Toon posts:

Programma om microfoon luider te maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Ik zoek een programma die mijn microfoon luider maakt.
Als ik skype, dan hoort diegene me best zacht. Ik moet er letterlijk 1cm voor zitten met mijn mond. Heb de microfoon al op zijn luidst gezet en zelfs microfoonversterking maar het wil maar niet luider worden.
Ik zoek dus een programma die direct mijn outbound luider maakt zoals bij ventrilo. Dus niet dat ik iets opneem en dat wil verluiden want dat kan ik zelf wel ;)
Heb het gegoogled maar kan niks vinden. Weten jullie een oplossing?

Extra vraagje: Heeft de Creative Soundblaster Audigy SE geluidskaart ook stereo-mix? Die overweeg ik te kopen als ik mijn microfoon maar niet luider kan krijgen.

Details over mijn geluidskaart: Sigmatel STAC 92XX (van Dell, m'n pc is namelijk van Dell)
Microfoon: Logitech microfoon, erg goede van 20 euro. Werkt perfect op mijn zus d'r pc.

Alvast bedankt! _/-\o_

- lil_john_boy

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:56
Je hebt in windows zelf nog de optie "microphone boost" (oid), maar daar wordt de geluidskwaliteit niet beter van. Een andere geluidskaart kan wel een wereld van verschil zijn overigens.

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:58
Al eens gedacht aan de andere kant van Skype? Grote kans dat die het volume gewoon eens omhoog moet gooien. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
baquelappe schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:57:
Al eens gedacht aan de andere kant van Skype? Grote kans dat die het volume gewoon eens omhoog moet gooien. 8)7
Al op maximum =(
Invisible_man schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:24:
Je hebt in windows zelf nog de optie "microphone boost" (oid), maar daar wordt de geluidskwaliteit niet beter van. Een andere geluidskaart kan wel een wereld van verschil zijn overigens.
Waar bevindt die zich? Ik zoek me al een tijdje rot O_O

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 18:41 ]

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-12 18:08

ThaHandy

Discovery Channel

ook al een local test gedaan? ( mic van tempen af halen bij "afspelen in audio mixer)
mic boost?
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 18:38:
[...]

Waar bevindt die zich? Ik zoek me al een tijdje rot O_O
geadvanceerd mij microphone. Als je die niet ziet miet je die even aanvinken bij eigenschappen-> afspelen

Afbeeldingslocatie: http://www.killernotebooks.com/support/MIC%20settings%20part%202.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door ThaHandy op 16-09-2008 18:45 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-12 09:38

SeatRider

Hips don't lie

Of misschien heb je je microfoon in de audio ingang gedaan ipv de mic ingang?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Hij is zeker goed aangesloten in zelfde kleur, hij doet het wel maar nogal zacht. De microphone boost had ik ook al aan... als ik microphone boost uitdoe, dan ben ik helemaal niet te horen.

Dat van Local test snap ik niet. Kan je me dat wat meer uitleggen graag? ^^

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kunt controleren waar het probleem zit door de skype test-service te bellen: 'echo123'. Het kan natuurlijk ook gewoon aan de microfoon liggen. Als dat een cheap-ass dingetje was, zal dat het probleem wel zijn.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 19:47
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 19:01:
Dat van Local test snap ik niet. Kan je me dat wat meer uitleggen graag? ^^
Hij bedoelt gewoon om het te testen zonder client softwaer. Dus gewoon direct via Windows. Standaard staat de microfoon op dempen, dus hoor je jezelf niet op de speakers, tenzij software dit wel regelt/doet. Om hem te horen moet je hem van dempen (dus niet tempen ;)) halen

Verwijderd

Topicstarter
De skypetest helpt ook niet, die zeggen alleen maar dat je het luider moet zetten.
De microfoon is een van goede kwaliteit, logitech =D werkt perfect op andere computers.

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Draai je XP of Vista? Onder Vista kun je een andere driver proberen. Onder XP ben ik zulke problemen niet echt tegengekomen, maar ook daar kan je andere drivers proberen.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb XP, ik heb namelijk sigmatel, nogal een raar bedrijfje vind ik, en kan dus geen drivers vinden behalve van de Dell website. Als je ze voor mij kan vinden zou dat fijn zijn ^_^

Verwijderd

Topicstarter
Enig idee iemand? =(

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik zal even voor je samenvatten:

-Je microfoon doet het zacht op jouw pc
-Hij doet het goed op een andere pc
-Instellingen staan al goed, mic boost staat aan en _opname_ regeling staat omhoog geschoven

Probeer voor de zekerheid even een ander micje op je PC.
Ik denk dat ook die wat aan de zachte kant is, en dan kan je de conclusie trekken dat het aan je geluidskaart ligt.
Schaf een nieuwe aan voor mijn part een ding van €15,- en klaar.

ps. Voor zover ik weet hebben alle consumenten geluidskaarten een stereo mix (of soortgelijke variant) voor de opname regeling.

[ Voor 15% gewijzigd door remco_k op 17-09-2008 23:52 ]

Alles kan stuk.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-12 09:38

SeatRider

Hips don't lie

Sigmatel is gewoon AC97 (Wikipedia: AC97)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1