ineens geen draadloze verbinding meer

Pagina: 1
Acties:

• spooky6900
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05-2021
Hallo,

ik heb een laptop met vista erop. Ik heb telfort internet met een Zyxel modem/router.
Ik heb vanaf het begin gebruik gemaakt van de draadloze verbinding en heb een wpa2-psk netwerksleutel ingesteld. De draadloze verbinding werkte prima. Internet van Telfort loopt deze week wat problematisch, maar vandaag was de verbinding de hele dag prima. Helaas verbrak vanmiddag ineens de draadloze verbinding (zonder foutmelding) en toen ik weer opnieuw verbinding wilde maken, lukte dit niet. Ik krijg de melding dat de netwerksleutel niet klopt. Ik heb de sleutel opnieuw ingevuld maar hij blijft de verbinding weigeren.

Ik heb standaard de verbinding ingesteld op een vast ip-adres. Heb 't al geprobeerd met een dynamisch ipadres, maar dat werkt niet.

Met een Lan-kamel werkt de verbinding wel, maar dit is niet handig met een laptop ;)

Dusssss, wie kan me helpen en me van tips voorzien? Ik ben niet into alle computertaal, dus graag simpele uitleg alsjeblieft.

Groetjes, Rieneke

Intel pentium 4 3.0 Ghz, 512 Mb DDR, 160 Gb HDD, Ati Radeon 9800XL, Windows XP

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-03 11:56
Zet je router/modem eens uit en weer aan. (stekker eruit)
Als het probleem blijft komen moet je misschien even de firmware upgraden (leg ik/iemand dan wel uit ;) ) of wie weet wat meer, misschien zit de laptop wel in een dip...

[ Voor 3% gewijzigd door Moning2 op 16-09-2008 20:43 ]

• spooky6900
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05-2021
ok, das echt achterlijk... dat werkt gewoon!
Wel raar, want normaal maakt ie toch gewoon opnieuw verbinding als internet verbroken is. De firmware van de modem is up-to-date, dat weet ik al. Dus daar hoef ik sowieso niks mee. En als windows updates aangeeft, dan zet ik die er ook altijd op.

Ik vind het nu gewoon stom van mezelf dat ik dit niet eerder geprobeerd heb, hahaha.

Maar bedankt!

Intel pentium 4 3.0 Ghz, 512 Mb DDR, 160 Gb HDD, Ati Radeon 9800XL, Windows XP

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-03 11:56
Is meestal de beste oplossing voor modems en routers, even stekker eruit en erin en alles werkt zowaar weer ;)