Een terminal commando aan de login items toevoegen

Pagina: 1
Acties:

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik heb Cross FTP geinstalleerd, en ben tevreden. Echter, om hem bij het opstarten van de computer automatisch te laten opstarten moet ik de volgende regel laten uitvoeren bij het opstarten:

code:
1
javaws -Xnosplash -offline http://www.crossftp.com/crossftpserver.jnlp

En als ik die code in de terminal laat invoeren start CrossFTP inderdaad mooi op (als je hem "gewoon" opstart krijg je een melding en moet je op "trust" klikken.) zonder gezeur.

Maar hoe zorg ik er nu voor dat dat commando automatisch wordt uitgevoerd?

Wat ik heb geprobeerd:
- een extensieloze RTF file maken in de text edit met de code erin
- hier boven "#! /bin/sh" invoeren (stond ergens als tip)
- de file executable maken in de terminal dmv "chmod -x filename."
- de file "terminal" meegeven als standaard programma om mee te openen.

Maar als ik hem nu aanklik krijg ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Last login: Tue Sep 16 14:38:47 on ttys000
/temp/ftpstarter ; exit;
Natalies-iBook:~ natalie$ /temp/ftpstarter ; exit;
/temp/ftpstarter: line 1: {rtf1ansiansicpg1252cocoartf949cocoasubrtf350: command not found
/temp/ftpstarter: line 2: syntax error near unexpected token `}'
/temp/ftpstarter: line 2: `{\fonttbl\f0\fswiss\fcharset0 Helvetica;}'
logout

[Process completed]

Wat kan dit nou zijn? :)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je moet om te beginnen een plain text document maken en geen RTF document. In een RTF document staat nog extra opmaakcode (de "\fonttbl\f0\fswiss\fcharset0 Helvetica;" bijvoorbeeld), die je niet nodig hebt. Een plain text document maak je in TextEdit via Format > Make Plain Text.

Je kunt ook de deployment package van CrossFTP downloaden. Daar zitten alle benodigde shell scripts al in.

Hoe wil je trouwens het 'automatisch opstarten bij het opstarten van de computer' gaan doen?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Daedalus schreef op woensdag 17 september 2008 @ 00:17:
Je moet om te beginnen een plain text document maken en geen RTF document. In een RTF document staat nog extra opmaakcode (de "\fonttbl\f0\fswiss\fcharset0 Helvetica;" bijvoorbeeld), die je niet nodig hebt. Een plain text document maak je in TextEdit via Format > Make Plain Text.

Je kunt ook de deployment package van CrossFTP downloaden. Daar zitten alle benodigde shell scripts al in.

Hoe wil je trouwens het 'automatisch opstarten bij het opstarten van de computer' gaan doen?
Ik ga het meteen proberen.

Dat auto opstarten leek me mogelijk door het bestand in de login items toe te voegen?

Edit:
"plain text" maakte geen verschil, maak ik de fout toch ergens anders.

Heb het dev pakket gedownload, en daar zit een bestand in genaamd "run_server.sh" met devolgende instructies voor de terminal:
code:
1
2
>chmod +x run_server.sh
>./run_server.sh

Eerst navigeer ik naar de juiste directory, en geef ik command line 1, dat lijkt goed te gaan. Daarna 2, en dan zegt hij "-bash: ./run_server.sh: Permission denied".

Als ik gewoon dubbelklik op het run_server.sh bestand krijg ik een terminalscherm met alleen de in de TS genoemde code. Verder lijkt er niets te gebeuren...

EDIT 2:

Ik heb het anders "opgelost". Het FTP programma toegevoegd aan de login items en het certificaat op "always trust" zetten. Het enige nadeel is dat hij niet wil "hiden". Maargoed, voorlopig werkt dit. :)

[ Voor 34% gewijzigd door cornelixnootje1 op 17-09-2008 01:12 ]

• rhoolwerf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:35
Ik ken het verder niet, maar "permission denied", kan dat niet betekenen dat je het programma als 'sudo' moet uitvoeren? (Als admin dus) Of roep ik nu iets doms :D