Ik ben een aardige n00b in het zelf-schrijven van PHP applicaties, maar je moet ergens beginnen.
Daarom probeer ik eerst een database connectie te maken, en een inlog scriptje (opdracht van school).
Ik volg de instructies van school, maar ik heb het idee dat die ook niet kloppen (variabelen die dan 'password', 'passwoord' of 'wachtwoord' heten - alles door elkaar..). Maargoed, dit heb ik tot nu toe:
en dat met een simpel html formpje (user + pass + submit). De database gegevens en de database kloppen allemaal - Ik krijg steeds als ik probeer in te loggen de echo "Gegevens worden niet geldig bevonden.", terwijl ik zeker weet dat de gegevens kloppen.
Ik denk dus dat de fout zit in het definiëren van de variabelen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
En ik heb meer vertrouwen in jullie dan in de docente van school
Daarom probeer ik eerst een database connectie te maken, en een inlog scriptje (opdracht van school).
Ik volg de instructies van school, maar ik heb het idee dat die ook niet kloppen (variabelen die dan 'password', 'passwoord' of 'wachtwoord' heten - alles door elkaar..). Maargoed, dit heb ik tot nu toe:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <?php if (isset($_POST['f_username']) && isset($_POST['f_pass'])) { $db = mysql_connect("localhost","school_ict","fhict"); mysql_select_db("school_ict") or die(mysql_error()); $query = " SELECT * FROM klant WHERE email= '$email' AND wachtwoord= '$wachtwoord' "; $result = mysql_query($query) or die(mysql_error()); $record = mysql_fetch_assoc($result); // Username en password uit record halen $email = $record['email']; $wachtwoord = $record['wachtwoord']; // Geldigheid inloggegevens controleren if ($_POST['f_username'] == $email && $_POST['f_pass'] == $wachtwoord) { echo ("Yes!"); } else { echo ("Gegevens worden niet geldig bevonden."); } mysql_close($db); } ?> |
en dat met een simpel html formpje (user + pass + submit). De database gegevens en de database kloppen allemaal - Ik krijg steeds als ik probeer in te loggen de echo "Gegevens worden niet geldig bevonden.", terwijl ik zeker weet dat de gegevens kloppen.
Ik denk dus dat de fout zit in het definiëren van de variabelen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
En ik heb meer vertrouwen in jullie dan in de docente van school