Ten eerste ik gok dat het hier hoort:
Ten tweede het probleem:
Onze vaio desktop uit 2001 heeft sinds 2 weken een raar probleem, tijdens het opstarten zegt hij een hardware probleem te hebben gevonden waarna ik in bios ga kijken bij power opties en dan zie ik dit
Vcore 1,7v (geen probleem)
+3,3 3,3v (geen probleem)
+5 4,6v (geen probleem)
+12 10,7 (is rood en duidelijk veel te laag)
MBTemp 25c
CPU 37c
Wat gewoon goed is.
Hij start wel normaal op maar de laatste tijd weigert hij dat ook en loopt windows vast en dan krijg ik een blauw en een groen-wit balkje te zien.
Ik gok dus dat de videokaart te weinig stroom krijgt (ati 9500pro)
Volgens windows safeboot loopt hij hier vast
agp440.sys doet het nog wel echter bij het laden van stp.sys is het hommeles.
Ik heb verder niets aan de configuratie veranderd en hij heeft het goed gedaan voor 7 jaar verder heb ik alle 12v kabels nog eens nagelopen maar alles zit er goed in.
Hoe zou dit veroorzaakt kunnen zijn en wat kan ik er tegen doen.
Ten tweede het probleem:
Onze vaio desktop uit 2001 heeft sinds 2 weken een raar probleem, tijdens het opstarten zegt hij een hardware probleem te hebben gevonden waarna ik in bios ga kijken bij power opties en dan zie ik dit
Vcore 1,7v (geen probleem)
+3,3 3,3v (geen probleem)
+5 4,6v (geen probleem)
+12 10,7 (is rood en duidelijk veel te laag)
MBTemp 25c
CPU 37c
Wat gewoon goed is.
Hij start wel normaal op maar de laatste tijd weigert hij dat ook en loopt windows vast en dan krijg ik een blauw en een groen-wit balkje te zien.
Ik gok dus dat de videokaart te weinig stroom krijgt (ati 9500pro)
Volgens windows safeboot loopt hij hier vast
agp440.sys doet het nog wel echter bij het laden van stp.sys is het hommeles.
Ik heb verder niets aan de configuratie veranderd en hij heeft het goed gedaan voor 7 jaar verder heb ik alle 12v kabels nog eens nagelopen maar alles zit er goed in.
Hoe zou dit veroorzaakt kunnen zijn en wat kan ik er tegen doen.
ik zie ik zie wat jij niet ziet