Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WORD] Hoe Database records onafhankelijk van elkaar scheide

Pagina: 1
Acties:

• el polini
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:32
Ik ben bezig om in wordbestand ' vrachtbrief.doc' automatisch gegevens uit te laten lezen uit een excel bestand, voornamelijk adressen. Dit doe ik via Word --> Brieven en Verzendlijsten --> Afdruk samenvoegen.
Het adressen bestand is een excel document.

Wanneer ik nu op de volgende record klik (zie pijl op afbeelding) verander word meteen alle records in de brief. Ik zou graag willen dat word alleen het bovenste adres (afzender) veranderde en het adres (geadresseerde) liet staan.
Nu zou je zeggen dat ik in excel in vak B2 hier dat adres dan ook maar moet plaatsen maar dat is geen optie omdat er meerdere geadresseerden zijn.
Dus eigenlijk zou ik een extra database in moeten voegen of de records moeten splitsen maar ik heb werkelijk geen idee hoe dit moet, danwaar ik dit kan vinden.

Records op een rijtje, (klik op volgende (zie pijl)
Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/3607/word1qd9.th.jpg

En verandert alles...
Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/4057/word2mo3.th.jpg

Excel
Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/3841/word3ul4.th.jpg

Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Zoals ik het begrijp wil je vanuit verschillende plekken naar dezelfde ontvanger sturen. Dan is het misschien handiger om van de onvanger geen samenvoegveld te maken, maar om daar dat vaste adres te laten staan. En anders moet je het ontvangstadres in de Excell-tabel in die hele kolom invullen. Dan zou het ook moeten werken. Succes!

Luctor et Emergo || specs

• el polini
DutchNutcase schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:48:
Zoals ik het begrijp wil je vanuit verschillende plekken naar dezelfde ontvanger sturen. Dan is het misschien handiger om van de onvanger geen samenvoegveld te maken, maar om daar dat vaste adres te laten staan. En anders moet je het ontvangstadres in de Excell-tabel in die hele kolom invullen. Dan zou het ook moeten werken. Succes!
Nee, Ik zou graag gebruik willen maken van meedere ontvangers. En deze met de forward knop (te zien op afbeelding1) willen bedienen.

• el polini
el polini schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:34:
[...]

Nee, Ik zou graag gebruik willen maken van meedere ontvangers. En deze met de forward knop (te zien op afbeelding1) willen bedienen.
iemand?

• Actual
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-11 16:52
Je hebt waarschijnlijk de samenvoeggegevens van de ontvanger op de plek van het verzendadres gezet. Hierdoor wordt dit adres aangepast bij een merge.

Kijk eens in Extra - Opties en dan Veldcodes aanzetten (of even op de knop <<abc>> klikken) dan zie je waar de samenvoegvelden staan, en waar ze verkeerd gaan.