Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] systeem services uitgeschakeld door Virus?

Pagina: 1
Acties:

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:43
Hai allen,

Ik zit met een groot probleem. Ik heb gister via Frostwire wat gedownload. Na de download zag ik op een gegeven moment (in frostwire) schijffout staan achter de file die gedownload was, andere files waren gewoon goed. Ik kreeg ook een melding over gedeelde mappen.

Ik merkte verder nog niets. Vervolgens heb ik mijn pc opnieuw opgestart. Ik kreeg geen bureaublad etc te zien dus via uitvoeren explorer.exe uitgevoerd.
Ik zag dat mijn windows plotseling een klassiek uiterlijk gekregen had. Verder kreeg ik tijdens het opstarten foutmeldingen van mijn videaokaart (dat er geen software gevonden was en/of niet meer werkte en startte een aantal keer Windows installer op.
Mijn internet verbinding is verdwenen (ook icoontje rechtsonderin) kan ook geen verbinding maken.
Verder kan ik met geen mogelijkheid een file plakken na kopieren of knippen (voor Back-up). Slepen van een file kan ook niet meer. Een cd/dvd branden via Nero lukt ook niet, foutmelding.

Ik heb meerdere scans gedraaid als Spyware doctor, hitmanpro, Dr Web, VundoFix, VirtumonoBeGone, LookMeDestroyer.
De volgende scans werken NIET (foutmeldingen of voert niets uit): RegistryMechanic, Ad-Aware (system error, service not online), Mcfee Security center.

Ik kan systeemherstel niet toepassen.

Heb nog nooit zo'n heftig virus gehad. Iemand die een oplossing heeft, buiten format?

PSN: Mondaatje

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Waaruit leid je af dat het een virus is?
De kans dat het een virus is is net zo groot als de kans dat je harde schijf gewoon stuk is, met als gevolg dat half windows overhoop ligt.

Verder heb je van die kant en klare boot CD's compleet met virusscanners en tools om je harddisk te checken. Ik weet ze zo snel even niet te vinden maar zoek die eens op en boot daarmee.

[ Voor 28% gewijzigd door remco_k op 17-09-2008 12:33 ]

Alles kan stuk.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als ik dat zo lees denk ik meer aan datacorruptie als aan een virus.
Scan je hdd maar eens op fouten en ook je mem.

• Monda
KillerAce_NL schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:34:
Als ik dat zo lees denk ik meer aan datacorruptie als aan een virus.
Scan je hdd maar eens op fouten en ook je mem.
Oh oke daar heb ik niet zo veel verstand van eerlijk gezegd. Maar wel raar dat ie sommige dingen wel opent en sommige niet. Verder heb ik Hitman Pro 3.0 net van cd geopend en hij vind aardig wat verdachte + onbekende zooi in system32 map. Het probleem daarbij is, wanneer ik de gratis licenty selecteer en mijn email invul, ik een error krijg met foutcode 20.

Ik heb een Seagate HD. Moet ik dan met Seatools proberen te scannen?

• UTwizard
  • Nu online
Hiren
UBCD

Probeer naast de disk tools eventueel ook eens een Memtest te draaien. Misschien dat daar ook nog wat uit komt.

• Monda
UTwizard schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:46:
Hiren
UBCD

Probeer naast de disk tools eventueel ook eens een Memtest te draaien. Misschien dat daar ook nog wat uit komt.
Thnx! Eens proberen.

EDIT: Heb net even gekeken. ben newb sorry, maar die Hiren bootcd, waar staat die? Ik zie in de download section alleen maar andere files. Verder bij UBCD als ik naar de dowload sectie ga, zie ik verschillende soorten (ISO, exe etc.). Welke moet ik hebben voor boot met cd? ISO?

Van memtest heb ik nu: Download - Memtest86 v3.4a ISO image (zip) Is dat de juiste?

Ik heb net Seatools proberen te starten en het volgende gebeurd:

Ik krijg bij het openen een error. Een onverwerkte uitzondering in de toepassing: De externe server bestaat niet of is niet beschikbaar.

Dan kan ik Details, Doorgaan of afsluiten kiezen. Bij doorgaan opent ie Seatools, maar kan ik geen HD detacteren.

[ Voor 20% gewijzigd door Monda op 17-09-2008 13:06 ]

• Decarsul
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 12:44
mits het een virus is, is het misschien ook goed om even de gratis versie anti malware op www.malwarebytes.org te downen, deze meestal wel werkt en wil installeren

• Monda
Ja ga ik nu doen thnx.

Ik heb nu memteat als iso en UBCD als iso in een 7z SFX file? Kan ik deze op 1 cd branden en er mee booten of allebei apart? Ik heb hier geen ervaring mee. Ik weet wel dat ik in de bios even moet aangeven dat er met cd geboot moet worden.

EDIT:
Net geprobeerd Malwarebytes via usb stick uit te voeren op mijn pc, maar usb stick word ook niet herkent. Wanneer ik m inplug knippert het lampje, maar ik krijg m niet te zien bij deze computer. Dus kan alleen via branden op cd en zo toepassen.

[ Voor 31% gewijzigd door Monda op 17-09-2008 13:18 ]

• Monda
Decarsul schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:06:
mits het een virus is, is het misschien ook goed om even de gratis versie anti malware op www.malwarebytes.org te downen, deze meestal wel werkt en wil installeren
Ja ga ik nu doen thnx.

Ik heb nu memteat als iso en UBCD als iso in een 7z SFX file? Kan ik deze op 1 cd branden en er mee booten of allebei apart? Ik heb hier geen ervaring mee. Ik weet wel dat ik in de bios even moet aangeven dat er met cd geboot moet worden.

EDIT:
Net geprobeerd Malwarebytes via usb stick uit te voeren op mijn pc, maar usb stick word ook niet herkent. Wanneer ik m inplug knippert het lampje, maar ik krijg m niet te zien bij deze computer. Dus kan alleen via branden op cd en zo toepassen.

• Decarsul
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 12:44
even controleren in apparaat beheer of de usb stick misschien niet automatisch een nummering krijgt toegewezen maarmisschien daar wel gezien word, mits deze gewoon gezien word, even partitie letter toewijzen en dan uitvoeren

edit

bedoel schijf beheer

[ Voor 6% gewijzigd door Decarsul op 17-09-2008 14:07 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Kijk wel een beetje uit met gebruik van je memstick, mocht het wel een virus zijn, dan kan die mogelijk via je memstick 'overspringen' naar je nog wel werkende computer.

Alles kan stuk.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hiren's is illegaal dus je zult op de site geen link vinden. Wel als je wat verder zoekt met google.

• Monda
Ik heb UBCD proberen toe te passen, maar de virusscanners doen vrij weinig. Ik krijg de melding dat de virusscanners verouderd zijn van UBCD. Er staat dat ik nieuwere moet doewnloaden, terwijl ik volgens mij de nieuwste UBCD heb.

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
ha. Ja de nieuwste ubcd, maar de programma's moet je zelf updaten voordat je gaat branden. Je zal dus nog een keer moeten proberen.
Pagina: 1