Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WFW311] Benaderen shares

Pagina: 1
Acties:

• Bouwmanier
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11 14:42
Welke oldskool-tweaker weet dit..

Ik probeer een share te benaderen op een Win2k3-machine. De lijst met servers van de werkgroep blijft leeg; ik typ dan rechtstreeks het pad naar de share in '\\mw-fs-03\install' zonder quotes. Ik krijg de melding 'Het netwerk is bezet'. Andere shares naar andere machines (allen w2k3 e/o XP) werken ook niet.

De doelhosts zijn wel te pingen, en mijn WfW-machine vanaf de server ook, ik kan ook in gedeelde mappen lezen & schrijven.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Zet SMB signing eens uit (op je servers), en probeer het nog eens.

Let wel dat je je security omlaag aan 't gooien bent.

Wat je beter zou kunnen doen is (als het mogelijk is) je WfW workstations upgraden naar 95 of 98 met AD extenstions die zouden wel goed met W2k3 moeten kunnen babbelen.

[ Voor 66% gewijzigd door Krypt op 16-09-2008 22:44 ]

Pvouput live

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En zelfs dat is niet langer een supported scenario :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bouwmanier
Krypt schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:42:
Zet SMB signing eens uit (op je servers), en probeer het nog eens.

Let wel dat je je security omlaag aan 't gooien bent.

Wat je beter zou kunnen doen is (als het mogelijk is) je WfW workstations upgraden naar 95 of 98 met AD extenstions die zouden wel goed met W2k3 moeten kunnen babbelen.
Oude app op Win311 wil ik laten draaien.
Ga nu proberen een FAT-schijf aan te maken in win2k3, zou daar wel eens mee te maken kunnen hebben. En dan via lokale (niet-domein-) account benaderen.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bouwmanier schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:47:
[...]

Oude app op Win311 wil ik laten draaien.
Ga nu proberen een FAT-schijf aan te maken in win2k3, zou daar wel eens mee te maken kunnen hebben.
Daar heeft het niet mee te maken, want je spreekt die toch via SMB aan (over het netwerk).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Activeer anders op je server eens de Apple-fileserver (naampje even kwijt), die werkt nog op de "primitieve" manier :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 12:12
sanfranjake schreef op donderdag 18 september 2008 @ 17:16:
Activeer anders op je server eens de Apple-fileserver (naampje even kwijt), die werkt nog op de "primitieve" manier :)
Appletalk?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Bouwmanier
File and printer sharing for macintosh o.i.d.
Heb het nu als volgt even opgelost: Windows NT 4.0-server aangemaakt (vmware), met FAT geformatteerd, daar een share op gemaakt, die is door zowel Win2k3/XP als Win 3.11 benaderbaar. Zo kan het ook wel even.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:28
Bouwmanier schreef op donderdag 18 september 2008 @ 22:37:
[...]

File and printer sharing for macintosh o.i.d.
Heb het nu als volgt even opgelost: Windows NT 4.0-server aangemaakt (vmware), met FAT geformatteerd, daar een share op gemaakt, die is door zowel Win2k3/XP als Win 3.11 benaderbaar. Zo kan het ook wel even.
Alleen was het onzin om FAT te gebruiken, maar OK.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Toch knap om vanwege één legacy app een antiek OS als 3.11 in de lucht te houden, en daar vervolgens als workaround gelijk nóg een antiek en unsupported OS extra naast te zetten terwijl dat nergens voor nodig is.

• Bouwmanier
alt-92 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 22:44:
offtopic:
Toch knap om vanwege één legacy app een antiek OS als 3.11 in de lucht te houden, en daar vervolgens als workaround gelijk nóg een antiek en unsupported OS extra naast te zetten terwijl dat nergens voor nodig is.
Schandalig hè?

Maar wel leuk.
Pagina: 1