Wired Printer via Wireless benaderen op een ZyXEL P660HW

Pagina: 1
Acties:

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Ik ben zojuist bezig geweest om voor een klein bedrijfsnetwerkje de ZyXEL P660HW te installeren.
Dit werkt allemaal perfect op 1 dingetje na: Vanaf een wireless connectie kan ik onze printer niet benaderen. Deze is gewoon verbonden.
Heeft hier iemand ervaring mee? Ik heb alles geprobeerd zoals het explicit aanmaken van firewall rules e.d., maar niets lijkt te werken.

Iemand enig idee?

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Draadloos en met draad in hetzelfde subnet/vlan ?

Verwijderd

Bellen naar zyxel, geef je serienummer door + je probleem.

Je moet dan telnetten naar je zyxel en dan een commando invoeren en dan zal het werken.

dit probleem heb ik ook eens gehad....

• Alex
LuckyY, ze zitten inderdaad in hetzelfde subnet.
Client (wireless) IPs: 192.168.1.100 - 192.168.1.149
Printer IP: 192.168.1.201

Arnorom, kan dit ook gezien dat wij dit spul van XS4All hebben gekregen?

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Verwijderd

@Alex
Dit is geen Internet gerelateerd probleem, dus je kan de support-afdeling ten alle tijden een e-mail sturen met de nodige gegevens.
Het antwoord, welke je wellicht zoekt staat beschreven op:
http://www.zyxelsupport.nl/z145.html#verbinden

Vaak is het daarna nog wel noodzakelijk om de modem uit en aan te zetten en herstart daarna ook de printer. De Firewall heeft overigens hiermee niets te maken omdat het via de (W)LAN switch volledig transparant is(m.u.v. de bovengenoemde link).

Als je een printer wil benaderen maak een LPR poort op de pc en benader deze dus op ip-adres(dus niet op naam).

Succes!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 11:01 ]

• Alex
Beste Xatos. Op de frontpage zou ik je een +2 geven :)
Thanks, het werkt!

- Giphart

Pagina: 1