Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VISTA] aanmeld fouten /lokale admin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een windows 2003 server die deelt ip adressen uit gaat prima op mijn xp machines. maar de vista machines doen regelmatig moeilijk met inloggen. de ene keer is het 'geen aanmeldserver beschikbaar'. 'de andere keer is er geen vertrouwensrelatie. en de de derde keer werkt het naar behoren. dus als je denkt niks meer aan de hand dan toch wel.

ik heb om het vertrouwensrelatieprobleem op te lossen de pc uit het domein gehaald toen hem op de server weg gehaald en weer toegevoegd maar ik vraag me af of dit een lange termijn oplossing is.

ik heb op de vista machines opegeven dat ze eerst een ip aan de server moeten vragen en daarna aan de router. dus dns 192.168.0.200 en secondary 192.168.0.1 het zijn dus dynamische ip adressen.

dan had ik nog een vraag over de lokale admin account. ik weet nu inmiddels dat die standaard uitstaat ik heb ze aangezet en van een wachtwoord voorzien, maar nu hoorde ik dat ze na een maand weer uitgezet worden automatsich ?? ik kan het niet geloven. en andere niet administrator lokale accounts gaan die ook weg ( wachtwoord expire staat uit ).

thanks

• jarco5000
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-11 19:41
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 01:32:

ik heb op de vista machines opegeven dat ze eerst een ip aan de server moeten vragen en daarna aan de router. dus dns 192.168.0.200 en secondary 192.168.0.1 het zijn dus dynamische ip adressen.

thanks
Misschien begrijp ik je hier verkeerd maar het is niet zo dat ip's uitgedeeld worden door de dns servers. DNS dient om ip's om te zetten naar namen. bv 213.239.154.35 naar tweakers.net.

Ips krijgt ie van de dhcp server. Ben je zeker dat de server nog ip's uitdeelt? Staat de vista client op automatisch een ip adres verkrijgen?

Wss heb je dit al allemaal nagekeken maar voor de volledigheid post ik het even.

Verwijderd

Topicstarter
ze staan ingesteld op automatisch een ip verkrijgen. en bij "de volgende DNS dns-serveradressen gebruiken staat op 192.168..0.200 ( verwijst naar de server ). en de tweede staat op 192.168.0.1.

de xp machines staan ook op automatich ip en krijgen ook gewoon een ip toegewezen.

hoop dat het zo duidelijk is.