Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-10 14:37
elke keer als ik een video met xvid codec wil afpelen dan krijg ik een zwart beeld maar het geluid doet het wel.
ik heb het geprobeerd met windows media player, winamp, nero showtime, vlc media player.
als ik de xvid codec opnieuw probeer te installeren krijg ik de foutmelding dat xvid.ax niet overschreven kan worden en het handmatig verwijderen lukt ook niet.
nou heb ik een programma gevonden dat xvid.ax bij een nieuwe boot verwijdert. dus pc opnieuw opstarten en dan kan ik wel weer de xvid codec installeren en kan ik de video gewoon weer overal afspelen
weet iemand misschien hoe dit komt?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

leon12345 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 18:00:
weet iemand misschien hoe dit komt?
Waarschijnlijk een corrupte codec ooit geïnstalleerd, die zijn altijd wat hardnekkiger.

Verder altijd handig om te installeren: K-Lite codec pack.
Ook altijd handig: interpunctie

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Installeer alsjeblieft geen codec packs. Dan gooi je een enorme waslijst aan codecs op je systeem en hoe meer codecs hoe groter de kans op problemen.
Pak alleen de codecs die je nodig hebt.
Voor xvid pak je een degelijke xvid codec (die van koepi bijvoorbeeld).

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

of download gewoon VLC player. Heb je niets nodig. :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

laatste keer alleen ffdshow erop gezet en verder niets 98% werkt en de rest kijk ik maar niet :)

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
job schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:04:
Installeer alsjeblieft geen codec packs. Dan gooi je een enorme waslijst aan codecs op je systeem en hoe meer codecs hoe groter de kans op problemen.
Grootste flauwekul, die K-Lite Codec pack is prima, heb er zelden problemen mee en Media Player leest alles zowat.

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

KMPlayer doet het ook erg goed...

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 09:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

CCCP (combined community codec pack) is het antwoord op alle problemen. Zit geen onzin bij zoals bij de K-lite codecpacks wel zo is, maar is wel zeer compleet.
http://www.cccp-project.net/

Zeer tevreden over in combi met Media player classic. KM player vind ik niet zo lekker werken eigenlijk. (Daarmee bedoel ik niet dat het niet de functionaliteit heeft, maar ik vind opties te lastig te vinden en ik had problemen met dvds met KM player.)

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-10 14:37
met vlc krijg ik ook geen beeld koepi geinstalleerd en daarmee hou ik hetzelfde probleem zelfde als met k-lite ook na deinstallatie en her install heb wat verder gekeken en zie dat explorer.exe bij het aanklikken van een xvid bestand xvid.ax in gebruik neemt maar als ik dan explorer.exe afsluit kan ik hem nog niet afspelen

Wat wel lukt is eerst hetzelfde xvid afstand openen in wmp 2 sec laten lopen en dan in winamp dus heb een oplossing maar snap het probleem nog steeds niet

Verwijderd

Snowwie schreef op woensdag 17 september 2008 @ 01:21:
[...]

Grootste flauwekul, die K-Lite Codec pack is prima, heb er zelden problemen mee en Media Player leest alles zowat.
Wanneer gaan mensen het nu eindelijk leren dat deze codec packs een grote no-no zijn? Leer nu eindelijk ffdshow eens kennen, dan ben je voor eeuwig van die codec onzin af.

CCCP is trouwens wel nog aanvaardbaar: deze is simpelweg ffdshow + xvid + splitters
Pagina: 1