Toon posts:

iPod touch gekocht, oude versie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben vandaag naar de bcc geweest en daar een ipod touch gekocht voor 250 euro. ik heb gevraagd of dit de nieuwe om de nieuwe versie ging (ik zag op de apple website dat er een nieuwe was) en gevraagt of dit dan ook degene betrof met de app store. kom it thuis, blijkt deze er niet op te zitten. ik heb dus kennelijk toch de oude.

ik heb geen zin om 10 euro te lappen voor een software upgrade en ik voel mij wel bedonderd door het feit dat ik als ik een paar dagen later was de nieuwere had kunnen hebben. zeker omdat mij nadrukkelijk was verteld dat deze met de app store kwam wat er dus niet opzit.

sta ik nu in mijn recht om deze terug te brengen en mijn geld terug te vragen of een vervangende (wel nieuwe) ipod touch?

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:05
Dat lijkt me wel. Jij hebt iets anders gekocht als dat jij dacht te kopen. Zeker omdat jij nadrukkelijk gevraagd hebt of het de nieuwe versie is, moet je hem probleemloos terug kunnen brengen of omruilen.

https://f1nerd.nl

• Richub
  • Laatst online: 04:02
Je hebt als consument in nederland sowieso het recht om een aankoop binnen 14 dagen terug te brengen. Blijkbaar toch niet, was ik al die tijd verkeerd geinformeerd... :/

Ik zou gewoon naar de BCC gaan, en het ding omruilen voor een nieuwe versie. Doet BCC moeilijk, eis dan je geld terug (is je recht) en haal die nieuwe versie bij een andere zaak.

[ Voor 11% gewijzigd door Richub op 17-09-2008 12:15 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Richub schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:06:
Je hebt als consument in nederland sowieso het recht om een aankoop binnen 14 dagen terug te brengen.
Nee, dat recht heb je niet. Aankopen op afstand kennen een periode van 7 dagen om een artikel te retourneren, bij winkelaankopen is het een gunst van de winkelier en is er geen afkoelingsperiode.

@TS
Het artikel voldoet niet aan de eisen die jij aan de verkoper hebt gesteld. Daardoor heb je niet ontvangen waarom je hebt gevraagd en heeft de verkoper 2 mogelijkheden, óf je geld retour óf een apparaat leveren dat wel aan jouw wensen voldoet.

[ Voor 30% gewijzigd door Guardian Angel op 17-09-2008 12:13 ]

ARME AOW’er

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Richub schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:06:
Je hebt als consument in nederland sowieso het recht om een aankoop binnen 14 dagen terug te brengen.
Onjuist, zie ook Guardian Angel's post.
Ik zou gewoon naar de BCC gaan, en het ding omruilen voor een nieuwe versie. Doet BCC moeilijk, eis dan je geld terug (is je recht) en haal die nieuwe versie bij een andere zaak.
Volledig mee eens. Ze hebben je fout geinformeerd, en daardoor wil jij hem niet. Dus dan krijgen ze hem terug.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

BCC Low Prices High Service toch? neem telefonisch contact op met BCC via http://www.bcc.nl/contact

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2008 12:16 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

:( @ hierboven

In de post hierboven werden de de voorwaarden die gelden bij de webwinkel van BCC gequote en die gelden dus niet voor directe winkelaankopen in de fysieke winkel.

[ Voor 21% gewijzigd door Guardian Angel op 17-09-2008 12:19 ]

ARME AOW’er

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Wat is nu je probleem? Op je bonnetje staat waarschijnlijk gewoon dat je binnen een bepaald aantal dagen kunt ruilen. Je hebt daarbij ook nog eens een goede reden dus ik zie geen probleem.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Controleer ook of je hardwarematig de nieuwe of de oude hebt. De oude iPod Touch heeft geen speaker om het geluid hardop te doen, de nieuwe wel, daaraan kun je het herkennen. Er zijn nog meer verschillen, als je echt de oude hardware hebt moet je echt om een nieuwe vragen en de bijbetaling van het prijsverschil niet accepteren.
Je hebt specifiek gevraagd naar de nieuwe, daar heb je dus recht op.

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
dank jullie voor de medewerking, ik zal zeker de bon meenemenem met het stuk uit de gebruikers overeenkomst (hartelijk dank), indien de nieuwe uit is zou ik het liefst ook bij de bcc hem daar laten omruilen omdat ik het idee hem dat het ook om een foutje van de medewerker gaat. indien ze niet moeilijk doen mogen ze het geld houden maar verwacht ik wel een nieuwe generatie ipod.

sta ik zo in mijn recht?

tellen btw de beschermingen op het scherm als verzegelingen?

weet iemand trouwens of die nieuwe ipod uberhaubt al uit is?

staat de nieuwe ipod btw gelijk aan prijs als de oude variant?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2008 12:22 ]

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
DopdeDouwer schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:18:
Wat is nu je probleem? Op je bonnetje staat waarschijnlijk gewoon dat je binnen een bepaald aantal dagen kunt ruilen. Je hebt daarbij ook nog eens een goede reden dus ik zie geen probleem.
Daarnaast als je vandaag alweer teruggaat is het waarschijnlijk hélemaal geen probleem. Dan heb je ook niet in de tussentijd met de ipod "gewerkt".
Hup even terug naar de winkel dus! :w
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:21:
dank jullie voor de medewerking, ik zal zeker de bon meenemenem met het stuk uit de gebruikers overeenkomst (hartelijk dank), indien de nieuwe uit is zou ik het liefst ook bij de bcc hem daar laten omruilen omdat ik het idee hem dat het ook om een foutje van de medewerker gaat. indien ze niet moeilijk doen mogen ze het geld houden maar verwacht ik wel een nieuwe generatie ipod.

sta ik zo in mijn recht?

