Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Update waardes serverside naar clientside

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik wil het volgende realiseren.

Aan de serverside heb ik een temperatuur die ik via een internetbrowser wil kunnen monitoren en aanpassen.

Dus er moet dus een regelmatige update van gegevens plaats vinden. Alsmede de mogelijkheid om de gewenste temperatuur terug te sturen naar de server.

Tevens wil ik het grafisch er een beetje gelikt uit laten zien.

Hebben jullie enig idee welke technieken, programmeertalen of dergelijke ik hiervoor kan gebruiken?

Piros

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

PHP, JavaScript, AJAX en dan pollen.

Google does wonders.

TabCinema : NiftySplit

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En voor het grafische gedeelte zoek je naar canvas technieken :)

Ik ben bang dat je hier je vraag neerzet met de hoop dat er een kant-en-klare oplossing wordt gegeven. Helaas gaat alleen de zon voor niets op en verwachten we ook zelf-inzet van je.

Wil je je serieus gaan verdiepen in technieken (die onder andere hier worden genoemd), lees dan ook even onze Webdesign, Markup & Clientside Scripting Policy zodat je een iets beter beeld hebt wat voor soort vragen je hier kan stellen (en wellicht nog belangrijker: hoe ;))

Succes verder

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek geen kant en klare oplossing. ik zoek een begin.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:38

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

AJAX is een iets handiger zoekterm dan JavaScript in dit geval.

Overigens is stap één het uitlezen van de temperatuur in PHP of een andere serverside taal.

TabCinema : NiftySplit

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:53

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-11 18:12

MBV

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:00:
Ik zoek geen kant en klare oplossing. ik zoek een begin.
Bozozo geeft je een begin. PHP is misschien niet de mooiste taal, maar daar zou ik mee beginnen (omdat ik het al ken). Je zou ook naar Ruby of Python kunnen kijken (die ik niet ken).

In PHP kan je met XAjax aan de slag om serverside gegevens simpel op te vragen, en in je pagina te verwerken. Maar als je echt helemaal back to basics wilt: met willekeurig welk Javascript-framework kan je regelmatig een waarde opvragen van een script. Als je een PHP/Ruby/Python script maakt dat als enige antwoord de temperatuur geeft, kan je met Prototype/JQuery/... die waarde op je pagina zetten.
Ja.
spoiler:
Zonder argumenten kan je alles beweren :P Ajax is JS, maar JS niet per definitie Ajax ;)

Verwijderd

Als ik dit zou aanpakken, dan zou ik JQuery gebruiken, ten eerste voor de AJAX, en ten tweede voor de grafiekjes (zoals bvb hier of hier of hier)
Pagina: 1