding als de link in m'n start post ;) eigenlijk is dit nog een andere(of ze ziet er toch net iets anders uit) heb exact die zelfde ook al tegengekomen tijdens mijn zoektocht(in een webshop)
, maar die link vind ik zo snel niet terug.

Ik vind het leuk dat iedereen zo rond googled voor mij, maar denk niet dat het veel zal opbrengen, heb hierzielf al 10u+ naar gegoolged :P Het enige wat ik tot nu toe ben te weten gekomen (of toch een vermoeden van heb) dat er een 24v pin op zit direct voor de inverter, mss een beperking om er een atx in te bouwen maar ik vind er wel iets op .
Toevalling niemand zo'n iMac Openliggen ofzo? Een kleine vergoeding voor het uitmeten van die pinnetjes O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bumpje? Geen Mac-tweakers online ? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 14:03
Deze, met meer info waaronder pinout nummer...
Afbeeldingslocatie: http://www.k-zone.nl/dfb4_1.JPG

(Waarschijnlijke) Pinout ( app-22-lfm33 / 614-0363 ) :
grey : 12V
black: ground
brown: PFW (battery powered voltage between +3 and +6.5 Volts will switch the PSU on)

Volgens plaatje: Max power is 185W, DC 12V en 15.4 Ampere.
Als je vermenigvuldigd V*A = P : 12V * 15.4 A = 184.8W , dit klopt exact, dus bevestigd dat er alleen 12V outputs zijn.

De bruine draad kan je dus ook gewoon meten, als de batterij in de iMac niet leeg is en je op de "aan knop" drukt. Dan moet er even meer dan 3V tussen de pinnen staan van de zwarte draaden en de pin van de bruine draad op het inverter bordje. Waarschijnlijk connecten de pinnen van de zwarte draaden ook naar veel meer grote (ground) vlakken op het inverter bordje...

ps. Celetronix is nu "red rocket inc"

[ Voor 108% gewijzigd door djexplo op 21-09-2008 17:04 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
djexplo schreef op zondag 21 september 2008 @ 15:54:
Deze, met meer info waaronder pinout nummer...
[afbeelding]

(Waarschijnlijke) Pinout ( app-22-lfm33 / 614-0363 ) :
brown: PFW (battery powered voltage between +3 and +6.5 Volts will switch the PSU on)

Volgens plaatje: Max power is 185W, DC 12V en 15.4 Ampere.
Als je vermenigvuldigd V*A = P : 12V * 15.4 A = 184.8W , dit klopt exact, dus bevestigd dat er alleen 12V outputs zijn.

De bruine draad kan je dus ook gewoon meten, als de batterij in de iMac niet leeg is en je op de "aan knop" drukt. Dan moet er even meer dan 3V tussen de pinnen staan van de zwarte draaden en de pin van de bruine draad op het inverter bordje. Waarschijnlijk connecten de pinnen van de zwarte draaden ook naar veel meer grote (ground) vlakken op het inverter bordje...

ps. Celetronix is nu "red rocket inc"
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Het verste wat ik ben geraakt, zou het dan echt enkel 12v zijn? Ik had nog een 5v circuit verwacht, maar je theorie kan helemaal kloppen, of ik zie er toch iets in.
Ik zal het er op wagen en stilletjes hopen dat ik geen 12V stuur over een 5v deel :X Maar ik heb er wel vertrouwen in.
Ik hou jullie op de hoogte, mss kan ik in de toekomst andere tweakers helpen met dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132776

Anoniem: 164112 schreef op zondag 21 september 2008 @ 17:23:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Het verste wat ik ben geraakt, zou het dan echt enkel 12v zijn? Ik had nog een 5v circuit verwacht, maar je theorie kan helemaal kloppen, of ik zie er toch iets in.
Ik zal het er op wagen en stilletjes hopen dat ik geen 12V stuur over een 5v deel :X Maar ik heb er wel vertrouwen in.
Ik hou jullie op de hoogte, mss kan ik in de toekomst andere tweakers helpen met dit topic
Je zou het kunnen controleren door op de soldeerzijde van de print de banen te traceren. Dit kan je wat meer informatie verschaffen over hoe de spanningen zijn.
Het zou kunnen dat er enkel 12V gestuurd wordt, daarmee verklaren de meerdere draden zich (stroomverdeling). De 5V zou dan op het moederbord kunnen afgeleid worden van die 12V.

Maar wees wel voorzichtig, want ik zie dat er drie verschillende kleuren zijn van kabels; grijs, zwart en bruin. Zou kunnen zijn voor 12V, GND en 5V. Maar niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
WAAW het werkt perfect, de Pin out is net zoals je zei dank u _/-\o_
De ventilatoren beginnen op te spinnen, hoor "boot"-geluidje uit speakers,nu alleen het scherm nog maken.
Bedankt voor jullie moeite

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 164112 op 22-09-2008 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 14:03
Succes met solderen :). Je hebt in ieder geval gezorgd dat de volgende iMac'er de pinout nu wel op Google kan vinden ;)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Pagina: 1