Isoleren tegen lastige buren.

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
Ok, ff uitleggen.

Over enkele maanden ga ik (normaal) alleen wonen op een appartementje. Aangezien ik nogal een nacht-mens ben wil ik er voor zorgen dat ik toch nog "redelijk" luid muziek kan spelen op on-christelijke uren. Ik heb momenteel geen id over de geluidsisolatie, maar ik wil me op het ergste voorbereiden.

Ik KAN/MAG nisk veranderen aan de isolatie. En de speakers staan in de woonkamer, dus niet onder de slaapkamer van m'n buren.

Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat ik geen ruzie krijg.

Ohja, de speakers zijn discobar look-alikes. met een 10" woofertje. 125 Watt RMS per stuk. Dus, vrij groot, vrij zwaar.

Dingen waar ik aan dacht:

- Aan de muur hangen
- Spikes (weet echter niet wat dit juist doet)
- isolerende materialen eronder zetten.

Laatste detail, het is vooral voor m'n boven-buren, onder mij zit namelijk een winkel.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Geluid gaat makkelijk naar boven, dus helaas zacht zetten, of een goed koptelefoon.

Verwijderd

Ik weet het, je zet de muziek gewoon een keer zo hard (20000 decibel) dat je buren door het plafond springen en wat splash, ze leven niet meer, goede oplossing of niet dan...

• Orbit
Hmmmm

Ik hoop dat er nog andere replies komen, maar dat zal wel, het is laat.

Verwijderd

De buren zijn niet lastig, maar jij bent lastig. >:)

Eén oplossing. Koptelefoon.

Je kunt echt 's nachts geen luide muziek draaien. Spikes, e.d. maken niets uit. Alleen peperdure geluidsdemping (dubbele muren en wanden, e.d.) helpt.

Je kunt het als volgt checken: ga 's avonds laat op de trap staan met de huisdeur dicht: hoor jij je muziek, dan horen je buren het ook. Jij vindt het leuk, zij niet! Pas als je in het trappenhuis niets hoort (ga ook voor de deur van de buren staan), krijg je geen problemen.
Het zijn trouwens vooral lage tonen die mensen kwaad krijgen (kalk van de muur, rammelende kopjes op tafel: dat werk...).

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Ik denk niet dat het veel zal uithalen. Aan de muur ophangen zou ik niet doen, afhankelijk van de manier van bevestigen krijg je dan dat de bevestiging geluid geleidt de muur in.
Op spikes zetten is waarschijnlijk het beste. Maar wat je evt nog kan overwegen is om een compressor te gebruiken. Ik vind het walgelijke dingen eigenlijk (voor sommige dingen wel zeer nuttig, zoals zang). Maar zo'n ding kan de overlast wel beperken doordat de pieken minder hard worden (verschil tussen hardste en zachste geluid wordt verkleind). Gaat wel ten koste van de lvendigheid van de muziek.
Op DD receivers wordt dit ook gebruikt, meestal midnight theatre-stand genaamd.

Jag

Verwijderd

Hoezo gaat geluid makkelijker naar boven?

Na tienen geen lawaai je weet het!:)
Hoofdtelefoon erg goede optie.
D'r zijn gewoon geen opties, ja zwevende kast maken en daarin gaan wonen.
Enne wat zou je ervan vinden als ik in die late uurtjes boven jouw zou gaan staan klopboren?!

• ALH
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

koptelefoon lijkt me in jou geval wel een goede oplossing :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Orbit
Met "redelijk" luid bedoel ik eigenlijk hmmm, zo net iets meer als achtergrond-muziek. Das natuurlijk niet erg objectief, maar jullie snappen vast wel wat ik bedoel.

Dus die spikes zijn een oplossing?

Nog ideetjes?

Verwijderd

Misschien is een Helmholtz resonator wat voor je.

Je kan misschien ook een enorm vrijhangende plafond maken met aan de onderzijde dempend materiaal dan wordt het ergste al gedempt. En verbeterd je acoustic (virtueel hoger plafond).

Je kamer zo "dood" mogelijk maken! Stel je woont in een flat en je krjgt nieuwe bovenburen, bij hun is nog alles kaal, geen vloerbedekking geen meubels, gordijnen etc. Je merkt dan op dat ze veel beter te horen zijn dan dat ze totaal genesteld zitten, kortom elke kale reflekterende vlak versterkt min of meer het geluid.;)

Spikes zijn eigenlijk niet een directe oplosssing het ontkoppeld alleen je spiekers, geen direct contact met de vloer minder contactgeluiden, maar niet naar de bovenburen en zeker niet op dat geluidsniveau!
Pagina: 1