Toon posts:

5.1 over s/pdif van terratec 512i & hdmi naar s-video

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe (surround)versterker gekocht, namelijk de AVR 147 van Harman/Kardon, met een 5.1 speakerset (eveneens H/K). Deze versterker heeft S/PDIF en HDMI in- en uitgangen. Nu zit ik met de vraag hoe ik het best mijn computer kan aansluiten op deze versterker. Als ik een dvd afspeel op de computer wil ik dus het beeld naar de tv en het geluid (in 5.1) over de versterker.

Ik ben van plan om de computer dmv dvi -> hdmi kabel én een S/PDIF kabel aan te sluiten op de versterker. Hier heb ik twee vragen over:
  • Als ik een dvi -> hdmi kabel koop en zodoende mijn videokaart op de hdmi-ingang van de versterker aansluit, kan ik dan dat beeld via de s-video of composite uitgang van de versterker op mijn TV krijgen? (Heb nog een oude tv!) Of móet het beeld dat via hdmi binnenkomt, ook via hdmi uitgaan en kan dat niet naar s-video/composite omgezet worden?
  • Mijn onboard geluidskaart heeft geen S/PDIF uitgang. Wel heb ik nog een Terratec 512i Digital geluidskaartliggen, deze heeft wél een S/PDIF uitgang. Echter is deze geluidskaart 4.1 en niet 5.1! Kan ik dan alsnog over de S/PDIF uitgang wél 5.1 uitzenden naar mijn versterker, of kan hier dan ook alleen maar 4.1 over? (ik dacht dat het 4.1 misschien alleen voor de jackplug uitgangen zou gelden, vandaar de vraag)
Ben benieuwd!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:06

voodooless

Sound is no voodoo!

Hallo Marco :) Welkom hier!

Als eerste zou ik je willen aanraden om de manuals van betreffende apparaten door te nemen. Daar staan namelijk de antwoorden van beide vragen gewoon in, met name je eerste vraag. Voor de tweede vraag moet je kijken of de Terratec kaart AC3 passthough via SPDIF kan doen. Zoja, dan ben je klaar!

Neem ook even ons Het algemeen beleid door!

Succes!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord. Het algemeen beleid heb ik (globaal) gelezen en uiteraard heb ik de handleiding geraadpleegd. Daarmee kwam ik er echter nog niet uit. Nu heb ik nog even de manual gelezen (dit keer in het engels) en nu vind ik ineens een stuk tekst dat volgens mij betekent dat het dus NIET mogelijk is:
In addition, receivers and processors such as the AVR 147 may handle
the incoming signal in several different ways, depending on their
capability as well. The AVR 147 is only capable of switching the HDMI
data. That is, the incoming audio and video data will be passed directly
to your HDMI-capable video display, without the AVR 147 processing
any of the data.
Klopt het dus dat het níet mogelijk is wat ik wil? Dan bestel ik gewoon een s-video kabel voor het beeld.

Wat betreft het geluid: Bedankt voor de tip waar ik op moet zoeken, daar heb ik wat aan! Wist niet precies waar ik op moest zoeken, zal zo direct gaan zoeken :).

Bedankt!

edit:

Heb nog gezocht op passthrough terratect 512i digital, en passthrough is inderdaad mogelijk (bijna allemaal duitse sites hehe :p. Ik ga de geluidskaart inbouwen en een spdif snoertje bestellen!! Bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2008 11:40 ]