Toon posts:

[SP07/MOSS07] Extern benaderen van interne shares

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In onze MOSS2007 (Sharepoint Server 2007) omgeving willen we een aantal interne shares met daaronder submappen inzichtelijk maken voor externe accounts. Deze accounts loggen via internet in op onze Sharepoint portal. Zij hebben dus geen externe access op shareniveau tot deze shares.

Nu heeft MOSS2007 een aantal webparts om dit mogelijk te maken, wij hebben geprobeerd:

Shared folders
Probleem is dat deze webpart documenten opslaat in de database en niet in de bestaande share die wij willen tonen.

Pageview
Deze opent een iframe naar \\servernaam\sharedfolder\. Een externe user kan daar natuurlijk niet bij.

Windows Folder
Deze parsed keurig de inhoud van de share in "html", maar zodra je een bestand uit de share wil halen of een map wil bladeren linkt hij naar file:\\servernaam\sharedfolder\file.doc. En dat is weer niet goed.

Wat wil ik dan wel? Ik wil dat externe users zonder VPN toch die bestanden kunnen downloaden en toevoegen. De vraag is echter hoe?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je Exchange 2007 hebt zou je misschien via OWA e.e.a. kunnen bereiken?

Wat is eigenlijk precies de reden dat je dit niet in de Sharepoint-databases wil zetten? Je maakt het jezelf wel moeilijk zo....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Giga_Bjorn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Je kunt dus via SharePoint doen, maar IIS/WebDAV heeft ook een optie dat je een Share Mapt op een virtuele directory in IIS, die extern via HTTP benaderen is via de buiten kant. Het voordel met WebDAV is dat je die HTTP-Share kan mappen aan een Drive letter (lukt ook met SharePoint).

Ik zit niet links, ik zit niet rechts, ik zit recht achter voor mijn pc.

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:31:
Als je Exchange 2007 hebt zou je misschien via OWA e.e.a. kunnen bereiken?
Hebben we, maar OWA is ook geïntegreerd in Sharepoint. Ze komen dus nooit in de OWA maar willen alles doen vanuit Sharepoint.
Wat is eigenlijk precies de reden dat je dit niet in de Sharepoint-databases wil zetten? Je maakt het jezelf wel moeilijk zo....
Omdat de klant ook de mogelijkheid wil hebben om later buiten de Sharepoint omgeving om bij alle bestanden te kunnen. Ja, het is dubbel, ik weet het.
Giga_Bjorn schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:49:
Je kunt dus via SharePoint doen, maar IIS/WebDAV heeft ook een optie dat je een Share Mapt op een virtuele directory in IIS, die extern via HTTP benaderen is via de buiten kant. Het voordel met WebDAV is dat je die HTTP-Share kan mappen aan een Drive letter (lukt ook met SharePoint).
Dat klinkt goed, maar na dagen proberen, zoeken, Googlen en absolute experts raadplegen is het nog niet geïmplementeerd. Zou je me wellicht iets op weg kunnen helpen?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2008 13:05 ]

• Giga_Bjorn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Ik heb in het verleden deze link http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/WebDAV-IIS.html gebruikt om het te laten werken. Ik meende dat ik het ook over HTTPS heb laten gaan toen, maar toen had ik wat issues met Windows XP's WebDAV client waar wat bugs in zaten.

Ik zit niet links, ik zit niet rechts, ik zit recht achter voor mijn pc.