Is dit hem? pricewatch: Apple iPod Touch V2 16GB Zwart
Je mag ook gewoon je geld terugvragen en hem ergens anders halen natuurlijk... (Als hij er is zal de Apple Store hem wel hebben).

http://tweakers.net/price...Min=0&scoreMax=5&x=26&y=9

[ Voor 51% gewijzigd door sajoku op 17-09-2008 12:25 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

sta ik zo in mijn recht?

Ja, de nieuwe is uit.
Het punt is dat jij iets hebt gekregen waar je niet om hebt gevraagd. Daar zijn twee oplossingen voor, in de juiste volgorde:
- "Reparatie" (in dit geval dus de levering van de juiste iPod)
- Het volledige aankoopbedrag terug (indien "Reparatie" niet mogelijk is)

Je hebt je product moeten opnemen om erachter te komen dat jij de verkeerde hebt, daar kon je niks aan doen. Aan de doos kun je niet of moeilijk zien dat je het verkeerde product hebt. De verbroken verzegeling is dus geen geldig argument.

Dit zijn je rechten die je hebt.

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
en de prijs van de nieuwe is gelijk gebleven? in dat geval ga ik voor reparatie methode...

nu zie ik dat de post met de voorwaarde is geedit, ik kan deze echter niet op de site van de bcc terugvinden. waar vind ik die? ik zou het graag uitprinten...

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2008 12:27 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

sta ik zo in mijn recht?
Ja.
Als je deze hebt verwijderd en dit noodzakelijk was om te controleren of je de juiste versie hebt gekregen dan lijkt me dit geen probleem. Als je dit ook had kunnen controleren zonder de folie te verwijderen zou.... zou je een probleem kunnen hebben.
Geen idee. Het lijkt me nu dat je je vooraf niet goed hebt geïnformeerd. Als het ding nog niet leverbaar is heb je nl. wél de juiste dus nieuwste cq. laatste leverbare uitvoering. Misschien heb je nu een probleem.
staat de nieuwe ipod btw gelijk aan prijs als de oude variant?
Don't know.

ARME AOW’er

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:26:
en de prijs van de nieuwe is gelijk gebleven? in dat geval ga ik voor reparatie methode...

nu zie ik dat de post met de voorwaarde is geedit, ik kan deze echter niet op de site van de bcc terugvinden. waar vind ik die? ik zou het graag uitprinten...
Guardian Angel in "ipod gekocht, oude versie"

ARME AOW’er

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit lijkt me meer iets voor het Shopping Forum :)

APL > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
teruggebracht, geld terug, via apple nieuwe besteld;)

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:30
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 15:30:
teruggebracht, geld terug, via apple nieuwe besteld;)
kijk is aan dik in orde :)

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Keurig gedaan van BCC :).

Verwijderd

Topicstarter
everyday low pricing, high service :+

Verwijderd

Hoi !
Meschien domme vraag , maar wil ook die nieuwste Ipod touch .
Nu is mijn vraag waaraan kan je zien of je de aller nieuwste koopt ?
heeft die nieuwste Ipod Touch geen exstra nummer of zo bv Ipod Touch versie XXX
Dat die versie op de doos vermeld staat of zo .....

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:25:
Hoi !
Zoek plaatjes op en zie hoe 't verschil wel heel verdomd duidelijk is?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:25:
Hoi !
Deze vraag had je beter in het [iPod touch 2G] Ervaringen & Discussie - Deel 6 topic kunnen vragen. Daar is deze vraag trouwens ook al beantwoord.
De nieuwste heeft een interne speaker, andere achterkant (rondere zijkanten) en volumeknoppen. Verder is die verpakking doorzichtig waar die van de 'oude' gewoon een vierkant doosje is die niet doorzichtig is.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Dank je wel Wiethoofd voor je vriendelijk en duidelijk antwoord :)

Verwijderd

CyBeR schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:28:
[...]

Zoek plaatjes op en zie hoe 't verschil wel heel verdomd duidelijk is?
CyBeR , als je bij je reactie een afbeelding van de nieuwe en oude Ipod Touch had bijgevoegd ,
dan had ik je reactie wat meer gewaardeerd .

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:23:
[...]

CyBeR , als je bij je reactie een afbeelding van de nieuwe en oude Ipod Touch had bijgevoegd ,
dan had ik je reactie wat meer gewaardeerd .
Dat snap ik. Maar is het zo veel moeite om even iPod touch en iPod Touch 2G in google images te typen, dat iemand anders dat voor je moet doen?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

CyBeR schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:29:
Dat snap ik. Maar is het zo veel moeite om even iPod touch en iPod Touch 2G in google images te typen, dat iemand anders dat voor je moet doen?
http://images.google.nl/images?hl=nl&q=ipod%20touch%202G
volg de link en kom aub tot de conclusie dat je niet als eerste hit direct een goede afbeelding hebt van de ipod touch 2G!!
Natuurlijk is er nog www.apple.com/ipodtouch waar de nieuwste ipod 2G wel in al zijn glorie te bekijken is.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Ja Wiethoofd, die link had ik dus ook al gevolgd, maar ja leg dat maar eens uit aan CyBer.
Maar buiten dat, de verwarring kwam eigenlijk door de vraagsteller Tuxedo-Devito zelf, ik begreep dat hij nog op zijn iPod touch oude firmware had staan, dus wel de nieuwste iPod touch die upgegrade moest worden naar de nieuwste firmware.
Bedoel als er zoveel verschil in de oude en nieuwe iPod touch in vormgeving zou zijn dan had Tuxedo-Devito dat zelf toch ook wel gezien.
Neem aan als je die aller nieuwste iPod touch koopt dat er ook de laatste firmware op zit .
Pagina: 1