• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
ik ben sinds kort beetje aan het 3d renderen. Nadat ik eindelijk weet hoe ik een blueprint goed geplaatst krijg, is er tijdens het gehannes denk ik wat mis gegaan. Ik kan nu namelijk alles alleen nog langs de x/y as bewegen, en draaien gaat alleen nog langs de Z as. Ik krijg dus niet in het midden van het geselecteerde onderdeel die assen-bol waarin ik per as kan draaien, en ook met het verplaatsen krijg ik geen andere as dan de x\y tegelijk geselecteerd. Het zijn ook niet meer de pijltjes die hij normaal aangeeft, maar het zijn dunne lijntjes geworden.
In de vele opties kreeg ik nergens gevonden wat ik fout had gedaan of hoe ik het terug kon zetten, gezien ik via cijfers wel alles over andere assen verplaatst krijg, maar dat werkt veel minder fijn en duidelijk.
Kan iemand deze 3d noob even op zijn instellingen wijzen?

• BcMe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-12-2025

BcMe

BcM

Druk op "x" om je transform gizmo weer terug te krijgen :)

[ Voor 61% gewijzigd door BcMe op 16-09-2008 15:18 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Na 10+ jaar maxen schrik ik nog steeds als mijn gizmo ineens verdwijnt :) Stomme X...

[ Voor 7% gewijzigd door maratropa op 16-09-2008 15:20 ]

specs

• BcMe

BcMe

BcM

maratropa schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:20:
Na 10+ jaar maxen schrik ik nog steeds als mijn gizmo ineens verdwijnt :) Stomme X...
X unbinden... :) "o" (adaptive degeneration) kan nog altijd makkelijk zijn.
Een echte hekel heb ik aan "t" in edit poly. Normaal is dat gewoon top view, maar in edit poly is het tesselate. Zit je opeens met een object van 14 miljoen polys. Dus die unbind ik ook direct als ik 3d studio max installeer.

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
dank jullie zeeer :p

perongeluk op de x gedrukt dus -.-

dat auto modellen is nog zeer moeilijk moet ik zeggen, maar dit maakt het verplaatsen van alles weer wat simpeler, danku

edit: klein vraagje erachteraan, hoe maak je vlakken of boxen doorzichtig dat je er ook in kan werken? hij geeft ze bij mij een kleur maar kan bij de kleuren nergens ''doorzichtig'' oid selecteren

[ Voor 35% gewijzigd door darkpluisje op 16-09-2008 15:48 ]

• BcMe

BcMe

BcM

Als je het object beet hebt.
  • Bij de tabbladen waar je ook je objecten kan creeren naar "Display" gaat. Dan kan je daar bij "Display Properties" ook "See-Through" aanvinken.
  • Of rechter muistoets op object. "Object Properties" en "See-Trough" aanvinken.
  • Of (makkelijkst) een object selecteren en "Alt + X" drukken :)

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

BcMe schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:44:
[...]

X unbinden... :) "o" (adaptive degeneration) kan nog altijd makkelijk zijn.
Een echte hekel heb ik aan "t" in edit poly. Normaal is dat gewoon top view, maar in edit poly is het tesselate. Zit je opeens met een object van 14 miljoen polys. Dus die unbind ik ook direct als ik 3d studio max installeer.
of de P for make planar

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Pagina: 1