• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:30
Ok ik heb even een vraagje, ik heb al wat op de fora rond gekeken maar kan het antwoord niet echt vinden, als het er al instaat sorry voor de vraag dan maar misschien kan iemand mij toch het antwoord geven.

Ik heb een probleem met het streamen van 1080p van mijn pc naar mijn XboX 360 op een 46 inch full hd.
Ik stream dit niet via MC maar via de video functie, het gaat om 1080wmv files.
De films haperen alsof hij om de zoveel minuten moet bufferen.
720 speelt ie prima af. Als ik mijn netwerk load kijk blijft ie op 25% steken (ik heb een 100mbit nic)
Er zit alleen een livebox van Online tussen (ik denk zelf dat dit de bottleneck is).

Wie weet wat het probleem is en wie heeft er een oplossing voor mij.

alvast bedankt M

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:27

BioHazard

*\o/*

gielie schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:18:
Ok ik heb even een vraagje, ik heb al wat op de fora rond gekeken maar kan het antwoord niet echt vinden, als het er al instaat sorry voor de vraag dan maar misschien kan iemand mij toch het antwoord geven.

Ik heb een probleem met het streamen van 1080p van mijn pc naar mijn XboX 360 op een 46 inch full hd.
Ik stream dit niet via MC maar via de video functie, het gaat om 1080wmv files.
De films haperen alsof hij om de zoveel minuten moet bufferen.
720 speelt ie prima af. Als ik mijn netwerk load kijk blijft ie op 25% steken (ik heb een 100mbit nic)
Er zit alleen een livebox van Online tussen (ik denk zelf dat dit de bottleneck is).

Wie weet wat het probleem is en wie heeft er een oplossing voor mij.

alvast bedankt M
Ik denk dat 1080p misschien toch teveel word om te streamen, ikzelf heb geen fullhd TV dus kan het ook niet testen. 720p geeft bij mij ook geen problemen.

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-02 17:54

HE1

BioHazard schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:20:
[...]

Ik denk dat 1080p misschien toch teveel word om te streamen, ikzelf heb geen fullhd TV dus kan het ook niet testen. 720p geeft bij mij ook geen problemen.
Onzin 1080p gaat prima met wmv hd bestanden streamen. Peanuts voor de console en ook de benodigde bandbreedte van het netwerk stelt niks voor.

Vraagje: heb je natural motion aanstaan als je dit ziet? ik heb namelijk ook het horten en stoten problem om de 5s of zo als natural motion aanstaat, en alleen bij het streamen van hd films vanaf de pc. Ik vermoedt dat dit een probleem is van de tv om de een of andere reden. Als ik natural motion uitzet is het wel minder smooth natuurlijk, maar zie ik de haperingen niet.

groet.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

HE1 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:00:
[...]

Onzin 1080p gaat prima met wmv hd bestanden streamen. Peanuts voor de console en ook de benodigde bandbreedte van het netwerk stelt niks voor.
Excuse me?

De maximaal benodigde bandbreedte voor 1080P-materiaal (en dan kijk ik even naar BluRay) is nog altijd 54Mbps... Dat is dus theoretisch meer dan de helft van de bandbreedte die gielie heeft liggen. En sommige modem/routers die een brakke software/firmware hebben, gaan op een gegeven moment op hun bek als ze continu belast worden.

@gielie: geen idee of het mogelijk is zonder allerlei apparatuur overhoop te trekken; zet eens een dedicated 100Mbit-switch tussen de PC en de 360 en geef ze allebei even een vast IP (oftewel; haal de Livebox eens uit je netwerk).

*edit 2*
Probleem gevonden: http://www.xbox.com/en-us.../videoplaybackfaq.htm#wmv

Maximale bitrate voor de 360 is 15Mbps... Als jij zegt dat je NIC op 25% staat te rammelen op 100Mbit-aansluiting, kan je beredeneren dat je dus met 25Mbps spul aan het versturen bent naar je 360. Op zich wordt het wel ondersteund maar http://www.xbox.com/en-us...laybackfaq.htm#maxbitrate zegt duidelijk dat het dan minder goed af kan spelen.

