Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

geen Ziggo mail meer verzenden via Outlook Express?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik heb een @home mailadres wat ik altijd lees via Outlook Express. Ik draai Windows XP. Dat heeft altijd prima gewerkt. Nu krijg ik deze foutmelding:

Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'mail.home.nl', Server: 'mail.home.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10061, Foutnummer: 0x800CCC0E

Verzenden lukt niet, en ontvangen wel! Ik snap het niet! POP3 en SMTP staan allebei ingesteld op mail.home.nl. Heb wel laatst sp3 geïnstalleerd, maar dat zal het toch niet zijn? Heb al gezocht enzo, maar kan niet echt oplossingen vinden! Heeft het zin om Avira er even af te gooien?

Wat doe ik verkeerd? Alvast bedankt!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-11 14:29
Probeer is de mailserver van Ziggo?, ik heb ook problemen met de " overstap " (Vroeger Casema)

tikfouten? tjah..m..

• Draconn
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:52
Ik heb vandaag ook problemen om mijn email op te halen bij ziggo.

Ik krijg op Pda en webmail steeds melding dat wachtwoord/gebruikersnaam verkeerd zijn. Ik heb dit alleen thuis niet getest.

Ik denk dus dat er wat mis is bij Ziggo

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:26
Begin eens bij Ziggo.nl, klantenservice, storing, postcode invoeren en kijken of er in jouw gebied een storing is. Was hier pas ook een probleem mee...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Een tijd terug is hierover een mailtje rondgegaan. Vanwege de fusie moet je je gebruikersnaam aanpassen. Waar je eeder enkel 'username' invulde moet je nu 'username@home.nl' of 'username@casema.nl' invullen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-11 17:30
hebben jullie geen mail gehad dat de gebruikersnamen veranderd zouden worden?

je loginnaam is nu gelijk aan je emailadres, dus niet alleen de naam voor het @.

• Draconn
addictive schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:50:
hebben jullie geen mail gehad dat de gebruikersnamen veranderd zouden worden?

je loginnaam is nu gelijk aan je emailadres, dus niet alleen de naam voor het @.
Dit heb ik dus al maanden geleden veranderd. Ik kan dus vandaag niet bij mijn mail komen.
Niet via Pda en niet via webmail.

Op de website van Ziggo staat niets over storing van mailservers.

Als het vanmidag thuis ook niet werkt zal ik even een storing melden

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, ik dus ook. Maar heel raar, nu ben ik thuis, en doet hij het wel weer (laptop). Raar!!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 07:58
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 14:10:
inderdaad, ik dus ook. Maar heel raar, nu ben ik thuis, en doet hij het wel weer (laptop). Raar!!
Misschien lag het aan je internetverbinding op de andere locatie? Dat die bepaalde poorten blokkeert...

[ Voor 3% gewijzigd door flo_ op 16-09-2008 14:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
flo_ schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 14:12:
[...]

Misschien lag het aan je internetverbinding op de andere locatie? Dat die bepaalde poorten blokkeert...
edit: nee, sorry, nog steeds hetzelfde, hij ontvangt niks. ik snap het niet.. ik krijg nu alleen geen melding meer!
er staat wel een storing vermeld, maar ik zou dan last moeten hebben van slecht signaal, en dat heb ik niet!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 14:26 ]

• Draconn
Ze hebben op de Ziggo site nu een storingsmelding voor het multikabel gebied m.b.t. de mail servers.

Kijk op je eigen postcode even of het ook voor jouw gebied geld.

• Ethefox
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 14:23:
[...]

edit: nee, sorry, nog steeds hetzelfde, hij ontvangt niks. ik snap het niet.. ik krijg nu alleen geen melding meer!
er staat wel een storing vermeld, maar ik zou dan last moeten hebben van slecht signaal, en dat heb ik niet!
In je beginpost staat: verzenden lukt niet, ontvangen wel. Nu zeg je dat je niets ontvangt. Wat is het nu?

Was de internetverbinding op de andere locatie er wel een van Ziggo? Anders is het logisch dat je wel kunt ontvangen maar niet verzenden. Dat heet relaying (mail verzenden via een andere SMTP-server dan die van het netwerk waar je mee verbonden bent) en dat mag niet.

Verwijderd

Topicstarter
dat laatste. Sorry, heb het nogal druk tussendoor.

Dat laatste kan ik inkomen. Ik was inderdaad op school. Maar nu heb ik dus outlook ingesteld, terwijl ik thuis ben. En dat werkt wel perfect! Terwijl Outlook Expres dus problemen geeft. Hij geeft niet eens foutmeldingen meer! Da's dus wel het bewijs dat er iets niet goed zit in het programma denk ik dan, maar wat?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 15:24 ]

• Ethefox
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:22:
dat laatste. Sorry, heb het nogal druk tussendoor.

Dat laatste kan ik inkomen. Ik was inderdaad op school. Maar nu heb ik dus outlook ingesteld, terwijl ik thuis ben. En dat werkt wel perfect! Terwijl Outlook Expres dus problemen geeft. Hij geeft niet eens foutmeldingen meer! Da's dus wel het bewijs dat er iets niet goed zit in het programma denk ik dan, maar wat?
Mee eens. Gooi in Outlook Express het account eens weg en maak het opnieuw aan onder een andere naam, want dat is feitelijk wat je nu bij Outlook ook gedaan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Je bent mijn held. Dat was het dus! Hij werkt weer! Maar wel raar, als je dat niet weet kun je dus gewoon niet meer bij je belangrijke mail. Ja, op internet, maar da's niet ideaal!

Toch bedankt :)

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 21:43
Als je op de website van ziggo had gekeken dan had je gezien dat er problemen met een mailserver zijn op dit moment. Ik kan hier nog steeds niets.

Verwijderd

Hier ook problemen met mail ophalen (Multikabel).
Pagina: 1