Ik ben bezig om in wordbestand ' vrachtbrief.doc' automatisch gegevens uit te laten lezen uit een excel bestand, voornamelijk adressen. Dit doe ik via Word --> Brieven en Verzendlijsten --> Afdruk samenvoegen.
Het adressen bestand is een excel document.
Wanneer ik nu op de volgende record klik (zie pijl op afbeelding) verander word meteen alle records in de brief. Ik zou graag willen dat word alleen het bovenste adres (afzender) veranderde en het adres (geadresseerde) liet staan.
Nu zou je zeggen dat ik in excel in vak B2 hier dat adres dan ook maar moet plaatsen maar dat is geen optie omdat er meerdere geadresseerden zijn.
Dus eigenlijk zou ik een extra database in moeten voegen of de records moeten splitsen maar ik heb werkelijk geen idee hoe dit moet, danwaar ik dit kan vinden.
Records op een rijtje, (klik op volgende (zie pijl)

En verandert alles...

Excel

Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
Het adressen bestand is een excel document.
Wanneer ik nu op de volgende record klik (zie pijl op afbeelding) verander word meteen alle records in de brief. Ik zou graag willen dat word alleen het bovenste adres (afzender) veranderde en het adres (geadresseerde) liet staan.
Nu zou je zeggen dat ik in excel in vak B2 hier dat adres dan ook maar moet plaatsen maar dat is geen optie omdat er meerdere geadresseerden zijn.
Dus eigenlijk zou ik een extra database in moeten voegen of de records moeten splitsen maar ik heb werkelijk geen idee hoe dit moet, danwaar ik dit kan vinden.
Records op een rijtje, (klik op volgende (zie pijl)

En verandert alles...

Excel

Wie weet hoe ik dit kan oplossen?