[ Voor 23% gewijzigd door MAX3400 op 18-09-2008 01:05 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• HE1

HE1

MAX3400 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 00:44:
[...]

Excuse me?

De maximaal benodigde bandbreedte voor 1080P-materiaal (en dan kijk ik even naar BluRay) is nog altijd 54Mbps... Dat is dus theoretisch meer dan de helft van de bandbreedte die gielie heeft liggen. En sommige modem/routers die een brakke software/firmware hebben, gaan op een gegeven moment op hun bek als ze continu belast worden.

@gielie: geen idee of het mogelijk is zonder allerlei apparatuur overhoop te trekken; zet eens een dedicated 100Mbit-switch tussen de PC en de 360 en geef ze allebei even een vast IP (oftewel; haal de Livebox eens uit je netwerk).

*edit 2*
Probleem gevonden: http://www.xbox.com/en-us.../videoplaybackfaq.htm#wmv

Maximale bitrate voor de 360 is 15Mbps... Als jij zegt dat je NIC op 25% staat te rammelen op 100Mbit-aansluiting, kan je beredeneren dat je dus met 25Mbps spul aan het versturen bent naar je 360. Op zich wordt het wel ondersteund maar http://www.xbox.com/en-us...laybackfaq.htm#maxbitrate zegt duidelijk dat het dan minder goed af kan spelen.
je snapt het niet helemaal....

theoretisch heeft 1080p een bandbreedte nodig van >150mbps. Dit vindt ook plaats via de hdmi kabel (dit is ongecomprimeerd) maar een wmv hd is sterk gecomprimeerd met weinig waarneembaar verlies in kwaliteit. Dit betekent dat je wmv hd's kunt streamen via je xbox op hd kwaliteit met ongeveer 1-2 megabyte/s stream bandbreedte.

met die 54mps bedoel je zeker je wireless router die op 802.11a draait?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

HE1 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 03:41:
[...]

je snapt het niet helemaal....

theoretisch heeft 1080p een bandbreedte nodig van >150mbps. Dit vindt ook plaats via de hdmi kabel (dit is ongecomprimeerd) maar een wmv hd is sterk gecomprimeerd met weinig waarneembaar verlies in kwaliteit. Dit betekent dat je wmv hd's kunt streamen via je xbox op hd kwaliteit met ongeveer 1-2 megabyte/s stream bandbreedte.

met die 54mps bedoel je zeker je wireless router die op 802.11a draait?
Leg uit, wat snap ik niet.

Als de topicstarter zegt dat zijn NIC ongeveer op 25% staat en aangesloten is op een 100Mbit-netwerk, dan kan je rustig zeggen dat hoeveelheid data op dat moment dus tussen de 18 en 25 Mbps ligt. Dat is niet erg, en dat wordt ook uitgelegd in de 2 URL's die ik eerder postte maar Microsoft houdt een bovenlimiet aan van 15Mbps en als het hogere bitrates zijn, kan er stottering optreden. Maar ja, dit kan de topicstarter ook zelf uitzoeken door bijvoorbeeld GSpot los te laten op de bestanden die hij wil streamen.

En dan BluRay: http://www.blu-ray.com/faq/#bluray_vs_dvd_comparison en ik quote:
Data transfer rate (video/audio): 54.0Mbps (1.5x)
of natuurlijk en ik quote: Wikipedia: Blu-ray Disc
Blu-ray movies have a maximum data transfer rate of 54 Mbit/s
En wat schetst dus mijn verbazing; omgerekend is 54Mbps op een 50GB BluRay-disc bijna gelijk aan 2 uur beeld+geluid op de allerhoogste kwaliteit. Toevallig of was dit formaat bedacht om minstens 2 uur te kunnen vertonen.

