Toon posts:

Probleem Areca ARC-1222 verbinden met ARC-1000 LCD

Pagina: 1
Acties:

• hvannieu
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 03-11 16:08
Probleem met het verbinden van een Areca ARC-1222 Raidcontroller met de Areca ARC-1000 LCD Front Panel.

De meegeleverde kabel (Ribbon cable with Female 8-pin IDC connectors) is te kort om de ARC-1222 te verbinden met de ARC-1000. De kabel is maar 50cm lang en haalt de afstand van de voorkant behuizing naar de controller niet.

Ben al enige tijd aan het zoeken of ik een dergelijke kabel ergens kan vinden. Ook een melding gemaakt bij de leverancier, maar helaas ook zij kunnen de kabel niet leveren of voor mij bemachtigen.

Weet iemand waar deze kabels te koop zijn of waar ik eventueel losse 8-pin (vierkante) connectors kan kopen om de kabel zelf te fabriceren? Mijn voorkeur gaat uit naar een kant en klaar kabel.

Alvast bedankt!

• Thandor
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

Thandor

SilverStreak

Dit topic neigt naar Opslagmedia & I/O Controllers omdat het hier een I/O controller betreft. Echter ga ik het topic eerst naar Elektronica verplaatsen omdat men daar meer bekend is met kabeltjes e.d. ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• StapelPanda
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 26-11 14:01
IDC levert bij google de volgende connector op, klopt dit?
http://shop.vetcosurplus.com/catalog/images/imagecache/pan-ids-8npk.jpg

zo ja, dan kan je een stukje oude floppy kabel nemen (bandkabel) en daar zelf 2 connectoren op knijpen. deze zijn meestal wel alleen in female verkrijgbaar. de andere kant wordt of zolderen of kijken of je met een stukje pinheader tussen 2 female connectoren het gewenste resultaat kan behalen .

[Voor 27% gewijzigd door StapelPanda op 16-09-2008 23:39]

• mrFoce
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 09:48
Ik zit in hetzelfde schuitje , heb het opgelost door de raid display een stuk lager in m'n kast te plaatsen dan ik eigenlijk van plan was. Op de site van Webconnexxion stond aangegeven dat er een 80 CM kabel zou komen, maar dit hebben ze verwijderd nadat ik aangaf dat ze die niet meer konden leveren ;)

Dus mocht je een update hebben, graag posten :)

• Anthor
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
hvannieu schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:43:Weet iemand waar deze kabels te koop zijn of waar ik eventueel losse 8-pin (vierkante) connectors kan kopen om de kabel zelf te fabriceren? Mijn voorkeur gaat uit naar een kant en klaar kabel.

Alvast bedankt!
Als het zo'n connector is van de afbeelding hierboven dan kan je een oude lange (40 aderige) IDE kabel pakken en de stekkertjes zo op maat maken:

http://www.scrap.cistron.nl/GoT/connector.jpg

• hvannieu
mrFoce schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:41:
Ik zit in hetzelfde schuitje , heb het opgelost door de raid display een stuk lager in m'n kast te plaatsen dan ik eigenlijk van plan was. Op de site van Webconnexxion stond aangegeven dat er een 80 CM kabel zou komen, maar dit hebben ze verwijderd nadat ik aangaf dat ze die niet meer konden leveren ;)

Heb de spullen ook bij Webconnexxion vandaan. Helaas konden zij inderdaad geen langre kabel leveren. Als ik een oplossing vindt laat ik het je weten. Heb al wat reacties gekregen en ben nog aan het kijken wat de beste oplossing wordt.

• mace
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 10:37

mace

Sapere Aude

Dit soort kabels en connectoren zijn in alle soorten en maten te krijgen bij de electronicahandel. :)

• hvannieu
Anthor schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:11:
[...]

Als het zo'n connector is van de afbeelding hierboven dan kan je een oude lange (40 aderige) IDE kabel pakken en de stekkertjes zo op maat maken:

[afbeelding]
Klinkt goed ga ff opzoek naar een lange IDE kabel. Heb ze thuis alleen van dezelfde lengte liggen. Ben benieuwd of dit inderdaad gaat lukken en werken. Bedankt voor je reactie!

p.s. ben net nieuw op TweakersNet dus weet niet of dit de juiste manier is om een reactie te geven.
Zit ook steeds te zoeken naar me eigen post om te kijken of hier al reacties op zijn. Kort om weet nog niet precies hoe alles werkt.

• hvannieu
Gieltjev schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:37:
IDC levert bij google de volgende connector op, klopt dit?
[afbeelding]

zo ja, dan kan je een stukje oude floppy kabel nemen (bandkabel) en daar zelf 2 connectoren op knijpen. deze zijn meestal wel alleen in female verkrijgbaar. de andere kant wordt of zolderen of kijken of je met een stukje pinheader tussen 2 female connectoren het gewenste resultaat kan behalen .
Bedankt voor je reactie. Deze winkel was ik ook tegengekomen één van de weinigen die ook 8-pin idc connectoren verkoopt, maar helaas leveren zij niet aan Nederland en het is net ff te verweg om ze op te halen! ;-)

• hvannieu
mrFoce schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:41:

Bedankt voor je reactie. Heb het LCD display al onder in de kast in gebouwd, maar helaas de afstand is nog te lang. Heb een bigtower van Chieftec, deze zijn vrij hoog en diep (lang).
Wel vreemd dat de producent van het product hier geen rekening mee houd en een wat langere kabel beschikbaar heeft en dat deze IDC (8-pins) zo lastig te vinden zijn.

• hvannieu
mace schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:03:
Dit soort kabels en connectoren zijn in alle soorten en maten te krijgen bij de electronicahandel. :)
Bedankt voor je reactie.

Kan je daar ook kant en klaar kabels kopen van dit type? Heb namelijk geen krimptang voor IDC connectoren. Heb je misschien een naam van een dergelijke winkel waar ik terecht kan? Het liefst eentje die in de beurt van Alphen aan den Rijn zit?

• naftebakje
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 27-11 14:29
Een simpele bankschroef werkt perfect om zo'n IDC connectoren aan een bandkabel te zetten, of zoals Anthor zegt wat snijden en kappen in een floppy-kabel.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Volgens mij moet je dit soort kabels ook in hedendaagse TV's tegenkomen. Probeer eens een zaak waar ze TV's repareren. En ja, die bestaan nog ;)
Alternatief: aantal kabels pakken van de audio van cd-roms en die verlengen. Dan heb je weliswaar iets meer als 1 kabel, maar het effect is het zelfde :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DARKLORD
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 25-11 22:39
aargh, heb hetzelfde probleem. wordt maar solderen denk ik om er een stukje tussen te zetten. :( belachelijk dat ze op zo'n stukje kabel bezuinigen
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee