Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gedeelte beeld blijft hangen na scrollen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het was me vroeger op andere computers ook weleens opgevallen, maar toen nooit iets achter gezocht. Nu begint het volgende me toch wel te storen:

Als ik in een office bestand zit en ik scroll (naar beneden), dan blijft er regelmatig een strook van het beeld staan, iets versprongen van de positie waar die strook wel hoort te staan in het document. Als je die regels helemaal uit het beeld scrollt en weer terugkijkt, dan is het weg. Die kopie van de strook beeld is overigens niet een wijziging in het document, het is slechts een foute weergave van het document. Vaak gebeurt dit bij meerdere pagina's met tekst voor Word of tabellen met Excel, maar het hoeven helemaal niet hele grote documenten te zijn.

Om te visualiseren wat ik bedoel, een plaatje. Het rood omrande gedeelte is de strook beeld die 'er eigenlijk niet staat', verschenen door te scrollen in het document. Je ziet ook dat de Excel regelnummers gekopieerd zijn. EDIT: Ik zie dat ik vergeten ben om regel 270 ook mee te nemen, die is namelijk ook dubbel... naja, het plaatje spreekt verder voor zich. :)

Afbeeldingslocatie: http://pic15.picturetrail.com/VOL579/4226866/14675840/334779312.jpg

Dit is mij overigens alleen opgevallen in Office, vandaar de keuze om het onder dit subforum te plaatsen. Googelen en zoeken op GoT op verschillende zoektermen heeft tot dusver niets opgeleverd. Al denk ik dat het een vaker voorkomend probleem is vrees ik dat iedereen het hangen van het beeld anders benoemt waardoor ik niets kan vinden.

Mijn PC is snel genoeg om het allemaal aan te kunnen lijkt me zo. Zou het aan de Grafische kaart kunnen liggen wellicht, of is het gewoon een foutje in de Office suite zelf. Het eerste zou niet verklaren waarom het alleen in Office gebeurt. Harddisk langzaam? Ik weet het niet. Hopelijk kan iemand er iets zinnigs over zeggen

Giga-Byte P35C-DS3R Rev 2.0
Intel Core 2 duo E6750
4 Gig Kingston ValueRAM DDR2
Asus 8800GT 512MB
Western Digital Caviar Blue WD2500JB

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 22:21 ]

Verwijderd

Wat heb je al geprobeerd om het op te lossen?
Je zou eventueel een Office herstel kunnen doen via software in het configuratiescherm en dan kijken of het probleem nog bestaat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 07:54:
Wat heb je al geprobeerd om het op te lossen?
Je zou eventueel een Office herstel kunnen doen via software in het configuratiescherm en dan kijken of het probleem nog bestaat.
Ik heb alle drivers (mobo, gpu) up-to-date om daar problemen mee te voorkomen. Office herstel helpt helemaal niets. Verder zou ik werkelijk geen idee hebben wat ik zou kunnen doen. Is geenszins luiheid overigens.

Het lijkt overigens te gebeuren op het moment dat mijn processor/harddisk bezig is of door het scrollen tijdelijk te zwaar belast wordt. Processor overbelasten lijkt me echter een kunst met een C2D E6750 i.c.m. een Excel document van 62kB (wel een zooi formules). Ik zou haast denken dat hij om die reden hapert. Evengoed neem ik aan dat meer mensen daar last van moeten hebben.

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Ik zie hetzelfde verschijnsel soms ook bij scrollen in OpenOffice.org. Mijn eigen verklaring is dat er door een of andere oorzaak een Windows (of X11 in Linux; zie http://www.google.com/search?q=XExposeEvent) Expose-event verloren gaat. Daardoor wordt het rechthoekje dat in het Expose-event wordt genoemd niet opnieuw door de applicatie getekend/ingekleurd en houdt het zijn oude afbeelding.