Accu laptop laadt steeds minder op: accu of laptop kapot?

Pagina: 1
Acties:

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:38
Hallo,

Ik heb een toshiba laptop waarin de accu eerst tot 100% oplaadde. echter sinds een paar weken laadt hij steeds minder op. Eerst tot 75% en nu nog maar tot 61%, dit ging overigens stapgewijs naar beneden.

is dit nu een accu probleem of is er een probleem met de oplader cq de laptop.

Heb nog niet veel kunen vinden over dit probleem.

Mijn laptop is een toshiba sattelite a100-820 van mei 2007

ben benieuwd naar jullie expertise

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
Dit gebeurt over het algemeen met accu's. Hoe ga je met je accu om?

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:09
als je in de bios gaat kan je daar vaak voor 'battery refresh' kiezen. Dan kalibreert ie je accu opnieuw. Verder is het raadzaam om je laptop niet continue aan de lader te laten hangen en niet helemaal leeg te laten trekken. Daar kunnen veel accu's/batterijen niet tegen!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03
Doet je oplader het nog wel goed?

Bij mijn Dell Latitude X300 was het oplaadstekkertje kapot, en daardoor zag de laptop niet dat er een officiele Dell adapter was aangesloten. Hij werkte wel op netspanning, maar wou niet opladen. Zo raakte m'n accu toch langzaam leeg :/

[ Voor 78% gewijzigd door ThinkPad op 16-09-2008 16:56 ]

• zeve
Ik denk dat wij niet heel netjes met de accu omgaan. ik probeer hem wel zoveel mogelijk leeg te laten lopen tot dat hij een waarschuwing geeft van 10% remaining voordat ik hem weer aan de accu hang

In de bios heb ik nog niet gekeken

Ik denk niet dat de oplader kapot is want opladen doet hij namelijk wel maar tot 61%

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02:33
Bij intensief gebruik en helemaal ontladen verbaasd het me niets dat je batterij gewoon langzaam aan het dood gaan is na anderhalf jaar. Als ik jou was zou ik overwegen een nieuwe batterij aan te schaffen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• zeve
oke duidelijk eigen fout dikke bult (maar niet in de portemonee)
Pagina: 1