Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

BQT P5-470W

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Deze morgen heeft mijn voeding van be quiet het begeven en ze heeft nog niet eens de 18000u gehaald.
Heb zojuist ook meteen een nieuwe besteld, deze keer een corsair, en die zal over een paar dagen wel arriveren.

Mijn vraag is nu: hoe kan dit?
Ik sloot de pc gisteren gewoon af, en deze morgen drukte ik op de power button en hij gaf geen kick, nog geen led of fan die begon te werken.
En ja, ik heb gekeken of alle kabeltjes nog vastzitten en of er misschien iets mis is met het mobo, maar uiteindelijk wees de test met het groene en zwarte kabeltje (de twee met een verbinden, normaal zou de fan dan beginnen te draaien) uit dat het toch aan de voeding lag.

BTW: wat is de gemiddelde levensduur van een be quiet nu eigenlijk? Sommige zeggen dat het rond de 40000 uren ligt, sommige zeggen dat het rond de 100000 uren ligt.

Mvg,
Ramon

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Alles kan kapot. Je kunt de pech hebben dat je een exemplaar te pakken hebt van net wat mindere kwaliteit. Daarnaast kan het natuurlijk ook liggen aan piekspanningen op je stroomnet of wat dan ook.

Verwijderd

Chinese elco's. Zegt trouwens weinig zo een test met een overbrugging zwart/ groen. Alleen met balasting krijg je een goed beeld.

Heb hier zo een mormel liggen. Alternate zegt hij doet het wel want groen>zwart hij werkt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:25:
Heb hier zo een mormel liggen. Alternate zegt hij doet het wel want groen>zwart hij werkt.
Dat slaat inderdaad nergens op imho.
Met de PSon test weet je of de voeding nog reageert op het signaal om aan te springen. Doet hij dat dan weet je dat de voeding in elk geval niet morsdood is. Dat wil niet zeggen dat het ding vervolgens stabiel draait, voor hetzelfde geldt valt hij vaak uit of zijn de voltages niet goed meer (fluctueren of liggen veel te hoog of te laag).

Die test is puur een indicatie om je de goede kant op te sturen.

Verwijderd

Topicstarter
We zullen zien of de pc het weer doet met de nieuwe voeding.
Maar ik blijf erbij dat die test voldoende uitsluitsel geeft of de voeding helemaal dood is of dat er nog wat leven uit valt te persen en daar gaat het bij mij toch om...Ik moet niet weten of ze stabiel is of niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 22:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:51:
We zullen zien of de pc het weer doet met de nieuwe voeding.
Maar ik blijf erbij dat die test voldoende uitsluitsel geeft of de voeding helemaal dood is of dat er nog wat leven uit valt te persen en daar gaat het bij mij toch om...Ik moet niet weten of ze stabiel is of niet.
Huh? Een voeding werkt goed als hij zijn werk doet volgens specificaties. Anders niet.

Verwijderd

Topicstarter
daar heb ik toch niks aan als ze helemaal dood is.
Pagina: 1