Toon posts:

Hoe werkt een switch?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben niet goed met netwerken en al het gebeuren eromheen daarom dat ik
deze vraag hier stel. Ik heb sinds kort een ps3 gekocht en die wil ik dus op internet nu leek mij
een switch hier een makkelijk oplossing voor (heb al een pc op internet) dus heb de switch er corect aan gesloten en mijn ps3 op de switch aangesloten. Nu is het probleem dat ik maar een internet verbinding krijg met 1 van de 2 terwijl ik op allebei verbinding moet krijgen!
Iemand misschien een oplossing wat ik fout doe?
Mijn switch is een ICIDU switch 5 poorts....

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25

EXX

EXtended eXchange

Je hebt naast een switch ook een router nodig. Vaak zit er al een router in de modem die je gebruikt voor je internet verbinding.

Wat voor een modem heb je?

[ Voor 55% gewijzigd door EXX op 16-09-2008 12:14 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Grote kans dat je modem maar één publiek IP adres uitdeelt en dus één van je apparaten deze inneemt. In dat geval kan je beter een router in plaats van een switch gebruiken.

Zeg voor de zekerheid eens wat je internetprovider is.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Waarschijnlijk krijg je inderdaad maar 1 publiek ip. Dat betekent dat je geen switch maar een router nodig hebt ;)

Verwijderd

Heb je ook een router achter je modem hangen of in je modem verwerkt zitten?
Zo nee, dan krijgen zowel je PS3 als je pc hetzelfde externe ip-adres en dat werkt niet.

In dat geval kun je je switch beter omruilen voor een router, die dan het externe ip-adres krijgt, en vervolgens aan alle apparaten binnen je netwerk een intern ip-adres uitdeelt.

Zie ook de netwerken FAQ voor meer info.

Edit: pfff wat typen jullie snel :P spuit 11

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 12:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb de nieuwste modem van UPC....
En de provider is dus ook UPC -CHELLO is toch hetzelfde!?
Sorry ben echt een leek hierin.

Verwijderd

Topicstarter
En wat voor een router raden jullie mij aan???
Mocht dat het probleem zijn!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-03 17:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

UPC heeft voor zover ik weet geen modems met ingebouwde router, dus je zult een losse router (vaak met ingebouwde 4-poorts switch, dus die icidu kan weer weg) moeten kopen. Die router sluit je aan op je modem en op de router sluit je dan je PS3 en PC aan. De boel een beetje instellen klaar is 2DeF_WoDy_x. Met een beetje doorzettingsvermogen moet je daar best zelf uit kunnen komen, vraag anders eens iemand in je omgeving die er meer verstand van heeft om je te helpen? Dat werkt vaak makkelijker dan, terwijl je zelf alle termen en begrippen niet snapt, via een forum om hulp vragen :)

Elke router voldoet wel zo'n beetje, al is wel bekend dat vooral de goedkopere modellen niet altijd even goed tegen zwaar gebruik kunnen. Met name p2p downloads (torrents en dergelijke) willen nog wel eens voor brakke verbindingen zorgen. Kijk bijvoorbeeld eens naar modellen van Linksys, of andere merken in dezelfde prijscategorie. Misschien dat het ook wel handig is om even uit te zoeken of de PS3 nog problemen heeft met bepaalde routers.

PS: We hebben hier een edit knop, voor als je iets aan je post wilt veranderen of toevoegen. Meerdere posts onder elkaar plaatsen wordt niet op prijs gesteld ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Orion84 op 16-09-2008 12:28 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ok dank je wel Orion84.. Daar heb je ook gelijk in maar er is zo niemand te bereiken die er verstand van heeft en tja tweakers is volgens mij de site om daarover een vraag te stellen :-)... Ik ga weer fijntjes terug met de icidu en ga een routertje halen hahaha. In ieder geval bedankt voor jullie reacties
en hulp..

Ok dan doe ik dat zo 8)7 hahaha

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 12:28 ]

Pagina: 1