Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

o&o Defrag duurt veel te lang

Pagina: 1
Acties:

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:49
Ik heb net o&o Defrag maar is geinstaleerd (laatste versie) En gelijk aan het werk gezet. Nou zegt het programma dat het voor 1 schijf van net geen 300 gigabyte nog zo'n 2 dagen en 8 uur nodig heeft. Dit lijkt mij persoonlijk een beetje aan de lange kant. Hij draait ook al een tijdje, dus ik verwacht niet dat hij straks ineens naar de 2 uur schiet oid. Waar kan dit aan liggen?

Nog wat gegevens:
Vista
Seagate harde schijf
c2d E8400 cpu
Gigabyte ex-38 moederbord
4 gigabyte ram

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hier kan niemand wat mee, misschien Jomanda maar daar houdt het wel op.

Welke soort defragmentatie gebruik je, geeft een ander type (last accessed ipv most accessed bijvoorbeeld) een andere tijdsindicatie, hoeveel procent is je schijf gefragmenteerd, heb je de harde schijf al getest op fouten, werkt het op een andere harde schijf in hetzelfde systeem sneller, enzovoorts!

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Extreme fragmentatie van je schijf? Hoe lang draait je PC al zonder gedefragmenteerd te zijn?
Daarnaast, O&O doet behoorlijk rigoreuse defragmentatie. Ik zet hem altijd op Access, zodat defragmentatie op meest gebruikt / minst gebruikt wordt gedaan. Kost meer tijd, maar is wel effectief. Draait bij mij een uurtje of 3 op een 320GB RAID0 setup (2x160GB 7200rpm, Samsung Spinpoit, SATA2) bij erge fragmentatie. (sja ik defrag te weinig...)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• SaN
CodeCaster schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 13:27:
Hier kan niemand wat mee, misschien Jomanda maar daar houdt het wel op.
Je doet je ondertitel wel eer aan...

Ik gebruik nu de Space methode, er is niks mis met de schijf en met andere schijven gaat het net zo langzaam. Percentage gefragmenteerd was 22%

Weet je nu wat het is?

@McKaamos

De pc draait ongeveer een half jaar zonder gedefragmenteerd te zijn. Die 3 uur bij een tijdrovende defragmentatie methode van jou geeft denk ik wel aan dat het bij mij niet helemaal goed zit...

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Ik heb wel een snellere HDD setup he, RAID0 ;)
Maargoed, zo'n groot verschil is toch vreemd.

Check ook eens op virussen en spyware. Download Sysinternals ProcessExplorerNT en kijk wat er b.v. veel CPU tijd rooft en veel RAM vreet e.d.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

sander-sp schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 13:45:
[...]

Je doet je ondertitel wel eer aan...
Dank je :)
Ik gebruik nu de Space methode, er is niks mis met de schijf en met andere schijven gaat het net zo langzaam. Percentage gefragmenteerd was 22%

Weet je nu wat het is?
Nee, en zolang je me niet betaalt mag je dat ook lekker zelf uitzoeken. Het is met al je schijven zo langzaam zeg je, heb je dan wel de juiste drivers voor je chipset / raidcontroller geïnstalleerd? Wat zegt een tooltje als HD Tune van je schijven?

Allemaal zaken die je zelf zal moeten testen, en ook vooral aan ons laten zien, anders blijft het koffiedik kijken.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik gebruik sinds kort UltraDefrag, is veel simpeler dan O&O en ook veel sneller. Het op last accessed of op type pc instellen werkt bijna nooit, gewoon zorgen dat je bestanden niet gefragmenteerd zijn helpt veel meer dan ze in de volgorde waarin je ze het laatst gebruikt heb op je hdd te zetten.

Mocht zelfs UltraDefrag (opensource) er lang over doen, test dan eens je harde schijf op bad sectors.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Bad sectors ja. Dat is de reden waarom je schijf er zo lang over moet doen de complete schijf te defragmenteren. Ik gebruik zelf Diskeeper, die werkt wat fijner en kan je op de achtergrond instellen. Je moet overigens bij defragmenteren, geen open applicaties hebben die schrijf of lees-operaties uitvoeren op de achtergrond, dat bemoeilijkt het proces namelijk groot. Start desnoods in veilige modus en voer het daar uit.

Check ook je system-logs voor bad sectors eventueel (Errors). :)

• SaN
Drivers zijn voor zo ver ik weet allemaal up-to date en in orde. HD Tune heb ik niet al te lang geleden nog gebruikt en gaf niks vreemds aan. Ik zal o&o is op pauze zetten en hem nog eens laten draaien.

Edit: Het lijkt er toch op dat het niet helemaal goed gaat met mijn schijf geloof ik. Toch raar dat het met de andere schijven ook zo lang duurt dan. Een snelle error scan geeft trouwens geen fouten.

Afbeeldingslocatie: http://img57.imageshack.us/img57/1950/schijflh4.jpg

Ik denk dat ik mijn windows install maar is ga verplaatsen naar een andere schijf :/

[ Voor 81% gewijzigd door SaN op 16-09-2008 14:17 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Je accesstime zitten wel wat stevige pieken in (soms bijna 40ms :X ) en je throughput duikt ergens in het midden naar bijna 0. Je avarage en top zijn trouwens ook best laag voor een Seagate disk van 300GB... Normaal trekken die veel meer, 90MB/sec piek en 75MB sustained is niet raar voor een recente Seagate. (dat trekt de 250GB van een vriend van me iig, en in RAID0 120MB piek, 105 sustained)
Heel maf... Update je chipsetdrivers iig eens, check of er geen rare processen lopen die disk IO veroorzaken.
Draai ook even een diagnosetooltje van Seagate zelf om te checken of alles goed is.

Verwijderd

De schijf heeft gewoon bad sectors. Net niet zo erg om er meteen op vast te lopen, maar het beinvloed wel de rest van de prestaties ja.
Pagina: 1