• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-02 08:11
Beste tweakers,

Ik heb gehoord dat het mogelijk is om via een zelfgebouwde scart geluid en beeld te ontvangen vanaf een pc.
Je sluit een s-video naar composiet aan op je videokaart. Je gebruikt ook een mini jack divider aan op je geluidskaart. Dan moet je met de uiteinde van beide kabels beetje knutselen om ze op een scart aan te sluiten. Dit heb ik dus niet kunnen uitvinden, ook niets duidelijk op internet.

Iemand enig idee ?

ps. weet niet of het hier goed is geplaatst maargoed.

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

je zou natuurlijk ook zelf kunnen zoeken hoe het zit, bijvoorbeeld op google beginnen (scart pinout), en "misschien" staat hier wel iets bij:
Wikipedia: SCART

als dat al te ingewikkeld is kan je natuurlijk ook een kant en klaar oplossing zoeken.

[ Voor 17% gewijzigd door solomo op 17-09-2008 11:17 ]

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
Je hebt ook een scart plug met die aansluitingen aan de achterkant. Composiet, S-Video en 2 tulpjes voor geluid. Kost bijna niets en is een mooie oplossing, hoef je het niet zelf in elkaar te flansen.

Zie bijvoorbeeld http://www.onderdelenhuis.nl/onderdelen.asp bij Nr 30 (Scart adapter).

[ Voor 18% gewijzigd door RiCkY82 op 17-09-2008 11:21 ]

Verwijderd

Je hebt van die scart stekkers waar je drie tulpstekkers op aan kan sluiten, rood wit en geel.
Je hebt er ook stekkers bij waar je s-video op aan kan sluiten.
Die verbind je dan met de pc en klaar is kees.
Voor het geluid gebruik je een kabel waar een minijack op zit en aan de andere kant twee tulpstekkers, wit en rood.
Je hoeft niet iets zelf te knutselen.

Als het ook mogelijk is om een s-video kabel op je tvkaart aan te sluiten kan je dat beter doen, je krijgt dan een beter beeldkwaliteit.

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-02 08:11
Nu heb ik hier wel zo'n geschikte zelfgemaakte set staan, en hij voldoet prima aan mijn eis dat hij heel lang moet zijn. Nu is het alleen zo dat er 2/3 kabels uit de scart los is gekomen en nu weet ik niet waar ze in moeten. Dus ik heb liefst dat ik die gebruik ipv kabels aanschaffen.
Je hebt inderdaad schema's op internet, alleen begrijp ik er helaas niet veel van.
In de scart komt dus de composiet kabel en de kabel van het geluid in.

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

volgens mij moet er iets zitten op scart pinnen:
Pin 2 Audio input (right)
Pin 4 Audio ground
Pin 6 Audio input (left/mono)
Pin 13 RGB Red ground (pin 15 ground)
Pin 15 RGB Red up
S-Video C up
Component Pr up2)
Pin 18 Composite video input ground (pin 20 ground)
Pin 20 Composite video input
S-Video Y input

misschien dat de grounds ergens anders vandaan zijn gehaald
voor de stekker s-video

Pin 1 GND Ground (Y)
Pin 2 GND Ground (C)
Pin 3 Y Intensity (Luminance)
Pin 4 C Colour (Chrominance)

allemaal trouwens op wikipedia te vinden waarbij de engelse versie vaak duidelijker is.
Pagina: 1