Maar je mag het zelf testen hoor; zet de OSD van je BluRay-speler maar eens aan en speel eender welke film af; je zal zien dat de bitrate dus never nooit boven de 54Mbps uitstijgt.

Dat er materiaal bestaat (bijvoorbeeld ruw montage-materiaal van een IMAX-camera) waarvan de bitrate hoger is dan 54Mbps, ontken ik niet maar dat materiaal zullen ze altijd comprimeren naar maximaal 54Mbps voor transfer naar BluRay. Sterker nog; ook de jongens van IMAX kunnen een WMV maken die gewoon een bitrate heeft van dik 200Mbps... No way dat je dat nog kan streamen over een 100Mbit-netwerk noch dat de 360 dat trekt!

*edit*
Check ook even http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=3338
Mooi lijstje met BluRay-films en geen enkele komt ook maar in de buurt van jouw 150Mbps-waarde. Sterker nog; geen enkele film benadert zelfs maar de 54Mbps...

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 18-09-2008 10:30 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• gielie
Ok, Ik ga die natural motion eens uitzetten en kijken of het lukt. Dat mijn xbox 360 de data stream niet aan kan (vanwege de 15Mbit) kan ik best inkomen. En 25% load van een 100Mbit lijn is volgens mij ook 25 Mbit, wat mij opvalt is dat de grafiek redelijke strakke lijn aangeeft, hij schommelt dus weinig kwa load.

Ik heb in ieder geval genoeg info om even te testen, ik ga proberen of ik zonder switch de boel aan elkaar kan knopen. Ik denk zelf dat de bandbreedte van de HDmwv hier niet zo hoog is als met bluray, het is gecomprimeerd, weet alleen niet hoe ik kan checken wat de bandbreedte dan wel is, iemand? Gspot kan ik gebruiken zie ik net.

anyway thanks voor alle replies, als ik meer weet post ik dat hier.

gr M

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• HE1

HE1

gielie schreef op donderdag 18 september 2008 @ 13:54:
Ok, Ik ga die natural motion eens uitzetten en kijken of het lukt. Dat mijn xbox 360 de data stream niet aan kan (vanwege de 15Mbit) kan ik best inkomen. En 25% load van een 100Mbit lijn is volgens mij ook 25 Mbit, wat mij opvalt is dat de grafiek redelijke strakke lijn aangeeft, hij schommelt dus weinig kwa load.

Ik heb in ieder geval genoeg info om even te testen, ik ga proberen of ik zonder switch de boel aan elkaar kan knopen. Ik denk zelf dat de bandbreedte van de HDmwv hier niet zo hoog is als met bluray, het is gecomprimeerd, weet alleen niet hoe ik kan checken wat de bandbreedte dan wel is, iemand? Gspot kan ik gebruiken zie ik net.

anyway thanks voor alle replies, als ik meer weet post ik dat hier.

gr M
ik ben benieuwd, gspot werkt inderdaad goed. Ik ben zelf nog geen hd wmv tegengekomen met zo'n hoge bitrate. Volgens mij doen de mensen die dit encoderen dat altijd om te kunnen streamen naar een xbox.

• gielie
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/machieljansen/SNLIaPQMYJI/AAAAAAAACEs/khAHaEiivw4/Nieuwe%20afbeelding%20%285%29.jpg

Vrij hoge bitrate maar moet te doen zijn dacht ik, 100hz motion plus heb ik uitstaan, maakt geen verschil. Ik heb een samsung LE46a656 voor de verdere info.

Ga maar even de live box er tussen uit halen kijken of dat wat uitmaakt, anders is het toch de Xbox die het niet aankan, zal eens een dvd branden met dit erop.

update 1: heb de file op dvd gezet en deze speelt zonder problemen af op mijn xbox, probleem zit hem dus in het netwerk, vanavond even de livebox ertussen uit halen.

[ Voor 30% gewijzigd door gielie op 19-09-2008 10:48 ]

Pagina: 1