Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Restrictie voor opslaan op bureaublad

Pagina: 1
Acties:

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-11 14:59
Hallo,

Op de kantoor computers van mijn werk mag in principe niks op het bureaublad worden opgeslagen. Ik vraag me dan dus af, hoe ik hiervoor een policy kan opstellen zodat Windows het verbiedt om op het bureaublad op te slaan. Ik heb al een beetje rond gekeken in de windows-MMC console, maar daar ben ik niet erg mee opgeschoten.
Wat helemaal ideaal zou zijn is als ik voor elkaar kan krijgen dat bestanden die op het bureaublad worden gezet automatisch verplaatst worden naar een bepaald netwerkstation (de fileserver).

Heeft iemand een suggestie hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Het liefste gebruik ik een methode die niet vereist dat de computers in een domein zitten.

Verwijderd

Misschien hiermee:

Een beetje verborgen... Group Policy en alleen in Windows XP Professional.
Je kunt er erg veel mee, bijvoorbeeld: voor bepaalde gebruikers items in het startmenu of configuratiescherm verbergen. Let op dit is voor gevorderde gebruikers die weten wat elke instelling voor gevolgen heeft. Start > Run... > 'gpedit.msc'

• VR46
Ik heb ook al in gpedit.msc rondgekeken maar ook daar heb ik het niet echt kunnen vinden. Is het misschien een idee om een schijfquotum in te schakelen?

Verwijderd

cbernardini ik heb nog even verder gezocht voor je. Er is ook een programma dat Windows Steady State heet, waarmee je kan instellen dat: Gebruikers geen bestanden op het bureaublad kunnen opslaan. Hier kan je een handboek vinden.

Hopelijk voldoet dit aan je wensen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, denk dat ik er ook eens mee gaan knutselen. Mocht je het gaan gebruiken, dan hoor ik graag even wat je bevinden zijn.

• VR46
Dat heb ik dus ook net 5 minuten geleden gevonden :9
Ik ga het nu uitproberen, het ziet er iig veelbelovend uit!