C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E
Verwijderd
Edit: En ook nog eens wat hierboven staat
[ Voor 8% gewijzigd door Xof op 17-09-2008 09:21 ]
Ik klik meteen op opslaan.
Maar ik wist niet dat nzb's gecomprimeerd werden, dan zal dat het wel zijn;). Thanks voor de uitleg.
Verwijderd
Heel veel mensen hebben de eerste paar seconde sowieso dat het even sneller beschreven staat; dat je opeens met 800 download terwijl je max normaal 600 is bijv.
[ Voor 25% gewijzigd door vmsw op 17-09-2008 09:33 ]
KB/s en kb/sErkel schreef op woensdag 17 september 2008 @ 09:16:
Ik zit met een raadsel. Wij hebben hier op de zaak een internet verbinding van +- 2Mbit (downloaden 200 KB/s. Dit klopt ook wel als ik naar speedtest.nl ga of via een andere site iets download. Nu was ik via newzleech.com een nzb aan het downloaden en dit gaat met 2000kb/s (ongeveer).
Zijn 2 totaal niet vergelijkbare eenheden. Maar je zal in beide gevallen wel KB/s bedoelen, schat ik.
Als je een bestand ergens download, dan heb je los van eventuele ZIP compressie die reeds aan is gebracht op het bestand, nog een extra compressie slag die gebeurd op het moment van downloaden (dat doet het ADSL netwerk ofzo, ik weet niet precies waar dat gebeurd).
Als je dan b.v. een groot bestand download wat nog geheel niet is gecomprimeerd met iets als ZIP dan is de ADSL compressie ineens heel erg effectief - waardoor de snelheid van de overgedragen Bytes vele malen hoger komt te liggen, simpel wel vanwege realtime data compressie en de-compressie.
Alles kan stuk.
Waarom staat in firefox dat er 25mb gedownload is, terwijl het dus eigenlijk gecomprimeerd en dus minder is?
Verwijderd
Download maar eens een hoog comprimeerbaar bestandje, tov een null-bestand.
Dit is tegenwoordig niets bijzonders meer, en komt bij meerdere downloads voor.
Heeft overigens ook weinig met I&H te maken.
Dit topic is gesloten.
![]()