• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-11-2025

ormagon

Definitely Maybe

Topicstarter
Goedemorgen Tweakers,

Gisteren heb ik een nieuwe pc in elkaar gesleuteld met de volgende onderdelen:

Voeding: Corsair 750watt
Moederbord: MSI P7N SLI Platinum
Processor: Intel Core 2 Duo E8500
Grafische kaart: Gigabyte GTX280 x2 SLI
Harde schijf: Samsung Spinpoint F1 640GB
Geheugen: Kingston 4096mb DDR2 800mhz 2x 2048

Bij het opstarten loopt de pc reeds vast bij het MSI scherm van het moederbord. De Bios kan ik niet betreden, en er is nog helemaal niets geinstalleerd (ook Windows niet). Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn? Geen idee waar het door komt, maar het volgende heb ik al geprobeerd (je moet wat):

1 Grafische kaart verwijderen
Andere grafische kaart proberen (Ati 3870X2)
Geheugen van slot verwisselen
1 Geheugen bankje verwijderen
CMOS batterij verwijderen voor reset

m.v.g.
Ormagon

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter compleet doornemen.
Nogmaals controleren of je geheugen wel op de QVL van je moederbord staat.
Check of je processor wel ondersteund wordt met de standaard biosversie, zo nee, andere proc die wel herkend wordt er in en flashen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Topicstarter
Alvast bedankt,

Geheugen staat op de QVL, processor staat ondersteuning sinds v1.1 en op het moederbord staat levensgroot v1.0. Daar zou dus een probleem kunnen zitten, ik ga even verder uitzoeken wat ervaringen van anderen hiermee zijn. Als er nog suggesties zijn... gooi ze er tegenaan.

/edit
1.0 gaat in dit geval om de PCB versie. Bios versie moet ik nog even uitzoeken, maar volgens mij is dat v1.2.

[ Voor 17% gewijzigd door ormagon op 16-09-2008 12:53 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:35
ormagon schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:52:
Alvast bedankt,

Geheugen staat op de QVL, processor staat ondersteuning sinds v1.1 en op het moederbord staat levensgroot v1.0. Daar zou dus een probleem kunnen zitten, ik ga even verder uitzoeken wat ervaringen van anderen hiermee zijn. Als er nog suggesties zijn... gooi ze er tegenaan.
Probeer is op te starten met 1 simmetje :) , zoiezo gaat je P7n Sli problemen geven met 4gig als je vista installeerd start je pc op met 1 simmetje

Dan als het lukt moet je vista installeren 64bit of xp 64 bit , en de updates downloaden zodat hij 4 gig beter herkent anders blijft hij crashen...

Maar probeer het eerst is met 1sim , en 1 video kaart

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Topicstarter
Ik ga er in eerste instantie Windows XP op gooien. En zoals in mijn startpost staat heb ik het reeds geprobeerd met 1 kaart en 1 geheugenbankje, geheugenbankje in verschillende sloten getest. Het vreemde is trouwens dat ik in het geheel geen piepjes krijg te horen.

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-05 20:55
Mektheb schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:54:
[...]

Maar probeer het eerst is met 1sim , en 1 video kaart
het is DIMM :P Sim (SIMM) is al ietsiepietsie verouderd en zou ik niet in de geheugensloten drukken :+

@ TS

Probeer je pc zo kaal mogelijk op te starten... (ook eventueel zonder HDD, geheugen, etc. en kijk of hij gaat "piepen" (denk aan de speaker :+ )

Staat op het MSI logo niet de biosversie (of kun je een bepaalde toetscombinatie intoetsen dat hij de POST weergeeft, waar het sowieso staat)

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:35
zjorsie schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 13:04:
[...]

het is DIMM :P Sim (SIMM) is al ietsiepietsie verouderd en zou ik niet in de geheugensloten drukken :+

@ TS

Probeer je pc zo kaal mogelijk op te starten... (ook eventueel zonder HDD, geheugen, etc. en kijk of hij gaat "piepen" (denk aan de speaker :+ )

Staat op het MSI logo niet de biosversie (of kun je een bepaalde toetscombinatie intoetsen dat hij de POST weergeeft, waar het sowieso staat)
Yes sir :'(
ormagon schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 13:01:
Ik ga er in eerste instantie Windows XP op gooien. En zoals in mijn startpost staat heb ik het reeds geprobeerd met 1 kaart en 1 geheugenbankje, geheugenbankje in verschillende sloten getest. Het vreemde is trouwens dat ik in het geheel geen piepjes krijg te horen.
Ik heb het zelfde bordje "gehad" beviel me prima niks problemen mee gehad, misschien even de cooler eraf halen en je cpu opnieuw in de socket uit de socket doen ?,

Batterij heb je algeprobeerd zie ik

[ Voor 31% gewijzigd door Mektheb op 16-09-2008 13:09 ]

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Topicstarter
Het probleem zit hem inderdaad in de bios versie. Heb mijn E6850 er opgezet en nu kan ik gewoon windows installeren en de bios in. Updaten dan maar! Bedankt voor de hulp allen.
Pagina: 1