Badware uitleg?

Pagina: 1
Acties:

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:12
In het artikel nieuws: Ook Mozilla gaat Stopbadware.org steunen staat nergens een referentie naar een uitleg over badware. Ik kan wel zeggen dat ik geen internet n00b ben, maar badware zorgde bij mij voor een :? gezicht.

Misschien een linkje naar de uitleg op de StopBadWare site?
Uitleg: http://www.stopbadware.org/home/badware

Edit: Ik zie nu dat in de reacties op het artikel mede-tweakers hetzelfde :? gevoel hebben gekregen... :)

[ Voor 11% gewijzigd door MuddyMagical op 17-09-2008 12:26 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
En diezelfde tweakers hebben inmiddels ook al een paar keer uitgelegd wat badware precies is, wat mij betreft is dat wel voldoende eigenlijk. Daarnaast vind ik de term badware nu ook weer niet zo ambigu dat je tig verschillende betekenissen eraan kunt hangen.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:01
Moet eerlijk toegeven dat ik ook geen flauw idee had wat het betekende en toch op zijn minst een kleine alinea met uitleg verwachte onderaan het artikel. Dat het uiteindelijk wel te vinden is door op de site te klikken of door de comments te browsen doet natuurlijk niets af aan het feit dat het eigenlijk in het artikel had gemoeten.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Harm schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:49:
En diezelfde tweakers hebben inmiddels ook al een paar keer uitgelegd wat badware precies is, wat mij betreft is dat wel voldoende eigenlijk. Daarnaast vind ik de term badware nu ook weer niet zo ambigu dat je tig verschillende betekenissen eraan kunt hangen.
Ik kende die term ook niet en de Nederlandse wikipedia kende het ook niet, de engelse wikipedia wist er wel raad mee en deed redirect naar Malware.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Harm schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:49:
En diezelfde tweakers hebben inmiddels ook al een paar keer uitgelegd wat badware precies is, wat mij betreft is dat wel voldoende eigenlijk.
Nou, het feit dat het door enkele Tweakers uitgelegd moest worden kun je ook als een tekortkoming van het artikel zien. Een klein stukje uitleg had wmb geen kwaad gekund. Het is toch niet de bedoeling dat dat soort dingen door reagerende Tweakers uitgelegd worden?
Daarnaast vind ik de term badware nu ook weer niet zo ambigu dat je tig verschillende betekenissen eraan kunt hangen.
Ik vind de term "bad" nogal breed eigenlijk. Ik kan me daar niet direct een beeld bij vormen.

• Harm
  • Niet online
Maverick schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:10:
Moet eerlijk toegeven dat ik ook geen flauw idee had wat het betekende en toch op zijn minst een kleine alinea met uitleg verwachte onderaan het artikel. Dat het uiteindelijk wel te vinden is door op de site te klikken of door de comments te browsen doet natuurlijk niets af aan het feit dat het eigenlijk in het artikel had gemoeten.
Dan denk ik dat wij daarover van mening verschillen.
RoD schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:27:
[...]

Ik vind de term "bad" nogal breed eigenlijk. Ik kan me daar niet direct een beeld bij vormen.
Het woord 'bad' kent 48 betekenissen (bron) die allemaal in meer of mindere mate een negatieve connotatie hebben. Combineer dat met het stukje 'ware' dat er achteraankomt wat zo goed als altijd naar software verwijst, dan moet het volgens mij toch echt niet zo moeilijk zijn om de betekenis te vinden. Dus nee, ik pas het niet aan. Iemand anders van de redactie mag dat vanzelfsprekend wel doen.

Verwijderd

Erkens schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:17:
[...]

Ik kende die term ook niet en de Nederlandse wikipedia kende het ook niet, de engelse wikipedia wist er wel raad mee en deed redirect naar Malware.
Ik zeg: Noem het dan malware ipv badware...

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:31:
[...]

Ik zeg: Noem het dan malware ipv badware...
Badware is de verzamelnaam voor enkele soorten *ware. Door alleen te spreken over malware zouden we dus adware en spyware bijvoorbeeld niet betrekken. Ik ben het in dit geval met Harm eens: badware is een term die al enkele jaren wordt gebruikt als verzamelnaam. Voor de toekomst zullen we deze discussie echter onthouden en indien relevant een regeltje toevoegen om aan te geven dat het om een verzamelnaam gaat.

Verwijderd

Enkele jaren? Ik had er echt nog nooit van gehoord...

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 20:18:
Enkele jaren? Ik had er echt nog nooit van gehoord...
Ik zeg volgens mij ook niet dat de term al enkele jaren gebruikt wordt. Ik stel juist dat de betekenis van het woord volgens mij voldoende eenvoudig uit het woord zelf is op te maken.

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik had wel de link gelegd naar Malware, maar dacht dus dat bij Badware gewoon ook ander soort 'zooi' erbij hoorde. In principe gewoon alles wat je absoluut niet op je systeem wilt :)

Ben het zeker met de topicstarter eens, verwachte ook wel uitleg in het artikel.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wilbert de Vries schreef op woensdag 17 september 2008 @ 20:07:
Ik ben het in dit geval met Harm eens: badware is een term die al enkele jaren wordt gebruikt als verzamelnaam.
Ik was die benaming nog nooit eerder tegen gekomen en blijkbaar was ik ook niet de enige.
Tevens:
Badware is de verzamelnaam voor enkele soorten *ware
Als dat zo is, waarom is die benaming dan zelfs niet op wikipedia te vinden (anders dan een redirect naar malware) want normaal gesproken staat zelfs de meest onzinnige dingen op die wiki :P
Voor de toekomst zullen we deze discussie echter onthouden en indien relevant een regeltje toevoegen om aan te geven dat het om een verzamelnaam gaat.
Lijkt me een goed plan :)

Verwijderd

Harm schreef op woensdag 17 september 2008 @ 20:58:
[...]

Ik zeg volgens mij ook niet dat de term al enkele jaren gebruikt wordt. Ik stel juist dat de betekenis van het woord volgens mij voldoende eenvoudig uit het woord zelf is op te maken.
Jij niet nee, Wilbert wel ;)
Pagina: 1