Toon posts:

Active Directory Saved queries, lijst opvragen groupmembers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allen,

Weet iemand een methode om alle users uit group X op te vragen in Saved queries? Ik zit ergens waar alle users in een gazamelijke OU staan.

Ik was in de veronderstelling dat het via saved queries mogelijk zou moeten zijn om een lijst op te vragen van alle users uit group X, en dan bijvoorbeeld deze users selecteren en moven naar een andere ou, of homefolder aanpassen etc etc.

Ik moet dus redelijk wat group specifieke wijzigingen doorvoeren en het zou fijn zijn als dat vanuit Saved Queries kan.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Handig scriptje. Hier

[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 16-09-2008 15:35 ]

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 10:35
Deze is makkelijker:
(&(objectclass=user)(memberof=cn=<groepnaam>,OU=<OU naam>,dc=<domein>,dc=<local>)) ;)

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een query die binnen de active directory saved queries goed functioneert ivm beheersgemak en snelheid bij deze en andere klanten.
SteeringWheel schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:15:
Deze is makkelijker:
(&(objectclass=user)(memberof=cn=<groepnaam>,OU=<OU naam>,dc=<domein>,dc=<local>)) ;)
Deze heeft helaas geen output in active directory.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 16:56 ]

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 10:35
Dan doe je vast iets niet goed want hij werkt wel...

Stel: domein is bedrijf.nl, hieronder hangt een ou 'groepen', daaronder een ou 'speciaal' en daaronder een groep 'x'. Je query wordt dan:

(&(objectclass=user)(memberof=cn=x,OU=speciaal,OU=groepen,dc=bedrijf,dc=nl))

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Verwijderd

Topicstarter
SteeringWheel schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:56:
Dan doe je vast iets niet goed want hij werkt wel...

Stel: domein is bedrijf.nl, hieronder hangt een ou 'groepen', daaronder een ou 'speciaal' en daaronder een groep 'x'. Je query wordt dan:

(&(objectclass=user)(memberof=cn=x,OU=speciaal,OU=groepen,dc=bedrijf,dc=nl))
Foutje, hij werkt inderdaad wel. Dank!
Pagina: 1