Toon posts:

Asus P5Q3 Deluxe en Quad Core cpu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een Asus P5Q3 Deluxe moederbord en een Quad Core 9550 cpu.
Bij opstarten van de pc liep hij vast en was er geen beweging meer in te krijgen.
Terug naar de winkel gegaan en heb daar te horen gekregen dat de cpu niet compatible is
met deze moederbord.

Ik vind dit raar want op de Asus website staat wel vermeld dat het moederbord de cpu ondersteund.
Zijn er andere gebruikers bij die deze combinatie wel werkende hebben gekregen ???

Verwijderd

Wat die winkel zegt is dus onzin, hij word gewoon ondersteund. Probeer anders een bios update.
http://support.asus.com/c...5Q3%20Deluxe/WiFi-AP%20@n

Begin hier ook eens mee :9
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 18:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de links.

De winkel waar ik hem gekocht heb zegd verschillende cpu's van dezelfde type (quad core 9550) te hebben gebruikt bij deze moederbord en elke keer schijnt het dus vast te lopen.
Als je dan vervolgens Asus erover contacteerd krijg je doodleuk het bericht dat je dat dan maar met de verkoper moet opnemen.
Wat moet je dan nog zeggen tegen zoiets ?!?
Ik weet het niet in ieder geval....

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Update je bios eens met een 'slechte /oudere processor die wel herkend wordt. Als het goed is moet je Q9550 wel herkend worden zodra de nieuwste bios op je moederbord geflashed is. Dit zou je evt. ook in de winkel kunnen laten doen waar je em gekocht hebt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat in de bios de cpu wel weergegeven word maar dat hij toch vastloopt als ik eenmaal windows opstart.

Daarbij komt nog eens dat ik in de bios wel de laatste bios-update kan zien maar dat ie tijdens het starten van windows een andere bios-versie aangeeft en daarbij ook nog eens meldt dat er geen hdd is gevonden terwijl hij het wel gewoon doet :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe ben je er zo zeker van dat het een je cpu ligt? Het kan ook goed geheugen zijn, dat was in elk geval zo bij de P5Q3 die ik getest heb.
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kan je prima helpen bij het testen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er zeker van want ik heb die geheugentest al gedaan en daar kwamen geen fouten naar voren.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar er staan nog een boel andere punten genoemd bij het geheugen dan alleen memtest draaien :)

Verwijderd

Misschien is je moederbord gewoon gaar. ;)
Tenminste als die de HD niet weer geeft terwijl die wel wordt gezien en als je een andere bios versie krijgt te zien dan diegene die je er hebt opgeflasht lijkt me toch iets niet goed te zijn. :p

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-02 16:57

rCk

Voeding?

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-03 11:08
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:51:
Ik ben er zeker van want ik heb die geheugentest al gedaan en daar kwamen geen fouten naar voren.
Ik heb "die" geheugentest al gedaan...... Welke is "die"?? Heb je memtest86+ al een paar uur laten lopen?

Wat loopt er vast? Windows of POST? Wat is het laatste wat je kunt zien? Wat zijn de rest van je specs?

Vette shit!

Verwijderd

/me is met R.E.
en met paar uur, bedoelt hij minimaal een halve dag(dus 12 uur). Vermoedelijk is gewoon het mobo gaar. RMA met die hap.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2008 12:59 ]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:51
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 18:06:
Wat die winkel zegt is dus onzin, hij word gewoon ondersteund. Probeer anders een bios update.
http://support.asus.com/c...5Q3%20Deluxe/WiFi-AP%20@n

Begin hier ook eens mee :9
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Geen onzin, hier hebben we ook al dik problemen met die combinatie gehad. Ondanks dat die CPU op de compatible lijst staat werkt het gewoon niet. Q9550 word gigantisch warm op de P5Q3 en wil ook zeer snel crashen.... Meerdere CPU's en mainboards geprobeerd.

Verwijderd

Dan moet Asus zich eens hard achter zijn/haar oren krabben. Tis gewoon een P45 chipset dus het zou gewoon moeten werken. Vanaf het begin.
@TS. Inruilen die P5Q voor een Gigabyte P45-DS4.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:51
Dat weet jij, dat weet ik maar op een of andere manier willen die 2 niet samen. Waarschijnlijk zal het met een bios fix wel opgelost worden, maar zolang die er niet is zit je met de gebakken peren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met mijn moederbord terug gegaan naar de winkel en hem omgeruild voor een P5Q Deluxe moederbord.

Hij draait nu stabiel en heb geen enkel probleem meer met de processor/moederbord combinatie.
Problem solved :*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:09:
Het vreemde is dat in de bios de cpu wel weergegeven word maar dat hij toch vastloopt als ik eenmaal windows opstart.

Daarbij komt nog eens dat ik in de bios wel de laatste bios-update kan zien maar dat ie tijdens het starten van windows een andere bios-versie aangeeft en daarbij ook nog eens meldt dat er geen hdd is gevonden terwijl hij het wel gewoon doet :(
Ik heb dat ook al, en eerst nleef dat ding dus de hele tijd hangen met de standaart bios, nu eindelijk de windows erop gekregen met een bios update maar nu loopt hij nog vast met opstarten of gewoon in windows. Hij staat alweer vast :( :( :( wat en ruk moederbord, draai er een e8400 op met buffallo firestix 4gb
Pagina: 1