[iMac G5] Vreems probleem met videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 10:54

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een iMac G5 1.8Ghz (dus Pre-Isight versie). Deze heeft een raar probleem. Of eigenlijk 2 problemen. Zal proberen het maar goed uiy te leggen.

Ten eerste als ik hem opstart moet ik hem in het totaal 6 keer opstarten. Hij komt telkens iets verder met het boot proces. Bij de 6 de keer start die dan helemaal op. Echter als ik hem zonder schijf aanzet en hem dan c.a. 1 minuut aan laat staan, dan uitzet en dan vervolgens de harddisk weer aan sluit start die in een keer op.

Hier denk ik aan de voeding die te weinig stroom levert ofzo.

Ten tweede is het beeld vreemd. (zie foto's). Echter als ik 7 minuten wacht word het beeld steeds beter totdat het dan helemaal goed is.

Ik hem hem uit elkaar gehaald en kon nergens een bolle condensator vinden (meest voorkomende kwaal). Dus denk ik hier dat het geheugen als het koud is niet goed werkt.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Als het beeld blur zou blijven dan zou ik het nog logisch vinden maar dat het na 7 minuten weer helemaal goed is vind ik zo vreemd. Als die dan goed is kan ik er uren en uren mee werken, totdat ik hem uitzet. Als ik hem in sluimer zet is het beeld vaak sneller terug als dat ik hem helemaal uitzet.

Hier dan nog de foto's:

http://img363.imageshack.us/my.php?image=dsc2099nc6.jpg

http://img139.imageshack.us/my.php?image=dsc2101mb8.jpg

http://img229.imageshack.us/my.php?image=dsc2103ir3.jpg

/edit Image-tag werkt niet, Misschien zijn ze toch te groot. 800k per foto.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-02 22:10
Vreemd probleem. Valt die machine misschien onder het omruilen van het logic-board?

Wij hadden ook allerlei onduidelijke problemen, en toen werd door een retail-center het logic-board gratis vervangen, ondanks dat de garantie al tijden was verlopen. Maar wat nu werkelijk het probleem was, is mij toen niet duidelijk geworden.

Het ging ook om een eerste generatie iMac G5, maar dan op 1.6 Ghz, en dan de 17inch-versie.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:11

Bob Popcorn

Plop!

Vrij duidelijk een logic board probleem.... helaas kun je er zelf niet echt makkelijk aan knutselen...

Kan niet stoppen met ontploffen!

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bekend probleem, zoek ff in google op "iMac G5 Logic Board Repair Extension Program".
Vermoedelijk van je s/n onder dit program en kun je hem laten fixen bij je local service punt.

Het logic board vervangen is de enige manier om dit te verhelpen.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/