Programma om Movie Stills mee te maken

Pagina: 1
Acties:

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Topicstarter
Ik ben bezig met een opdracht voor school, hiervoor moet ik referenties weergeven op papier naar animaties. Ik wilde dat doen dmv een stuk of 10 stills van de animatie/film waar ik naar refereer.

Is hier toevallig een programma voor die dat kan?

Op Google kwam ik niet echt op het gewenste resultaat, dus ik hoop dat hier iemand is die mij kan helpen.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Verwijderd

Matlab?

(ik neem hierbij aan dat een still een frame van de film is)

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2008 01:28 ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Welke zoektermen heb je op Google gebruikt dan? Er zijn zo veel manieren om dit te doen. De simpelste is een screenshot nemen van je video window. Dat werkt gewoon bij QuickTime Player (net geprobeerd) en is het makkelijkste als je cmd+shift+4 indrukt en dan op spatie drukt (je mousepointer wordt dan een camera icoon en daarmee kun je screenshots van windows maken).

Maar het wordt nog gekker. QuickTime Player heeft zelfs een mogelijkheid een plaatje op te slaan van je video. Zet daarvoor je video op pauze op het frame dat je wilt opslaan en kies dan File > Export en kies dan "Movie to Picture".

Mocht dat je allemaal te lastig zijn, dan kan een programma als VLC ook nog Snapshots saven.

Plenty to pick from dus, zou ik zeggen :)

offtopic:
WTF moet je met Matlab voor dit probleem? Is dat niet een beetje van een mug een olifant maken? :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Topicstarter
Heb er uiteindelijk 1 gevonden "Video Frame Capture". Die doet precies wat ik wilde.
Je laadt een filmpje in selecteert hoeveel frames je ervan wilt hebben en je laat de plaatjes genereren.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea