Toon posts:

Probleem met VGA-CRT op Asrock A780 FullDisplayPort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe heb ik me met problemen altijd met de search weten te redden, maar nu kom ik er niet uit waardoor ik me "helaas" maar eens heb aangemeld om mijn vraag hier te stellen.

Enkele dagen terug heb ik enkele onderdelen gekocht om mijn oude systeem te upgraden. Voorlopig wilde ik eerst nog even mijn Samsung Syncmaster 17" (beeldkanon) CRT monitor gebruiken voor de installatie. Deze heb ik aangesloten op de VGA aansluiting van de onboard videokaart. De monitor slaat echter niet aan bij het inschakelen van de geassembleerde PC. Hij blijft hoe dan ook op Stand By staan. Als ik bij het opstarten een Windows installatie cd-rom in PC doe, dan lijkt deze wel 'normaal' te reageren. Hiermee bedoel ik, dat hij wisselt van snelheid en de lens lijkt te bewegen (meer activiteit dan een audio-cd). Twee andere punten: de LED van de HD blijft branden en de computer geeft helemaal geen enkele piep bij het opstarten, helemaal niets. Alle koelers draaien verder op volle snelheid. Ik heb wel een andere VGA-monitor gebruikt, maar nog geen DVI-D. Bij mijn weten heb ik de PC helemaal goed in elkaar gezet (ook genoeg technische kennis hiervoor) en de nodige voorzorgsmaatregelen in acht genomen (wat betreft statische elektriciteit). Binnenkort wil ik wel een 22" DVI-D monitor kopen, maar pas als het systeem goed werkt. En een CRT-monitor moet hier toch gewoon nog op werken?

Specificaties:

Van mijn oude systeem heb ik alleen het volgende gehouden:

Behuizing
250GB 7200rpm Maxtor HD
Nec (geloof ik) DVD Brander DVD

De laatste twee zijn vrij recent aangeschaft en wilde ik zodoende in mijn nieuwe systeem blijven gebruiken. Dit nieuwe systeem bestaat verder uit:

Asrock A780FullDisplayPort Moederbord
AMD Athlon 64 X2 5000+ AM2 Processor
Adata DDR2 2048 MB PC5300 (x2, dus 4GB totaal) Geheugen
Western Digital Caviar Blue 500 GB 7200rpm SATA II
Zalman ZM-F1 Cooler
Recom Power Engine 550 watt

Wie o wie kan mij helpen of ik wellicht iets over het hoofd zie? Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Ow ja, de "helaas" is dus als grapje bedoeld... :P