• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Hai,

Weet iemand wat het maximaal aantal bestanden zijn dat je op een dvd kunt branden? Ik ben bezig met een project en daarbij willen we alles op een dvd branden en dan gaat het over een behoorlijk wat bestanden.

Na wat gegoogled te hebben kom ik op sommige forums wel wat getallen tegen maar niks officieels de range is dan ongeveer 40.000 - 65.000. Ik snap natuurlijk dat het uitmaakt hoe "groot" de bestanden zijn maar die zijn juist heel klein. Ik heb onder andere gezocht op Maximum files on dvd en nog een paar variaties.

Heeft iemand enige idee waar ik dit zou kunnen vinden en of er uberhaupt een maximum is?

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:01

_Apache_

For life.

En als er een maximum zou zijn kan je het toch nog archiveren?

Probeer eens een image te branden met dat aantal lossen bestanden en kijken wat een Deamon Tools/Alcohol etc doet.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Dit afhankelijk van het gebruikte filesysteem, zie hiervoor dus bij de specs van deze. Voor DVD is dat ofwel ISO9660 (met Joliet extensties) of UDF.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Of er een totaal maximum aantal is weet ik niet, maar er is geloof ik wel een maximum per map tot wat oa windows acceptabel vindt.
Gaf je over dat maximum heen dan kan het gebeuren dat bijv. explorer vastloopt en je dus de afzonderlijke bestanden niet meer kunt openen / gebruiken.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Het hangt af van je filesysteem op de DVD. De grootte van een cluster bepaalt de minimale grootte dat een bestand (hoe klein ook) zal innemen. Stel dat je bestandjes kleiner zijn dan de clustergrootte, dan zal het aantal bestanden dat je kwijt kunt gelijk zijn aan het maximaal aantal passende clusters. Zijn de bestandjes groter, dan nemen ze telkens minimaal één (of meer) cluster(s) extra in. Zo kun je bij benadering berekenen hoeveel bestanden je kwijt kunt.
Zie ook Wikipedia: Cluster (file system)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Sowieso kan ik dit vinden:
The problem is that the directory identifier is a 16-bit number, limiting its range from 1 to 65,535.
Er kunnen dus 'slechts' 65.535 mappen op een CD of DVD met ISO-9660-indeling. Van een bestandslimiet anders dan de grootte kan ik niets vinden.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Ik heb jullie trouwens nog niet bedankt voor het antwoord. Dus bij deze;-)

Meer dan 65000 bestanden heb ik zowieso niet, ik begrijp dus dat ik wel moet zorgen voor een goede mapstructuur maar dat moet geen probleem zijn.

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Bedenk ook dat de er een max. lengte van een bestandsnaam en max. lengte van de mapstructuur bestaat.

Lees hier bij de opmerking van kwanbis

Pvouput live

Pagina: 1