Toon posts:

wel internet geen netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een netwerkje van 3 computers nu kunnen ze alledrie wel op internet maar ik krijg geen toegang op het netwerk ik krijg de melding niet aangemeld en soms krijg ik de melding dat de computer niet beschikbaar is.
wie zou mij kunnen helpen ik heb al een uur of twee lopen snuffelen maar kan niets vinden.
alvast bedankt
:'(

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Doe eens een Search.....

stel dan alles in wat je vindt...

Zoals , client voor windows netwerken, protocol, bestands en printerdeling, en delen van mappen op de client.

neem aan wel windows OS ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb search al geprobeerd zodra ik de optie netwerk erbij zet schrik ik me kapot van het aantal pagina's die naar voren komen en heb daar al een tijdje tussen gezocht

ennuh ja op de server staat winme en op de rest staat win98

Verwijderd

Geef eens wat meer instellingen.
Ip adressen
netwerkkaarten
Welke schijven printers zijn gedeeld
welke internet deel software gebruik je
enz.

• CmdrKeen
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Alles in de zelfde werkgroep zetten als je dat nog niet gedaan hebt. Je krijgt anders idd dat effect. En natuurlijk overal services installeren!

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de standaard internet sharing van winme draaien dat gaat prima alleen elkaars computer benaderen gaat niet goed

het zijn allemaal 10/100 mbit netwerk kaarten
ip adressen van 192.168.0.1 tot en met 192.168.0.3 alle computers staan in de zelfde werkgroep.
en heb overal de c schijf gedeeld

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 22 februari 2001 01:42 schreef atmosphere25 het volgende:
Hallo ik heb een netwerkje van 3 computers nu kunnen ze alle drie wel op internet maar ik krijg geen toegang op het netwerk ik krijg de melding niet aangemeld en soms krijg ik de melding dat de computer niet beschikbaar is.
wie zou mij kunnen helpen ik heb al een uur of twee lopen snuffelen maar kan niets vinden.
alvast bedankt
:'(

Verwijderd

Topicstarter
is er nu niemand die mij kan helpen?

Verwijderd

je moet als internet sharing sygate of winroute gebruiken het delen van bestanden en printerdeling kun je aan zetten onder netwerk en dan de schijf/printers delen

Verwijderd

Topicstarter
bestands en printer deling staan aan?
ik kan maar niet vinden wat het probleem is :'(

Verwijderd

Heb je vershillende besturingsystemen draaien op de drie pc's, bv Win95, Win98, WinMe zo ja installeer eens IPX/SPX en zet de framerate waarde op 802,3.

• CmdrKeen
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

ICS werkt fijn! Niks geen SyGate, WinRoute of andere troep gebruiken hoor.

Ben je er trouwens al uit of niet? Zo niet, mail dan even...

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Ik neem aan dat pingen time-outs geven.
Heb je misschien een firewall draaien zoals zonealarm enzo? Dat blockt vaak Lan verkeer..
Anyway installeer een Netbeu op alle machines. Misschien is er wat op de Tcp/ip binded op je NIC. Alhoewel internet wel werkt?

Als het dan wel werkt met netbeu ligt het aan tcp. Snapt ge?
Pagina: 1