Xbox 360 Hdmi aansluiten op Samsung Monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 1.729 views

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11-2025
Ben van plan een Xbox 360 HDMI aanteschaffen. Op pc heb ik als monitor 'Samsung Syncmaster 226BW'.
Nou vroeg ik me af of het mogelijk is Xbox aantesluiten op de monitor, dan hoef ik geen LCD scherm meer kopen! Daarmee bespaar ik paar honderd euro.
Ik heb wel's zo n HD naar DVI converter gezien, maar ik weet niet of dat ook met Xbox gaat werken.

Alvast bedankt!

• Scotix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:25
HDMI geeft hetzelfde signaal als DVI, digitaal signaal.
Het gaat dus gewoon werken :)

edit:
Wikipedia: High-Definition Multimedia Interface
leesvoer! :D

[ Voor 32% gewijzigd door Scotix op 16-09-2008 12:40 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:41

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Als je beeldscherm een D-Sub aansluiting hebt kan je gwoon een xbox VGA cable kopen. Zelfs als je geen d-sub hebt, kan je deze kopen en aan het einde een d-sub naar dvi converter erop zetten ;)

Easy as pie!

Xbox Live ID:Notna8310

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:16

mace

Sapere Aude

Scotix schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:37:
HDMI geeft hetzelfde signaal als DVI, digitaal signaal.
Het gaat dus gewoon werken :)
Maar zit er geen HDCP op de HDMI uitgang waardoor je monitor dus HDCP moet ondersteunen?

Volgens mij doet de 226 BW gewoon HDCP, maar het kan geen kwaad dit even te controleren.

[ Voor 13% gewijzigd door mace op 16-09-2008 12:39 ]

• kardox
Het kan dus makkelijk met een converter. Maar haal ik ook 1680 x 1050 resolutie op monitor?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:41

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

U vraagt, wij draaien:

http://www.xbox.com/en-US...system/highdefdetails.htm
If you're using the Xbox 360 VGA HD AV Cable to connect your Xbox 360 console to a computer monitor or TV monitor with a VGA connection, you'll have the opportunity to select from a variety of resolutions. They are:
640 x 480
848 x 480
1024 x 768
1280 x 720 (equivalent to 720p)
1280 x 768
1280 x 1024
1360 x 768
1920 x 1080
Daarnaast, zal je altijd een soort tussen reso moeten nemen. Bij jou komt dat dus neer op 1360x768. Of je hebt de keuze uit x720, x480 of x 1080

Xbox Live ID:Notna8310

• mace

mace

Sapere Aude

Volgens mij komt er met de volgende update de mogelijkheid voor 1680x1050!

Dus dat is perfect voor de 226BW. :)

Gaat wel alleen via VGA werken dan.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:06

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Via DVI pakt een Acer 20" scherm 1920x1080 zonder problemen (ookal is het scherm 1680x1050). Weet niet of Samsung ook goede scalers erin heeft zitten...
Met kabeltje van HDMI->DVI aangesloten op de XBOX360. Enige nadeel is dat het Acer scherm geen 1:1 scaling heeft, en 16:9 dus uitgerekt wordt tot 16:10.

[ Voor 17% gewijzigd door BiG-GuY op 16-09-2008 13:45 ]

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Het is mogelijk om een LCD-scherm aan te sluiten op een HDMI compatible Xbox 360, als een HDMI kabel aanwezig is. Echter is een externe decoder nodig om naast beeld ook nog geluid te krijgen, een normale componentkabel (aangesloten op speakers) werkt niet i.c.m. HDMI.

Ikzelf gebruikte mijn 226BW voor de xbox 360, waarbij het scherm werd aangesloten op een VGA-kabel (deze kabel ondersteunt ook twee geluidsuitgangen). De PC sloot ik toendertijd ook aan op mijn 226BW, maar dan met een DVI-kabel. Zo kan ik met 1 handig knopje op het scherm binnen een tel switchen van VGA naar DVI, oftewel van xbox naar PC. Werkt erg goed!

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 14:55 ]

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 14:53:
Het is mogelijk om een LCD-scherm aan te sluiten op een HDMI compatible Xbox 360, als een HDMI kabel aanwezig is. Echter is een externe decoder nodig om naast beeld ook nog geluid te krijgen, een normale componentkabel (aangesloten op speakers) werkt niet i.c.m. HDMI.

Ikzelf gebruikte mijn 226BW voor de xbox 360, waarbij het scherm werd aangesloten op een VGA-kabel (deze kabel ondersteunt ook twee geluidsuitgangen). De PC sloot ik toendertijd ook aan op mijn 226BW, maar dan met een DVI-kabel. Zo kan ik met 1 handig knopje op het scherm binnen een tel switchen van VGA naar DVI, oftewel van xbox naar PC. Werkt erg goed!
Dit werkt idd goed, heb ik ook een tijdlang zo gedaan, totdat ik mijn 37"full-hd kocht. 8)

• kardox
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 14:53:

Ik heb het allemaal begrepen hoe het nou in elkaar zit, alleen met dat geluid snap ik niet.
Hoe zou ik geluid moeten laten werken? moet ik een aparte apparatuur aanschaffen!?

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-03 20:45
HDMI kan in principe geluid meesturen dus als je een normale televisie had kreeg je dus geluid over je boxen als je het met HDMI zou aansluiten.

Omdat jij een monitor gebruikt zonder interne speakers krijg je dus geen geluid via de HDMI op je monitor. Wat je dus moet doen is het geluid via een versterker of aan je speakerset aansluiten.

Dus om je gerust te stellen (enigzins): kwa beeld zal het allemaal perfect werken met HDMI en met de toekomstige update voor de 360 zelfs nog beter, alleen het geluid moet je apart aanvoeren wat ook logisch is.

Succes

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
We zijn hier geen helpdesk om je handje vast te houden ;)

De vragen die je stelt zijn met een beetje zoekwerk en logisch nadenken ook prima door jezelf te beantwoorden. Ga dus eerst even zelf op zoek svp :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.