Toon posts:

Low power, graphic card runs minimum specs?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal

ik heb zojuist mijn computer geupgrade.
hiermee dus alles vervangen wat erin zat.

alleen na de complete installatie.. blijkt alles te werken.
op 1 foutmeldingetje na..

nvidia geeft me de foutmelding dat mijn grafische kaart niet genoeg stroom zou krijgen.
ik heb een snelle test gedaan op het internet en inderdaad .. er kwam uit dat ik 430 watt zou gebruiken.
terwijl er een 380watt voeding in zit.
nu heb ik er een 620watt voeding in gezet.. alleen bij opstarten. krijg ik nog steeds HEEL SNEL
een berichtje.. helaas niet leesbaar maar ik neem aan dat het hetzelfde berichtje is.

TEVENS. als ik rechtermuisklik doe op deze computer en eigenschappen.
dan laat hij zien dat ik 3gb ram heb in plaats van 4gb... klein foutje?

hoe kan ik checken of alles nu goed werkt?
als er fouten blijken te zijn.. hoe los ik die op..?

Mijn gear btw:
motherboard: M2N-VM DVI
Grafische kaart: Asus 9600GT
processor: AMD phenom 9550

ik neem aan dat er hier vast wel tweakers zijn die mij antwoorden kunnen geven :)

bedankt!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-05 11:47
1. snel op pause/break rammen (goed voor je timing ;))
2. je hebt een 32 bit windows?

[ Voor 5% gewijzigd door WeeJeWel op 16-09-2008 20:49 ]

Homey — Critics are those without skills to create.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

@boven, eerder een 32bits OS ;) phenoms zijn redelijk nieuw en dus 64 bits lijkt mij.

@TS. Met een 32 bits OS kun je maar 3.2 GB van je geheugen gebruiken/zien. En heeft de 9600 GT geen extra stroomkabel nodig die je niet aangesloten hebt?

Overgens, die tests op internet slaan nergens op en geven veel te veel watts aan. Je kunt heel veel op een voeding zetten, zolang het maar een goed merk is. Goedkope prutvoedingen kunnen namelijk veel minder vermogen leveren dan er op staat, ook is de kans dat ze je hele c opblazen ;).

[ Voor 124% gewijzigd door jdm8 op 16-09-2008 20:54 ]

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-05 23:25
jdm8 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:50:
@boven, eerder een 32bits OS ;) phenoms zijn redelijk nieuw en dus 64 bits lijkt mij.
Wat zegt hij nou net ? Hij vraagt of TS z'n Windows versie 32bits is, zoja, dan wordt er inderdaad maar +-3.2gb gealloceerd (lees het verhaaltje met het GPU geheugen enzo)

Ohja, "nieuw" is irrelevant, een goeie ouwe s939 AMD Athlon 64 trekt ook gewoon aan 64bits ;)

Verwijderd

Kosty schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:47:
[...]

Wat zegt hij nou net ? Hij vraagt of TS z'n Windows versie 32bits is, zoja, dan wordt er inderdaad maar +-3.2gb gealloceerd (lees het verhaaltje met het GPU geheugen enzo)

Ohja, "nieuw" is irrelevant, een goeie ouwe s939 AMD Athlon 64 trekt ook gewoon aan 64bits ;)
Hij heeft zijn post ge-edit, er stond eerst dus niet windows ;) En niet zo agressief :P

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik heb windows xp op mijn pc staan.
ik moet vista nog aanschaffen.

helaas is die error van een te weinig stroom er nog steeds.
en ik heb alles geprobeerd wat hier boven stond.
misschien in de bios iets doen?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Heb je de je videokaart wel op je voeding aangesloten?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 10:09:
sorry ik heb windows xp op mijn pc staan.
ik moet vista nog aanschaffen.
XP vs Vista heeft er niets mee te maken. Beide heb je in zowel 32b als 64b uitvoeringen. Als je >3GB volledig wilt addresseren heb je een 64b OS nodig, of het nu XP, Vista, MacOS, Linux of wat dan ook is.
helaas is die error van een te weinig stroom er nog steeds.
en ik heb alles geprobeerd wat hier boven stond.
misschien in de bios iets doen?
Je meldt niet *welke* 620W voeding je erin gestopt hebt. Voedingen zijn lang niet allemaal even goed en soms voldoen ze niet bepaald aan de opgegeven specs, of leveren ze de stroom niet op de voltagelijnen waar je het nodig hebt.

Zie ook hier:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 20

Overigens, het kan ook gewoon zijn dat je voeding een seconde nodig heeft om op volle kracht te komen, en dat de VGA kaart gewoon wat ongeduldig is. Wat merk je concreet *na* booten van dit "probleem" :?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op woensdag 17 september 2008 @ 11:27:

Je meldt niet *welke* 620W voeding je erin gestopt hebt. Voedingen zijn lang niet allemaal even goed en soms voldoen ze niet bepaald aan de opgegeven specs, of leveren ze de stroom niet op de voltagelijnen waar je het nodig hebt.
ik heb een Cooler Master, Real power M620 erin gestopt.. ik vernam dat het wel genoeg goed zou zijn.
dion_b schreef op woensdag 17 september 2008 @ 11:27:
Overigens, het kan ook gewoon zijn dat je voeding een seconde nodig heeft om op volle kracht te komen, en dat de VGA kaart gewoon wat ongeduldig is. Wat merk je concreet *na* booten van dit "probleem" :?
dat is het probleem nu juist.
ik merk er niks van, en daarom vind ik het vreemd.
jou theorie zou ook wel eens kunnen werken. maar er moet toch een manier zijn om de totale watt usage te meten ofzo?

ik kan crysis redelijk goed spelen ( alles middelmaat.. nog niet hoger geprobeerd eigenlijk )
en ik neem aan dat dat toch vrij zwaar is.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Geeft de videokaart nou nog de melding of niet? De melding HELEMAAL aan het begin van een bootsequence is gewoon videokaart informatie, is normaal dat je die (vrijwel) niet ziet. Zolang de driver niet aangeeft dat er te weinig stroom is en als je performance gewoon OK is, is er niets aan de hand :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windows vista geinstalleerd..
en nu blijkt hij de foutmelding niet te geven :S
achja.. zal wel goed zijn dan he :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 22:19:
ik heb windows vista geinstalleerd..
en nu blijkt hij de foutmelding niet te geven :S
achja.. zal wel goed zijn dan he :D
Zal wel goed zijn nu ja. ;)
En aangezien Crysis ook redelijk draait denk ik niet dat er iets verkeerd is. ;)
Pagina: 1