Printen Via Internet

Pagina: 1
Acties:
  • 858 views

• Dhr_Soulslayer
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-01 09:22
Hallo Tweakers,

Ik ben opzoek naar een applicatie om de bedrijfsprinter beschikbaar te maken via internet.
Heb ergens gelezen dat het wel mogelijk moet zijn maar ben de naam van het tijdschrift en artikel kwijt. Heeft er iemand suggesties?

Mvg,

Dhr_Soulslayer

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Weinig PNS aan.
Maar zoek eens op Internet Print Protocol (IPP)?

Moet er wel bij zeggen dat het niet voor niks standaard uit staat :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Internet Printing Protocol levert meer hits :)

Maar elke netwerkprinter die van TCP/IP gebruik maakt, werkt ook via internet.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Makkelijkste manier is gewoon op een groot forum / blog het desbetreffende ip te posten nadat je ipp hebt ingesteld, als er dan een blaadje uit komt even navragen wie dat printte en hoe hij dat deed...

Oftewel bedenk goed of je dit echt wel wilt...

Persoonlijk zou ik liever een vpn-verbinding verplicht stellen en dan de printers in de dmz van de vpn zetten... Hebben de gebruikers gelijk toegang tot andere vpn functionaliteiten en moet iemand eerst door je vpn heen voordat hij iets kwaads kan printen...

• Dhr_Soulslayer
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-01 09:22
GlowMouse schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:20:
Internet Printing Protocol levert meer hits :)

Maar elke netwerkprinter die van TCP/IP gebruik maakt, werkt ook via internet.
Het is alleen geen netwerk printer. Dit is nog een oud beestje wat via een paralelle kabel geshared is via de server.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het makkelijkst (lijkt me ook het veiligst) dat je een printserver koopt
deze hang je in het netwerk,

printen gebeurt normaal maar via 1 poortje, hp gebruikt bijv 9100 dat poortje zet je open op je router richting de printer. en je kan printopdrachten sturen naar dat beessie

investering van zo'n 50 eurotjes en een beetje tijd

ipp heb ik me nog nooit mee bezig gehouden ..

Iperf

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Printer toevoegen>Lokale printer (ja lokaal)>Nieuwe poort maken>Standard TCP/IP port enz. enz.
Zorg wel dat een evt. (hardwarematige) firewall o.i.d. niet in de weg zit.

Bovenstaande handeling moet je uitvoeren op de client voor alle duidelijkheid he. Dus op de server share je de printer gewoon, en met de client connect je via bovenstaande handeling naar de printer waar je iets naar toe wil sturen.

[ Voor 40% gewijzigd door temp00 op 16-09-2008 21:44 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik zou toch eerst een VPN tunnel of iets laten opbouwen en dan via de tunnel printen. Of minimaal op basis van IP restricties het een en ander blokkeren.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
temp00 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:32:
Printer toevoegen>Lokale printer (ja lokaal)>Nieuwe poort maken>Standard TCP/IP port enz. enz.
Zorg wel dat een evt. (hardwarematige) firewall o.i.d. niet in de weg zit.

Bovenstaande handeling moet je uitvoeren op de client voor alle duidelijkheid he. Dus op de server share je de printer gewoon, en met de client connect je via bovenstaande handeling naar de printer waar je iets naar toe wil sturen.
Wees dan aub niet verbaast als er op een gegeven moment allerlei onzin uit die printer komt rollen. Of als je 's nachts gebeld word omdat het alarm afgaat als blijkt dat je printer opeens is gaan printen.

Met bovenstaande oplossing kan iedereen printen die je ip en poort weet ( en dat is niet echt rocket-science met de vele standaard poortscans die ik hier dagelijks zie langskomen ) ja, het is mogelijk op de bovenstaande manier en ja het is gebruiksvriendelijk. Alleen imho totaal niet handig...

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Gomez12 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:55:
[...]

Wees dan aub niet verbaast als er op een gegeven moment allerlei onzin uit die printer komt rollen. Of als je 's nachts gebeld word omdat het alarm afgaat als blijkt dat je printer opeens is gaan printen.

Met bovenstaande oplossing kan iedereen printen die je ip en poort weet ( en dat is niet echt rocket-science met de vele standaard poortscans die ik hier dagelijks zie langskomen ) ja, het is mogelijk op de bovenstaande manier en ja het is gebruiksvriendelijk. Alleen imho totaal niet handig...
Nope... gewoon een VPN tunneltje opbouwen dus, en zorgen dat de printer alleen op zijn lokale LAN IP-adres te benaderen is via de VPN tunnel.

Vicariously I live while the whole world dies

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@Gomez12:
Begrijp ik, heb je ook gelijk in, maar je kan deze methode ook op een veilige manier gebruiken lijkt mij. Via VPN bijv. Als je geen VPN-net heb, kan je het bijv. ook via je router dmv rules dichtknallen (mits je een Cisco of een ander intelligent beestje heb). Ik bedoelde ook niet dat meneer al z'n beveiliging maar moet uitschakelen omwille van het printen :). Beetje ongelukkig geschreven van mij.

Toen ik wat jonger en wat meer onbezonnen was heb ik dat soort geintjes zelf ook wel eens geflikt door met speciale search strings op Google te zoeken naar door Google geïndexeerde printers (ja ze bestaan echt! :) ) (bijv: inurl:"ipp/pdisplay.htm"). Dat waren overigens wel direct met eigen public ip aangesloten printers.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dhr_Soulslayer schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:08:
Hallo Tweakers,

Ik ben opzoek naar een applicatie om de bedrijfsprinter beschikbaar te maken via internet.
Heb ergens gelezen dat het wel mogelijk moet zijn maar ben de naam van het tijdschrift en artikel kwijt. Heeft er iemand suggesties?

Mvg,

Dhr_Soulslayer
Zo iets heet google/search.. Kom op zeg, we zijn hier geen helpdesk.. :|
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.